Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Löytyykö kokemusta sähköpotkulaudoista?

Aloittaja magnuken, 30.11.18 - klo:16:47

« edellinen - seuraava »

magnuken

Monet sähköpotkulaudat lähenevät jo sähköskoottereita levyjarruineen ja istuimineen. Tällaisia ovat ainakin Velociferot sekä suuremmat SXT mallit:

https://rull.fi/sahkopotkulaudat/velocifero-sahkopotkulaudat.html
https://www.kicker.fi/category/4/sahkopotkulaudat-ja-sahkoskootterit

Olisiko jollakin kokemusta tämän tyyppisistä vehkeistä?

Coastside

Ei ole mutta maailmalta tulee tietoja pienipyöräisten 3"-4" kieltoaloitteista. Niissä voi pyörä kääntyä poikittain ja ihmisiä on kuollut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

magnuken

#2
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.11.18 - klo:17:27
Ei ole mutta maailmalta tulee tietoja pienipyöräisten 3"-4" kieltoaloitteista. Niissä voi pyörä kääntyä poikittain ja ihmisiä on kuollut.

Olisiko antaa tarkempaa faktaa tästä? Ainakaan Velociferossa etufillari ei voi poikittain kääntyä, olsiko taas kyseessä vain nettihuhuista/valeuutisista? Mainittakoon vielä, että Velociferon rengaskoko, kuten myös SXT:n, on luokkaa 90/65-6.5, siis muuta kun sinun mainitsemasi 3-4"!

Coastside

#3
Ei se ole huijjausta vaan tekninen fakta. Kaduilla on uria ja koloja joihin pieni pyörä tökkää. Ajaja jatkaa pää edellä katuun. Lime scooter san fransisco ban voi löytyä juttua.

https://m.youtube.com/watch?v=qH1zB4VW7jI

Tuon näköisisiä tarkoitin. Ongelma on ilmiselvä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

magnuken

No, tämä on nyt taas sitä mutuilua - pitäisi aina pystyä perustelemaan väitteitään.

Mutta kuten kerroin olen näyttelyssä näpelöinyt Velociferoa ja siinä on todellakin estetty ohjaustangon kääntyminen liiaksi!

Mutta, tässä thredissä kysyin ihan oikeita kokemuksia tämäntapaisista sähköpotkulaudoista/skoottereista enkä mitään mutu tuntuja!

Mika Lukumies

Istuttavista malleista ei ole kokemuksia, mutta kesällä ostin Inokim light super sähköpotkulaudan 20km työmatkoihin. Oon ollut pirun tyytyväinen hankintaan, ajosta tulee rentoa kun oppii jaloilla ottamaan kiihdytykset ja jarrutukset vastaan, eikä yritä turhaan tukeutua ohjaustankoon. Mittarissa nyt reilu 1800km eikä ongelmia ollut. Sähköpotkutin on kauppaostoksillakin kätevä kun voi ostoskorin laittaa laudan päälle. :)

Istuttava sähköpotkulauta pitäisi olla selkeästi tehty maastokäyttöön ennen kuin se on laillinen. Muussa tapauksessa istuin saisi olla enintään 44cm korkeudella. https://www.trafitalks.fi/artikkelit/30/tiedatko_missa_r-piste_sijaitsee/116

Coastside

#6
Tämä teema on liian uusi ollakseen ruodittavissa kuten polttomoottorivehkeet joille tämä palsta pääasiassa on. Sitten kun jotkin sähkökulkineet vakiintuu yleiseen käyttöön, voi syntyä palstoja joissa tarkasti ne ruoditaan.

Olisi vain hyvä uskoa ihmisiä joilla on vuosikymmenien kokemus. Nuori ja hormonihyökyinen kokeilija ei omaa kokemuspohjaa ja miltei kaikki uusi kelpaa, joilla hivelee egoaan.

