Kirjoittaja Aihe: speedfight 3 prikanpoiston jälkeen huiput silloin tällöin 25kmh!  (Luettu 8043 kertaa)

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1921
Minulla on juuri tuo pakoputki mikä on tuossa edellisessa postauksessa ensimmäisessa linkissä. Siihehen kuuluu olla sellasinen kolmion mallinnen kiinnike (ensimmäiseen reikään vasemmalta) mistä sen saa kiinnitettyä.

https://aijaa.com/Mi2LBZ
Hei, mihin kohtaa tuo taaimmainen kiinnitys tulee, minulla oli hetken tuommoinen putki, se taaimmainen kiinnitys osui juuri tuon lokasuojan kiinnityksen kohdalle, jos olisin kiinnittänyt sen siihen myös, olisi kuuma putki vioittanut lokasuojaa. Mukana ei tullut mitään kiinnikkeitä, mutta rahdissa oli ilmestynyt laatikon päähän suht' isoja reikiä, olisiko jotain tippunut? Palautin sen pois spare wheelille, saisiko sinulta uutta kuvaa, missä näkyy koko kiinnitys mopoon selkeästi ja tuliko sinulla mukana jotain kiinnitystarpeita? Nyt näkyisi olevan hintana 99€, voisi harkita ja kysyn vielä että oletko hionut sen suppilon pois alkukäyrästä ja minkä kokoista suutinta käytät ja mikä sinulla oli vakiosuutin kooltaan ja oliko sinulla alkuperäinen kaasari? Äänet ovat varmaankin hiljaiset, entäs miten tehot jos vertaa alkuperäiseen? Taidan lähteä ajelemaan Vantaalle ja hakea tämmöisen: https://www.moposport.fi/tehoputki-peu-jetforce-go-giannelli?gclid=Cj0KCQjwuaiXBhCCARIsAKZLt3l2OQioXuBWpf-cNtTnA02nc5CMsnV0kAfAcTTHlJHet_L2hp71YEcaAlqoEALw_wcB
« Viimeksi muokattu: 04.08.22 - klo:09:55 kirjoittanut Eki »

Poissa A_sentaja

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3369
Minä säädän 2t kaasarin yleensä niin,että se käy hieman raskaasti tyhjä ja pintakaasua. Silloin se toimii satavarmasti moitteetta myös luisti katossa ajaessa. Tuo tehoputkien 10% suositus on suuntaa-antava. Yleensä mennään 10-15 prosentin lukujakin,sillä suuttimen valintaan vaikuttaa oleellisesti ilmamäärä,minkä kaasari imee. Eli onko kiinni vapari,avarrettu vakio,vai täysin originaaliputsari.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1921
Minä säädän 2t kaasarin yleensä niin,että se käy hieman raskaasti tyhjä ja pintakaasua. Silloin se toimii satavarmasti moitteetta myös luisti katossa ajaessa. Tuo tehoputkien 10% suositus on suuntaa-antava. Yleensä mennään 10-15 prosentin lukujakin,sillä suuttimen valintaan vaikuttaa oleellisesti ilmamäärä, minkä kaasari imee. Eli onko kiinni vapari,avarrettu vakio,vai täysin originaaliputsari.
Ilmanputsari on täysin vakio, kävin moposoprtissa ja ostin malossin multivar variaattorin, tarvikkeineen, nyt pelaa 8.5g rullilla: . On pyydetty mm konenikkarin taholta laittamaan isompi suutin, tämä nykyinen nokeaa tulppaa, mikä tietenkin aiheuttaa sen että paras teho nokisena on pois ja kone pätkii. Ei kai tuohon tarvitse enää isompaa suutinta, en tiedä että tarvitisisiko antaa enempi ilmaa, muuta vikaa tällä erää mopossa ei ole, onneksi.
« Viimeksi muokattu: 04.08.22 - klo:20:21 kirjoittanut Eki »

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1921
Piäisikö olla lämpöarvoltaan lämpimämpi tulppa, eikös ne puhdista itse itsensä, nokeentuu ja pätkii jo 1km:n ajon jälkeen uusi tulppa: Ngk cr7eb, kun harjaa tulppaharjalla, toimii hienosti, mutta vain lyhyen aikaa, mikä lääkkeeksi, lisää ilmaako vai? Nyt saa mielellään neuvoa, eikä silloin kun ei kysytä mitään. Toimii toki siten että tyytyy siihen huonon kipinän aiheuttamaan huonoon kiihtyvyyteen, kulkee ja vetää kun saa vauhtiin, mutta ilkeä mm liikennevaloissa.
« Viimeksi muokattu: 04.08.22 - klo:20:20 kirjoittanut Eki »

