Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

speedfight 3 prikanpoiston jälkeen huiput silloin tällöin 25kmh!

Aloittaja masiina, 25.04.18 - klo:20:47

« edellinen - seuraava »

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.07.22 - klo:09:01
Jostain syystä yazunin putkeen tuota kuoppaa ei ole ainakaan piirretty.
Juuri tuota yazunin putkea ei ole myynnissä sf3:n
sen korvaa Yasuni R tehopakoputki
https://www.tekant.fi/fi/tuote/21334610
tiedä sitten onko ominaisuuksiltaan sama.
Katselin eilen ettei löydy kuin R, muttei tietoa putken käyrästä? Tuo omani toimii hyvin kun saa variaattorin fixsattua, lähinnä sen, kuinka herkästi lautanen liikkuu etuvarissa holkin ympärillä, mikäli on herkkä, mitään ongelmia ei ole, vetää tasaisesti kiihdytyksissä eikä jumitu tehottomampaan kierrosalueeseen.

Eki

#91
Uskomattomin mopo tämä pösö sf3lc, muuten todella ok kaikki paitsi tuo variaattorin toiminta tehoputkella, se teetättää työtä liki päivittäin, nyt pilannut hiljattain kaksi alumiinilaippaa, toisen hain tänään, se ulommainen missä on ne boorit akselille, kahdesta lähti boorit kävelemään laippamutteria aukaistessa, on vain pyöreä reikä ja niillä ei tee ilmeisesti enää yhtikäs mitään, en tiedä mikäli ostaisi ns tähtiprika, niissähän on boorit.Onneksi kotonta löytyi tuohon yksi laippa missä booriosa on terästä, elikä muuten alumiinia, mutta keskiössä terästä, ilmeisesti malossin laippa? Nyt on pesty liottimilla koko rullakuppi, vaihdettu uudet rullat 6.5g, ei pelitä silti, on uudet liukupalat ja ei vaseliinia enää missään näissä osissa, EIKÄ TOIMI. Elikä hetkenaikaa koeajolla suht ok, mutta sitten jumittuu siihen 6000 kierroksen paikkeille ja matelee esim kaupungissa kaikkien jaloissa mikäli sinne lähtisi ajelemaan n30kmh. Olen jo monesti meinannut, että tämä oli nyt tässä, mutta kun on ollut n 25vuoden aikana moposkoottereita 22 kpl:tta, ei se luopuminen ole helppoa, no kohta joutunee kuitenkin iän takia harkitsemaan kuitenkin luopumista?

Masa

Kevyempiä rullia peliin eli 4,7 g ja siitä alaspäin.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Masa - 27.07.22 - klo:22:08
Kevyempiä rullia peliin eli 4,7 g ja siitä alaspäin.
Kun tein Lieksan reissun kesäkuun 9-11 päivinä, toimi mennessä Joensuuhun asti ok 7.5g:n rullilla, sitten alkoi se junnaaminen, ostin Jojensuun motonetista poistullessa 5.5g rullat joilla toimi siedettävästi, mutta ei lähellekään optimia. Elikä kiihtymisestäkin tulee ns kaksiosainen, alku ok, sitten se hidastuu kunnes taas jatkaa kiihtymistä, ainoa konsti millä toimii n 100-200km on liukupalojen voitelu vesivaseliinilla, silloin toimii hienosti mm 6.5g:n rullilla. Puhdistaminen vaseliinista ja liukupalojen pieni fixaaminenkaan ei auta juuri mitään, on äärimmäisen tarkka jopa eri liukupaloista, että millä toimii paremmin ja millä ei juuri lainkaan. Rullia kokeiltu "säkillinen", 5.5g:sta alkaen aina 8.5g:n asti, parhaat ehkäpä nuo 6.5g:n rullat, vakiothan tässä vakiputkella taitaa olla 9 tai 9.5g:n rullat?

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Eki - 28.07.22 - klo:05:51
Lainaus käyttäjältä: Masa - 27.07.22 - klo:22:08
Kevyempiä rullia peliin eli 4,7 g ja siitä alaspäin.
Kun tein Lieksan reissun kesäkuun 9-11 päivinä, toimi mennessä Joensuuhun asti ok 7.5g:n rullilla, sitten alkoi se junnaaminen, ostin Jojensuun motonetista poistullessa 5.5g rullat joilla toimi siedettävästi, mutta ei lähellekään optimia. Elikä kiihtymisestäkin tulee ns kaksiosainen, alku ok, sitten se hidastuu kunnes taas jatkaa kiihtymistä, ainoa konsti millä toimii n 100-200km on liukupalojen voitelu vesivaseliinilla, silloin toimii hienosti mm 6.5g:n rullilla. Puhdistaminen vaseliinista ja liukupalojen pieni fixaaminenkaan ei auta juuri mitään, on äärimmäisen tarkka jopa eri liukupaloista, että millä toimii paremmin ja millä ei juuri lainkaan. Rullia kokeiltu "säkillinen", 5.5g:sta alkaen aina 8.5g:n asti, parhaat ehkäpä nuo 6.5g:n rullat, vakiothan tässä vakiputkella taitaa olla 9 tai 9.5g:n rullat?