Noiden seisaaltaan ajettavien historia on pitkä. Rullaluistimiakin on motorisoitu, ilman kaupallista menestystä. Nykyisin akkuteknologian kehitys ja halpa massatuotanto tuo ne taas esille. Urbanisoituva maailma tukee sitä kun tiet on sileät ja matkat lyhyitä, joukkoliikenteen hallitsemia. Erityisesti miljoonakaupungit joissa asuu koko suomen verran väestöä. Tuohon ympäristöön sopii pieni, kevyt kulkuneuvo.

Maaseudulla, ympäri vuoden ne eivät toimi. Suomi on 90% maaseutua.
Suomessa urbaania ympäristöä häiritsee talvi. Oma huomioni on että maantiet hoidetaan hyvin mutta taajamat huonosti. Juuri ne alueet joissa nämä uudet välineet olisivat sopivia, ei hoideta hyvin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

itsellä oli hetken aikaa tämmönen
http://www.lastenliike.fi/sahkopotkulauta/592-sahkopotkulauta-1000w.html

tilasin ebayn kautta uuden kontrollerin.kulki yli 40km/h helposti ;D

viisnelonen

Tapasin tänään ap ruotsinlautan jonossa tyypin joka oli ostanut ajoneuvonsa täältä:   https://www.rull.fi/S%C3%A4hk%C3%B6potkulaudat .
Kertoi olevan 48v jännitteinen ja sanoi että kulkupuoli riittää, 1000 wattinen moottori. Jutteli muutakin mutta palaan asiaan kun ehdin. Nyt olen taas lauttajonossa..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

HiTec

Nostetaanpas wanhaa aihetta kun asia tuli ihan henk.koht. ajankohtaiseksi. Elikkäs tuossa luokkaa vuosi sitten tuli kerran kokeiltua VOI vuokra-skuuttia ja siitähän jäi sitten melko paha kärpäsen purema, jotta oma olisi joskus saatava, näpsä peli juurikin lähialueen liikkumisiin esim. leirintäalueellakin. No tuo "joskus" oli sitten tällä viikolla kun laitoin tilauksen sisään ja katsellaan nyt mitä sieltä lopulta tulee ^-^

https://www.youtube.com/watch?v=bW6fSt4PuuU

Elikkäs suoraan tuolta valmistajan omilta sivuilta nyt tarjouksessa 450$
https://turboant.com/products/turboant-x7-pro-electric-scooter
Josta saa vielä koodilla ERIDEHERO -50$ ja kun toimitus saksan varastosta on ilmainen, niin loppusummaksi jää 400$ joka tämän päivän kurssilla on n. 340€ :)

No miksi juuri tämä laite?

  • 350W hiiliharjaton moottori
  • 10" ilmakumirenkaat
  • 120kg kantavuus
  • 25km/h nopeus
  • 45km range
  • 15kg paino
  • Irroitettava akku, niin saa akun vaikka työpöydälle lataukseen
Siinä varmaan ne suurimmat, vaikka varmaan pelkkiä paperi-numeroita ovatkin. Toki sinne toiveiden tynnyriin olisi vielä jäänyt esim. bt-yhteys ja kännykkä appi, mutta alle 400€ hinnalla ei nyt ihan kaikkea sentään voi toivoa, vaikka onhan tuossa mm. vakionopeudensäädinkin niin ei tartte pidemmilläkään siirtymillä jatkuvasti peukuttaa ;D

Vielä pitäisi funtsia saisiko tuon akun jotenkin avaimella lukittua paikalleen, vai pitäisikö se aina vain irrottaa reppuun mukaan kun skuutin lukitsee ???