Poissa Masa

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
Hei, mihin kohtaa tuo taaimmainen kiinnitys tulee, minulla oli hetken tuommoinen putki, se taaimmainen kiinnitys osui juuri tuon lokasuojan kiinnityksen kohdalle, jos olisin kiinnittänyt sen siihen myös, olisi kuuma putki vioittanut lokasuojaa. Mukana ei tullut mitään kiinnikkeitä, mutta rahdissa oli ilmestynyt laatikon päähän suht' isoja reikiä, olisiko jotain tippunut? Palautin sen pois spare wheelille, saisiko sinulta uutta kuvaa, missä näkyy koko kiinnitys mopoon selkeästi ja tuliko sinulla mukana jotain kiinnitystarpeita? Nyt näkyisi olevan hintana 99€, voisi harkita ja kysyn vielä että oletko hionut sen suppilon pois alkukäyrästä ja minkä kokoista suutinta käytät ja mikä sinulla oli vakiosuutin kooltaan ja oliko sinulla alkuperäinen kaasari? Äänet ovat varmaankin hiljaiset, entäs miten tehot jos vertaa alkuperäiseen? Taidan lähteä ajelemaan Vantaalle ja hakea tämmöisen: https://www.moposport.fi/tehoputki-peu-jetforce-go-giannelli?gclid=Cj0KCQjwuaiXBhCCARIsAKZLt3l2OQioXuBWpf-cNtTnA02nc5CMsnV0kAfAcTTHlJHet_L2hp71YEcaAlqoEALw_wcB
[/quote]

Kiinnitys tulee lokasuojaa kolmionmuotoisella kiinnikkeellä ja ei aiheuta kuumentumista siihen. En tiedä tuleeko kiinnike putken mukana vai onko siellä alun perin jo joku, itse ostin skootterin käytettynä ja putki oli siinä kiinni. Suppilo on otettu pois, suutin on kokoa 60 ja alkuperäinen oli 54. Kaasutin on alkuperäinen Teikein 15mm. Äänet on mielestäni varsin miellyttävät jos vertaa noihin metelöiviin tehoputkiin mitä kuulee joskus liikenteessä. Tehoista en osaa sanoa kun alkuperäistä ei ole ollut kiinni tässä.

Poissa mopotinx3

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 557
Jos tulppa nokeentuu, se voi johtua siitä, että puristus on heikentynyt.  Silloin auttaa lämpöarvon muuttaminen kuumempaan eli CR6EB.  Vaarana on se, että pitemmässä ajossa voi moottori ylikuumentua.  Parempi tapa on vaihtaa pytty ja mäntä, jolloin vakiotulppa toimii. Koska ilmanputsari ei ole tukossa, se ei voi aiheuttaa nokeamista.
Nelitahtiskootterilla tällainen nokeaminen on lähes mahdotonta, kun ei ole sitä öljyä bensan seassa. Toki sököt venttiilivarren tiiivisteet voivat aiheuttaa savutusta ja tulpan nokeamista, vaikka moottori on muuten puhtaampi päästöiltään.
« Viimeksi muokattu: 05.08.22 - klo:08:46 kirjoittanut mopotinx3 »
Aprilia Sportcity One 50 4t

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1921
En oikein tiedä mikä on muuttunut, ennen tulppa oli ihan ok värinenkin, ei liikaa nokeentunut eikä aiheuttanut käyntihäiriöitä, ne jumittumiset johtuivat variaattorin jumeista, sillä tulppa ainakin oli ok. Kaikki tekniikka on entisellään, on uutta osaa, mutta ne ovat tismalleen samoja mitä on ollut kaiken aikaa. Nyt voisi olla hyvä aika myydä koko mopo pois, kunhan saan tuon tulppaongelman korjattua jollakin, tänään ajotestiä ehkäpä Helsinkiin, eilen kävin moposportissa ja edellisiltana mm Seurasaaressa ja sörkan rantatiellä viemässä yhdelle tytölle langattomat sonyn vastameluluurit (sony wf-1000xm3).
« Viimeksi muokattu: 05.08.22 - klo:10:10 kirjoittanut Eki »

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1921
Tilinpäätös moposta, toimii niin hienosti kuin vaan voi toimia, siihen auttoi uusi malossin multivar etuvariaattori kaikkine osineen, rullat 8.5g, liukupalat, rullakuppi, holkki, testattu 147km tänään, Helsinki ja takas, sekä Hyvinkäällä pitkin kylää, hienoa, eikä nokea tulppaakaan ja bensankulut 100km:llä tippui 3.6L >3.0L/100km, johtuu siitä ettei kone kierrä kovin korkealla, kun on rullatkin 6.5g sijaan 8.5g. Parkissa bulevardilla ja ukko jalkautui pitkin espaa ja kauppatoria kamera mukana.
« Viimeksi muokattu: 05.08.22 - klo:19:01 kirjoittanut Eki »

