Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agilityn vuosimalli2007 kaasutin

Aloittaja klaak, 27.03.20 - klo:17:11

« edellinen - seuraava »

klaak

Moi! Kymconi sammuu kun lasken kierrokset pois. Mopo käy normaalisti paikallaan tyhjäkäyntiä ja kiihtyy ja niin kauan kun pidän ajaessa kierroksia kone käy hyvin mutta kun lasken kaasun pois niin kone sammuu, käynnistyy kyllä ongelmattomasti heti startista.
Paikalla konetta käytettäessä se ei sammu vaikka lasken nopastikin kierroksia. Missä arvelette olevan vikaa?

Coastside

Tyhjäkäyntisuutin voi olla syy. tai liian pieni tyhjäkäynti. Jos se opn liian suurella, ei ryyppy toimi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

tyhjäkäyntisuutin liian pieni. tyhjäkäynti säädetty liian matalalle ja kierrokset tipahtaa äkkiä liian alas "kiusaamalla" moottoria kun kaasuttelee nopeasti ettei moottori ehdi kunnolla mukaan?

Kari69

Tämä on vanha viesti, mutta vastaan kuitenkin. Olen lukenut näitä kaasari ja tyhjäkäyntiongelmia. En ole vielä kertaakaan osunut viestiin, jossa kerrotaan tyhjäkäynnin säätöpiiristä ja sen toiminnasta.

Olen tuota tutkinut ja päätynyt tällaiseen tulkintaan.

Systeemi koostuu läppäventtiilistä, joka on kaasarin oikealla sivulla. Kun läppä on auki, sen läpi virtaa ilmaa (tai lisäilmaa)? tyhjäkäyntikanavaan. Läppää ohjaa membraani, joka on säätöpiirin kannen alla. Membraanin sisäpinnassa on tappi. Menbraanin ulkopintaa paina jousi. Ulkopinnalle on myös johdettu alipaine kaasarin kurkusta. Nämä kaksi voimaa vaikuttavat membraaniin, jousi ja vakuumi. Unohdetaan aluksi vakuumi. Jousi painaa membraania sisälle päin, jolloin sen sisäpinnalla oleva tappi painaa parin millin reiän kautta reiän takana olevaa läppäventtiiliä. Läpän takana on myös jousi, joka pyrkii sulkemaan läpän. Se on kuitenkin heikompi kuin membraania painava jousi. Siksi läppä avautuu ja antaa ilmaa tyhjäkäyntikanavaan. Jos kone ei käy ei ole myöskään vakuumia ja kierroksilla vakuumi on heikko. Silloin membraania painava jousi voittaa vakuumin ja läppä on auki. Tyhjäkäynnillä vakuumi on vahva ja voittaa membraania painava jousen, jolloin menbraani taipuu ulospäin eikä tappi enää painakkaan läppää. Silloin läpän takana oleva pikku jousi painaa läpän kiinni, eikä tyhjäkäyntikanavaan tule lisäilmaa.

Tällaisia vikoja olen todennut:
1 Vakuumi on johdettu membraanille kaasariin ja säätöpiirin kanteen tehtyjen kanavien kautta. Kannessa oleva kanava on hyvin pieni, jotain millin luokkaa. Se oli kerran hapettunut tukkoon.

2 Läppäventtiili oli kerran jumissa. Kun painoin sitä sen reiän kautta, mitä membraanin tappikin käyttää, niin aluksi läppä ei liikkunut lainkaan. Kun painoin hieman kovemmin, niin se napsahti auki ja alkoi toimia. Ei ollut enää jumissa ja läpän takana oleva jousi painoi sen kiinni. Läppä näyttää olevan vaaleaa muovia. Se näkyy vain parimillisen reiän kautta ja luulin sitä aluksi kaasarin rungon alumiiniksi. Kun se napsahti auki, tajusin sen olevan venttiili.