Kirjoittaja Aihe: Niu  (Luettu 5421 kertaa)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 21006
Vs: Niu
« Vastaus #30 : 02.07.22 - klo:20:25 »
Niu kulmissa ei ole kuin junan vessa. Ohjaus herkkä. Jyrkkä etupään kulma tahtoo ahtaissa kääntelyssä tökkiä. Ajo tehomoodilla ei silloin onnistu. Se tekee menosta liian ärhäkkää (110 Nm), jota ei kokeilematta ymmärrä. 110 Nm ja 70 kg paino. :o

Todella kova töppyrä nousi 16 km/h. Kovempi 13 km/h.
« Viimeksi muokattu: 23.08.22 - klo:22:07 kirjoittanut Coastside »
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 21006
Vs: Niu
« Vastaus #31 : 22.07.22 - klo:14:39 »
Tuli tunti spot sähkösoppari, jolloin aamuyön latailu olisi halvinta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2501
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Niu
« Vastaus #32 : 22.07.22 - klo:20:20 »
Tuli tunti spot sähkösoppari, jolloin aamuyön latailu olisi halvinta.
Paljonko on yhtiön ns marginaali?
Kiinteähintaisista soppareista pyytävät aika härskejä Kwh hintoja..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 21006
Vs: Niu
« Vastaus #33 : 22.07.22 - klo:20:47 »
Tuli tunti spot sähkösoppari, jolloin aamuyön latailu olisi halvinta.
Paljonko on yhtiön ns marginaali?
Kiinteähintaisista soppareista pyytävät aika härskejä Kwh hintoja..
0,25 cnt/kWh. Lataamisten 1,5 kWh max. kulu on pieni ja säästän kodinkoneilla, jotka on tehokkaita.
« Viimeksi muokattu: 23.07.22 - klo:08:00 kirjoittanut Coastside »
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 21006
Vs: Niu
« Vastaus #34 : 06.08.22 - klo:06:55 »
Sähköt tuntuu olevan kiinanlaatua. Liittimet ja johtosarja voi olla samaa kuraa kuin kiinalaisissa mopoissa on ollut. Voi olla että ajan myötä viat lisääntyvät.
Sivujalan pultti kannattaa tarkistaa. Sen kytkimessä voi olla irto-osia, joten avatessa on hyvä varoa.
Nyt kun omasta on kokemusta, ei sähköt ole aiheuttaneet mitään ongelmia ja liittimet näytti asiallisilta. Virrankytkentä käynnistää diagnoosin ja jos jotain olisi, tulisi vikakoodi. "Kuinka saat niun taas toimimaan" ohjeita en ole vielä nähnyt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 21006
Vs: Niu
« Vastaus #35 : 09.08.22 - klo:19:33 »
Kiitos huonojen pumppujen tuli ajettua 1 bar paineilla. Nyt on automaattipumppu jolla voisi joka lähtöön tarkistaa paineen. 450 g painaa ja on meluisa. Takapyörässä on erikoinen helposti kääntyvä venttiili, joka vaatii kierrettävän liittimen ahtauttaan. Paineet vaikuttaa paljon kulkuun ja sähkön kulutukseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 21006
Vs: Niu
« Vastaus #36 : 24.08.22 - klo:14:41 »
Katselen OEM akkujen hintoja josko ne alkaa halvetua. Nyt tonnilla, aiemmin puoleentoista.  Sähköautobuumi voi joko nostaa tai laskea hintaa? Takaboxissa se kulkisi pitkällä reissulla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2501
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Niu
« Vastaus #37 : 24.08.22 - klo:16:43 »
Paljonko painaa NIU:n akku? Onko niitä eri ah kokoisia/painoisia ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 21006
Vs: Niu
« Vastaus #38 : 24.08.22 - klo:17:51 »
9-11 kg. Kotelon mitat ja erikoinen BMS, rajaa minkä siihen saa. Mootorikin on taajuusohjattu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2501
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Niu
« Vastaus #39 : 24.08.22 - klo:18:02 »
No ei toi kauheesti paina, onko tuo BMS aina kunkin akun mukana eli akkukohtainen vai skodussa kiinni oleva ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 21006
Vs: Niu
« Vastaus #40 : 24.08.22 - klo:18:10 »
Akussa on ja liittimessä on viisi nastaa. Diodilla saisi rinnakkaisen akun. Lattiassa voi olla paikka?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3556
Vs: Niu
« Vastaus #41 : 24.08.22 - klo:22:01 »
eikös BMS ole integroitu akkuun kiinni eli akku kohtainen systeemi. jokaiselle kennolle menee oma piuhansa ja BMS lataa ja valvoo ettei kennoon tule yli- tai alijännitettä. Oikein hienoilla BMS pystyy vaikka kännykällä kattomaan jokaisen kennon jännitteen erikseen ja kaikkia muita nippelitietoja esim latauksen ja purkamisvirtoja säätelemään.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 21006
Vs: Niu
« Vastaus #42 : 25.08.22 - klo:09:29 »
Tuossa ne kolme lisäjohtoa juoruaa että BMS antaa tietoa ECU:lle ja se luultavasti tehtaalle? Ne ei ujostele kertoa että ne kerää tietoja. Kuten teslan omistajalle, huolto kertoo netin kautta että autossasi on vikaa.

https://youtu.be/lzfBst_-H4U

NIU BMS vaihto johon liittyy APP joka kertoo kennojen kunnon.
« Viimeksi muokattu: 25.08.22 - klo:21:39 kirjoittanut Coastside »
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 21006
Vs: Niu
« Vastaus #43 : 06.09.22 - klo:08:35 »
Akkupuolella on kehitystä. Nyt saa OEM 42 Ah akun joka painaa 2,8 kg vähemmän kuin 31 Ah akku. Toisen energiatiheys on 134 Wh/kg ja toisen 234Wh/kg.

Netistä specsejä ei löydy.
« Viimeksi muokattu: 07.09.22 - klo:18:28 kirjoittanut Coastside »
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3556
Vs: Niu
« Vastaus #44 : 06.09.22 - klo:11:48 »
tommonen bms ois kyllä hyvä. näkisi kennojen tiedot yms juuri ne kaikki ratkaisevat, kiinapojat ei pääsisi huijaamaan kun kapasiteetin näkisi tismalleen.