Kun nyt olet huomannut, että variaattori jumittaa, mikset osta uutta alkuperäistä etuvariaattoria siihen? Varmasti on hintaa, mutta sillä se ainakin toimii niinkun kuuluu.
Vespa GTS 250ie -06
Peugeot Rapido    50 -93

mopotinx3

Voisi olla järkevää palauttaa orkkis etu-ja takavariaattorit paikoilleen, muuten jatkuva rassaaminen tuhoaa spoorit kampiakselista tai kierteet kuluu pilalle jatkuvan aukomisen seurauksena. Eiköhän noita löydy purkaamoistakin aika edullisesti. Pitää olla alle 6000km ajetusta, niin niissä on vielä käyttöikää jäljellä.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Eki

Minä olisin sitä mieltä että kaikki on teharin vikaa, sen tehottoman 6000 rms:n kohdalla, konenikkarihan laittoi mm tuon teharin tehokäyrän ja se tehottomuuskohta on juuri se missä mopo jumittaa, muutenhan se toimii vallan mainiosti alle ja yli 6000 kierroksen. Ostaisin esim technicas silent pro putken kun tietäisi siitä jotakin faktaa tuohon pösöön?

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Eki - 28.07.22 - klo:11:14
Minä olisin sitä mieltä että kaikki on teharin vikaa, sen tehottoman 6000 rms:n kohdalla, konenikkarihan laittoi mm tuon teharin tehokäyrän ja se tehottomuuskohta on juuri se missä mopo jumittaa, muutenhan se toimii vallan mainiosti alle ja yli 6000 kierroksen. Ostaisin esim technicas silent pro putken kun tietäisi siitä jotakin faktaa tuohon pösöön?

Miksi se tehojen notkahdus korjaantuu variaattorin rasvaamisella sitten? Laita se alkuperäinen putki paikalleen niin näet vaikuttaako se mitään.
Vespa GTS 250ie -06
Peugeot Rapido    50 -93

Eki

#98
Hävitin alkuperäisen putken, en ole ikinä nähnyt niin kauheeta kyhäystä mitä pösön vakiputki on. Variaattorissa on laippamutterit semmoista metalliseosta ettei akseli korkkaa sen enempää alumiinilaipoista boorit kuin laippamuttererista mitkä ovat pehmeämpää metalliseosta kuin akseli. Silti tuo jatkuva avaaminen ei ole enää mielekästä. Katselen ehkä sitä technicas silent pro putkea ja että se rasvaaminen auttoi, nyt rasvattomana ja putsattuna toimii samoin. Elikä toimii, mutta saattaa junnata tehottomalla alueella lähinnä kone lämpimänä? Myyvät noita alumiinisia laippoja pösöön joihin kuuluisi tähtiprikka mikä on kunnon kestävää metallia, sen kanssa ei korkkaa poorit, mutta ei ne moiset laipat kuulu tähän malliin (tähtiprikka vie "käynnistintassun" paikan), pitää olla alumiinilaippa minkä keskiosa on teräsmetallia booreineen, kuten nyt itsellä on, nuo pelkät alumiiniset laipat käynnistystassulla eivät kestä, boorit lähtee hyvin hyvin helposti, vaikka kuinka varovasti aukaiset. Olisi mukava tietää mitkä merkit myyvät teräskeskiöllä tuota laippaa, täytyy ottaa selvää? https://sparewheel.fi/p/10301/tecnigas-silent-pro-tehoputki-peugeot-speedfight-3 linkissä olisi ok putki, mutta mulla oli tuolta puodista tuo ja se ei käy tarvikkeineen tuohon pösöön, ei millään ilveellä, takimmainen kiinnitysreikä menee lokasuojan kiinnikkeen kohdalle ja jos siihen saisi kiinni, sulaisi muovilokari. Sen putken pitäisi olla tämmöinen technicas: https://www.mototrade.fi/mopon-varaosat/tecnigas-silent-pro-pakoputkisarja-(e-hyv)-peugeot-vaaka/p/308-0825/?gclid=Cj0KCQjw54iXBhCXARIsADWpsG-1W7sEOv46iqkKsZPSDTsVO1gAUsWI72Luj7UrS_JpT0p0z07IT_AaAizkEALw_wcB

Masa

#99
Minulla on juuri tuo pakoputki mikä on tuossa edellisessa postauksessa ensimmäisessa linkissä. Siihehen kuuluu olla sellasinen kolmion mallinnen kiinnike (ensimmäiseen reikään vasemmalta) mistä sen saa kiinnitettyä.

