Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

SF3 kysymyksiä

Aloittaja Tiger, 16.10.20 - klo:10:42

« edellinen - seuraava »

Palosella

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 31.07.21 - klo:23:52
"Tuossa rullakupissahan näyttäis olevan rajoitinlevy vielä paikallaan"
no niin.. Saattaa sitte tuolla 17 milliin  kuluneella hihnallakin alkaa kummasti kiitämään kun sen poistaa.

Niin on. Kannattaa toki se hihnakin vaihtaa vaikka varmuudeksi uuteen. Ei ole niin kallis juttu  ;)

Tiger

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 31.07.21 - klo:23:33
Tuossa rullakupissahan näyttäis olevan rajoitinlevy vielä paikallaan. Sen takia remmikään ei nouse ylös asti. Kyllä sen silti pitäis kulkea mittariin se 50kmh. Hihnan voi koittaa vaihtaa uuteen, jos tilanne paranis sillä. Rajoitinlevyn poistolla ainakin Vivacity menee mittariin noin 75 kun kaikki on kunnossa ;D

Nyt en kyllä hoksaa missä kohden on rajoitinlevy:
https://photos.app.goo.gl/VyWpsGsnPXQqru4z8

Mitäs jos noiden prikkojen paikkaa muuttais, nyt on yksi prikka heti pultin alla ja toinen levyn alla. Jos muuttais siten että molemmat ovat levyn alla niin silloinhan hihna nousisi korkeammalle? Uuden hihnan käyn kuitenkin huomenna hakeen.

Tiger

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 31.07.21 - klo:23:38
Kuinka paljon välystä kaasukapulassa
nouseeko kaasuttimen luisti ylös saakka.

pieni välys kapulassa, luisti nousee ylös asti

tapiovuorent

Rajoitinlevy : kuvassa oleva levy , joka on kiinni 3:lla ruuvilla. Rajoittaa rullien liikettä , siis sisälautasen liikettä.
Jos sen poistaa , niin lautaset pääsee lähemmäs toisiaan , jolloin välitys muuttuu ja huippunopeus nousee.

Palosella

Jep. Kuvassa vasemmassa yläkulmassa oleva peltilätkä. Jos ei kokonaan halua poistaa, lätkän ja rullakupin väliin voi laittaa lisää prikkoja.

Tiger

Ok, tämä on uutta että voi kasata ilman tuota levyä. Voiskohan olla että nuo prikat on ollu mulla väärin kevään remontin jälkeen, voiko vaikuttuu pelkät prikat 10km/h vauhtiin? Nyt vaan takarengas puhki niin ei pääse koittamaan.

Tiger

Siirsin molemmat prikat nyt levyn ja kupin väliin jolloin lautaset pääsee vähän lähemmäksi toisia, tuo muutos vaikutti 4-5km/h. Yksi prikka välissä -> 41km/h, 2 prikkaa välissä 45km/h. Vielä pitää se hihna uusia niin sitten saa vauhti piisata tytölle :)

konenikkari

#112
Viisas päätös  :)
kolme prikkaa on maksimi,
jos poistat koko rajoitinlevyn, rullat pääsee esim hihnan katketessa
kääntymään rullakupissa poikittain.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.08.21 - klo:19:16
Viisas päätös  :)
kolme prikkaa on maksimi,
jos poistat koko rajoitinlevyn, rullat pääsee esim hihnan katketessa
kääntymään rullakupissa poikittain.

Tuosta tulikin mieleeni, että tuosta omasta sf 2 projektista on edellinen omistaja poistanut koko rajoitinlevyn ja etsinyt netissä jo aika monta saittia,että löytyisi ko levy tai koko etuvari..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Mömmö

Multivar on ehkä rajoitinlevyn poistoa parempi vaihtoehto.

Tiger

Vihdoin sain myös hihnan vaihdettua. Huomattavasti vaikutti ajoon, jotenkin paremmin lähtee liikkeelle (vanha hihna ehkä luisti) ja vauhti nousi 45km/h -> 51km/h. Nyt on sopiva vauhti ja kiihtyy myös nätisti kevyempien rullien myötä. Kiitokset taas foorumin tietävällä väelle!

Yksi juttu mikä siinä vähän vielä hiertää on että jos pitkän matkaa ajaa kaasu pohjassa ja sitten löysää kaasun niin kierrokset jää 4-5000 joksikin aikaa ja sitten vähitellen laskee tyhjäkäyntikierroksille. Kaasuvaijeri kyllä luistaa hyvin, onkohan tähän kellään jotain vinkkejä?

tapiovuorent

Kyllä tuo oire viittaisi kuitenkin siihen , että luisti ei palaudu normaalisti alas , kun vapautat kaasun.
Onko " kurkussa " jotain epäpuhtautta , joka jarruttaa luistimen liikettä. Kerroit , että kaasuvaijeri toimii herkästi.

Tiger

Pitää vielä tarkastaa luisti. Jos nopsasti kaasuttelee niin toimii ihan normaalisti mutta kun kaasua pitää pitempään pohjassa niin silloin tuo ilmenee..

viisnelonen

"jos pitkän matkaa ajaa kaasu pohjassa ja sitten löysää kaasun niin kierrokset jää 4-5000 joksikin aikaa ja sitten vähitellen laskee tyhjäkäyntikierroksille" 

Irrottaako kytkin sitten jo tuossa 4-5000 rpm ? vai jääkö vielä veto päälle tuon ajaksi ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Tiger

Kytkin irrottaa ehkä vähän alle 5000:ssa eli 4000 kierroksilla voi olla paikallaan ja siitä vähitellen kierrokset laskee.