Tuollaisia "samanlaisia" kiina-himmeleitähän löytyy X8 nimellä jos sun ziljoonalta jälleenmyyjältä, vaan mikä näistä on sitten se alkuperäinen jota muut ovat kopioineet, vai onko ne kaikki sitä samaa kuraa, jaa-a. Arpa nyt kuitenkin on heitetty ja kuten otsikkokin sanoo, kokemuksia tästä hankinnasta olisi sitten tarkoitus tähän näppäillä kunhan nyt ensin saadaan tuo laite kotio 8)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

Coastside

#10
Ohjauksen rajoitin on tarpeen. Yleisin tapa liittyä noilla harppukuoroon on ajaa kuoppaan tai reunakiveen mikä tempaisee pyörän poikittain ja kuski pää edellä katuun. Jos se vetää vain sivuun painopisteestä, kaatuu kyljelleen vähemmin vammoin tai ehtii jalkautua. Polkupyörän turvallisuus perustuu tapaan kaatua sivulle. Joku summeri tai päristin on hyvä jalankulkijoiden seassa.

Keksin kärryn joka sopisi tuollaiseenkin. Aisa vain kiinni vyötäröön ja hinaamaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 01.04.21 - klo:09:51
Ohjauksen rajoitin on tarpeen. Yleisin tapa liittyä noilla harppukuoroon on ajaa kuoppaan tai reunakiveen mikä tempaisee pyörän poikittain ja kuski pää edellä katuun. Jos se vetää vain sivuun painopisteestä, kaatuu kyljelleen vähemmin vammoin tai ehtii jalkautua. Polkupyörän turvallisuus perustuu tapaan kaatua sivulle. Joku summeri tai päristin on hyvä jalankulkijoiden seassa.

Juuri siksi isot 10" renkaat auttaa jo kummasti pysymään suunnassaan ja ihan pienet möykyt tielläkään ei suurempia aiheuttane. Samaten tuossa on vakiona melko näpsä soittokellokin, joten eiköhän tuolla siellä jalankulkijoidenkin seassa pääse ihan sulassa sovussa liikkumaan järki päässä. Ja tuosta polkupyörästäkään silleen tiedä, onhan tuota historiassani jo parit ihan tyylikkäät kömmähdyksetkin kun on vedetty suoraan stongan yli, fillari jäi siihen ja minä jatkoin matkaa. Ei sillä, varmaan nuo kevyet prätkähanskat tulee otettua skuutillakin käyttöön, ainakin ensialkuun ja asiaankuuluva kypäräkin jo talosta löytyy 8)

Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

konenikkari

Onko tuossa jarru myös takapyörässä?
Suositan Coastin tavoin ohjausstopparin värkkäämistä.
Ikävän tehokas, ja yllätyksiä tuottava on magnettijarru etupyörässä,
varsinkin tähänaikaan vuodesta (irtosora asvaltilla)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 01.04.21 - klo:14:28
Onko tuossa jarru myös takapyörässä?
Suositan Coastin tavoin ohjausstopparin värkkäämistä.
Ikävän tehokas, ja yllätyksiä tuottava on magnettijarru etupyörässä,

Tuossa on ikäänkuin 2x jarru takarenkaassa, toinen vas.käden jarrukahvalla, toinen ihan perinteisesti jalalla takalokaria painaen. Lokarin sisäpuolella on jopa kumipinta nimenomaan tätä varten :o
Ja tuon ohjaustangon suhteen pienen lisäselvittelyn jälkeen selvisi jotta tuossa on stoppari jo valmiina, eturengasta ei saa käännettyä poikittain :)
Tuota magneettijarrua/regenerointia on kaikissa testeissä sanottu vain nimelliseksi, joten sen vuoksi etunen tuskin pitoaan menettää. Olihan jossain käyttäjäkokemuksessa mainittu tuo jopa positiivisena asiana, koska akun loputtua tällä laudalla voi jatkaa perinteisesti potkien, eturenkaan liiemmälti jarruttelematta ::) Ja onhan se mukavaa varmaan alamäkiäkin tulla lasketella vapaalla pitkään, mutta regeneroinnin puutteen tietty näkee vastaavasti kutistuneena rangena varsinkin jos matkanteko on kovin pysähtelevää, niin joka stopissa se liike-energia menetetään lämmöksi, kunnon regeneroinnilla edes osa saataisiin siitä akkuun takaisin jemmaan :-\
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

HiTec

Tänään lähti sitten tuo pukettini Hampurista tulemaan DHL:llä :)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08