https://aijaa.com/Mi2LBZ

konenikkari

#100
Osta Eki kokeeksi tuo yazunin putki, tiedetään me muutkin sitten sama ostaa.
Jos hyvin toimii, voin ostaa sen sun nykyisen.
Ja maksan siitä 100€.
Ja jos ei auta ostan sitte sen yazunin sulta.
Koskee tuota putkea https://www.tekant.fi/fi/tuote/21334610.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#101
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 28.07.22 - klo:16:19
Osta Eki kokeeksi tuo yazunin putki, tiedetään me muutkin sitten sama ostaa.
Jos hyvin toimii, voin ostaa sen sun nykyisen.
Ja jos ei auta ostan sitte sen yazunin sulta.
Koskee tuota putkea https://www.tekant.fi/fi/tuote/21334610.
Itse katselin https://www.moposport.fi/tehoputki-peu-jetforce-go-giannelli?gclid=Cj0KCQjw54iXBhCXARIsADWpsG-D3N9YPzHB1zyaBVm3Ohg6M7Ff-3FnTvKhESyABuqp3BNUiqHooMEaAsJLEALw_wcB e-hyväksyttyä hiljaisella äänellä olevaa, mitä liike myy netissä 249 eurolla, kun sama olisi moposportissa 99€. Kävin mopokellarissa kyselemässä asioita, entinen crossikuski ja liikkeen omistaja ihmetteli myös tuota oireilua, totesi kevyempiin rulliin, ettei ne auta kun n40kmh vauhdissa kaikenpainoiset rullat ovat jo yläkohdissaan keskipakoisvoimien takia. Liukupalojen rasvaamiseen sanoi, että jos auttaa niin kokeile grafiittirasvaa (onkohan sitä mitä ovat laitelleet mm alikulkutunneleihin)? Lähtee liukkaalta pinnalta grafiitit pesemällä pois heh heh? Katson nyt vielä, kävin motonetistä 1200 hiomapaperia ja hioin rullakupin liukupalaohjaimia, toki siloiset ne olivat kyllä jo muutenkin. Katson tuon pakoputkijutun kuun alussa kun on rahapäivä, että mitä teen, ilmeisesti konenikkari tarkoitti sitä yazunin r putkea, en ole vielä kerennyt käydä linkin sivulla katsomassa? Tämmöisillä laippamuttereilla minulla on kiinnitetty variaattorin etulaippa, ei ole kuparia muttei ei ole terästäkään: Ps. Konenikkarille: en missään nimessä ostele 200€:n putkea tietämättä siitä juuri mitään, ennen tuommoisen 99€:n putken mistä pyytää tämä puoti yli kaksinkertaisen hinnan: https://kauppa.mimoto.fi/product/256383/giannelli-go-pakoputkisarja-e-hyv-yamaha-neos-2-t--mbk-ovett-2-t?gclid=Cj0KCQjw54iXBhCXARIsADWpsG8Awl8a4GCGXYCIKCn937wHf2nbmw2D5TQKuXvm8iw8qVa7qaA2HugaAjnfEALw_wcB

konenikkari

#102
 :) Jostain syystä en ole ollenkaan hämmästynyt päätöksestäsi  :D
Siispä perun tarjoukseni.
PS. mulla on samanlainen mopo.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 28.07.22 - klo:20:13
:) Jostain syystä en ole ollenkaan hämmästynyt päätöksestäsi  :D
Siispä perun tarjoukseni.
PS. mulla on samanlainen mopo.
Nythän kyse on eläkeukon rahoista, ei siinä sen yllättävämpää ole, on uponnut suht' paljon jo nyt kaikkeen, ei enää satkujen koejuttuja. Elikä olen yrittänyt aiemmin monia keinoja saada huiput n 60kmh pintaan, pitempi holkki, elikä lisä simmit, ei, prikka holkin päälle, ei, elikä ilmeisesti aiempi omistaja vaihtanut rajoittamattomaan cdi boxiin ja kone menee samat hirveillä kierroksilla, ainoa että mikäli on vaikka 3mm prikka holkin päällä, ei jumittele tippaakaan missään kohdalla kierroslukuja, mutta huutaa niin pirusti, ettei siitä ole silloin reissumopoksi. Tässä mallissa ei ole kuten sf2:ssa rullakupin takana rajoitinlevyä, millä voisi säädellä prikoilla ruuvien alla kulkua.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Eki - 28.07.22 - klo:21:02
Tässä mallissa ei ole kuten sf2:ssa rullakupin takana rajoitinlevyä, millä voisi säädellä prikoilla ruuvien alla kulkua.

Alkuperäisessä variaattorissa on se rajoitinlevy. Etkö jo usko että sellainen sinne kannattaa laittaa :-X
Vespa GTS 250ie -06
Peugeot Rapido    50 -93