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1921
Taisit siirtää sitä neulaa silloin kun risa tulppa oli paikoillaan.
Oletko varma että suutin on 57,5, eikä ehkä isommaksi porattu.
En ole "yksi jos toinenkin" ;D
Kuuleppas nyt konenikkari, (yksi jos toinenkin) ei tarkoita sinua, minulle on moni ehdottanut jopa äkäiseen sävyyn mm, että usko nyt ja laita se peugeotin orginal etuvariaattori ja paljon muitakin ehdottelijoita on ollut. Toivoisin että jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, niin sitten ei kannata sanoa yhtään mitään, neuvot kelpaa ja olenkin mm kiittänyt sinua mm tulppa asiasta, kumartelemaan en kuitenkaan rupea, oleppa sitten vaikka yli-insinööri. Toivoisin että kaikki viisastelut sekä leukailut ym ylimielisyydet jäisivät täältä pois, jos ei voi ilman niitä neuvoa kun tietämystä on, niin kannattaa olla täysin hiljaa.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6915
  • Professional mechanic emeritus
Taisit siirtää sitä neulaa silloin kun risa tulppa oli paikoillaan.
Oletko varma että suutin on 57,5, eikä ehkä isommaksi porattu.
En ole "yksi jos toinenkin" ;D
Kuuleppas nyt konenikkari, (yksi jos toinenkin) ei tarkoita sinua, minulle on moni ehdottanut jopa äkäiseen sävyyn mm, että usko nyt ja laita se peugeotin orginal etuvariaattori ja paljon muitakin ehdottelijoita on ollut. Toivoisin että jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, niin sitten ei kannata sanoa yhtään mitään, neuvot kelpaa ja olenkin mm kiittänyt sinua mm tulppa asiasta, kumartelemaan en kuitenkaan rupea, oleppa sitten vaikka yli-insinööri. Toivoisin että kaikki viisastelut sekä leukailut ym ylimielisyydet jäisivät täältä pois, jos ei voi ilman niitä neuvoa kun tietämystä on, niin kannattaa olla täysin hiljaa.

 :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1921
Tämä ei voi olla totta: huomasin että vesipumpun se osa missä on letkut kiinni, on kuin muovihitsattu ja hitsisaumasta tihkuu hiukan nestettä, koko vesipumpun ostosta ei ole kuin n 2kk? Kyllä on uskomaton laite tai todella huono mäihä, tuo vesipumppu on halvin tarvikeosa mitä suomesta löysin, mutta kun ei millään viitsisi maksaa hurjia hintoja, teen valituksen liikkeelle, eihän nämä saa hajota n2kk:ssa, tai sitten takuun pitää korvata.
« Viimeksi muokattu: 07.08.22 - klo:07:48 kirjoittanut Eki »

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6915
  • Professional mechanic emeritus
Tämä ei voi olla totta: huomasin että vesipumpun se osa missä on letkut kiinni, on kuin muovihitsattu ja hitsisaumasta tihkuu hiukan nestettä, koko vesipumpun ostosta ei ole kuin n 2kk? Kyllä on uskomaton laite tai todella huono mäihä, tuo vesipumppu on halvin tarvikeosa mitä suomesta löysin, mutta kun ei millään viitsisi maksaa hurjia hintoja, teen valituksen liikkeelle.
:)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa tabell82

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 128
Tämä ei voi olla totta: huomasin että vesipumpun se osa missä on letkut kiinni, on kuin muovihitsattu ja hitsisaumasta tihkuu hiukan nestettä, koko vesipumpun ostosta ei ole kuin n 2kk? Kyllä on uskomaton laite tai todella huono mäihä, tuo vesipumppu on halvin tarvikeosa mitä suomesta löysin, mutta kun ei millään viitsisi maksaa hurjia hintoja, teen valituksen liikkeelle.
:)

tänä kesänä on tullut semmoinen ilmi, että halvimmat tarvikeosat on laadultaan ihan kuraa nykyään. useampia skoottereita tällekkin kesää korjannut. Narakun olen todennut laadukkaaksi tarvikemerkiksi

Poissa Palosella

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1470
  • Kyllä se käy komiasti
Tämä ei voi olla totta: huomasin että vesipumpun se osa missä on letkut kiinni, on kuin muovihitsattu ja hitsisaumasta tihkuu hiukan nestettä, koko vesipumpun ostosta ei ole kuin n 2kk? Kyllä on uskomaton laite tai todella huono mäihä, tuo vesipumppu on halvin tarvikeosa mitä suomesta löysin, mutta kun ei millään viitsisi maksaa hurjia hintoja, teen valituksen liikkeelle, eihän nämä saa hajota n2kk:ssa, tai sitten takuun pitää korvata.

Siinä taas nähdään, halvalla saa halpaa ;)
Vespa GTS 250ie -06
Peugeot Rapido    50 -93

Poissa Eki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1921
Liki kaikki meistä hakee halpaa, niin ruokakaupoissa kuin kaikkialla muuallakin, Lidl ja Prisma ruokakaupoista ja jopa Kiinasta tilaan pikkujuttuja. Nyt on alkuperäinen vesipumppu, kävin tänään moposportissa ja tuon tarvikepumpun juuri pakkasin ja vien sen postiin, saan rahani takaisin siitä ja palautuskin on ilmainen. Ainoa ettei moposportista löytynyt vauhtipyörään niitä kumijuttuja pyörittämään vesipumppua, toki entiset on mutta jo kuluneet, käänsin ei kuluneet kohdat pyörittämään ja tilaan uudet.