Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

speedfight 3 prikanpoiston jälkeen huiput silloin tällöin 25kmh!

Aloittaja masiina, 25.04.18 - klo:20:47

« edellinen - seuraava »

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 16.07.22 - klo:07:55
Löysin tommosen mainostekstin, aika humoristinen.

"Malossin Multivar variaattori on hyvin helppo asentaa ja muokata. Multivar variaattorin ansiosta pääset nauttimaan moottorin tasaisesta toiminnasta, paremmasta kiihtyvyydestä ja huippunopeudesta, koska suuremman halkaisijan ansiosta se toimii lisävaihteen tavoin.

Multivar toimii "kuivana" joten sitä ei saa / tarvita öljytä, ellei asennusohjeessa erikseen mainita. Pölyisissä olosuhteissa kannattaa rullat ja variaattorin liukupinnat puhdistaa likaisesta pölystä noin 200 kilometrin välein; näin pidennetään olennaisesti sen käyttöikää."
Minulla on juurikin tuo Malossin multivar ja on ajettu kuivana sekä puhdistettuna, mutta tuo liukupalojen voitelu ja hienoinen lautasen holkinreiän voitelu tekee skodesta uskomattoman tehokkaan, ilman mitään jumeja, kestää noin 200km:n verran, kunnes taas puhdistan ja teen samat ja on takuuvarmasti itsellä auttava toimenpide.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

A_sentaja

Väärällä aineella voitelu,on yksi tapa tuhota variaattori. Liukupalojen ja holkin väärä voitelu hioo niitä ajan saatossa väljemmiksi,hihnapölyn ja muun pölyn seurauksena. Vähän niinkuin auton venttiilien hiomatahna, toki käyttäjä tuntee toiminnan herkistyneen,mutta kohtapuolin ihmettelee variaattorin kulmikasta toimintaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

Loogisesti ajatellen tuntuu siltä, että variaattorin rullat ovat liian kevyet, jolloin ei jaksa nostaa remmiä ylös.  Tai vaihtoehtoisesti liian tehokas jousi takavariaattorissa.
200 km:n variaattorin huoltoväli on turhan tiheä. Jotkut huolto-ohjeet voivat suositella rullien rasvausta, mutta se variaattorin remmistä irtoava töhnä tarttuu varmasti rasvaan kiinni.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Eki

#65
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 21.07.22 - klo:12:10
Väärällä aineella voitelu,on yksi tapa tuhota variaattori. Liukupalojen ja holkin väärä voitelu hioo niitä ajan saatossa väljemmiksi,hihnapölyn ja muun pölyn seurauksena. Vähän niinkuin auton venttiilien hiomatahna, toki käyttäjä tuntee toiminnan herkistyneen,mutta kohtapuolin ihmettelee variaattorin kulmikasta toimintaa.
Nyt selvisi se vika että veto hyytyy 6000rms:n kohdilla, ei todellakaan tarvitse mitään voitelua, minulla oli liian pitkä malossin vastapainejousi, se mikä oli ostettaessa, on sama mutta lyhyempi. Laitoin uuden normi jousen, eikä hyydy enää, paine oli niin kova lautasissa, ettei vaihteet toimineet kuten pitää.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#66
Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 21.07.22 - klo:20:15
Loogisesti ajatellen tuntuu siltä, että variaattorin rullat ovat liian kevyet, jolloin ei jaksa nostaa remmiä ylös.  Tai vaihtoehtoisesti liian tehokas jousi takavariaattorissa.
200 km:n variaattorin huoltoväli on turhan tiheä. Jotkut huolto-ohjeet voivat suositella rullien rasvausta, mutta se variaattorin remmistä irtoava töhnä tarttuu varmasti rasvaan kiinni.
Tuo arvauksesi osui ihan nappiin, elikä liian pitkä ja jäykkä vastapainejousi, ainoa ken täällä tarjosi sitä ja oikeaa vaihtoehtoa, meillä kaikilla on vielä näissä oppimista. Tuokin jousijuttu tuntuu hyvinkin yksinkertaiselta, itse tämänpäivän reissuilla pähkäilin, ettei tässä vaihteet vaihdu kuten pitää, täytyy olla liian tiukat paineet takavarissa jousen takia ja niinhän ne olivatkin. Kun tulee se tehottomin kohtan, niin siinä junnaa, kunnes loivassakin myötäisessä lähti taas vetämään.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

mopotinx3

Laitan lottokupongin vetämään, jos sattuisi olemaan oikein arvauksen putki päällä. ;)
Aprilia Sportcity One 50 4t

Eki

Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Kyllä tämä pökötin on ihmeellisin ajopeli tuon variaattorin suhteen, saa päivittäin aukoa ja tehdä taikojaan, vieläkin namittaa lähinnä vauhdikkaissa mutkissa, kun tulee namit auki ja kanttaa mutkaan, ei lähdekään etenemään vauhdilla, vaan miettii hihna paikkaansa jonkin aikaa ja vasta sitten?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.


Eki

Lainaus käyttäjältä: Masa - 30.06.22 - klo:22:22
Hieman samanlaista oireitta oli minulla myös. Vaihdoin 20 tkm ajettuun skootteriini malossin valkoisen vastapainejousen kun en alkuperäistä vastaavaa löytänyt mistään. Tämän jälkeen etuvariaattorin rullia joutui keventämään 4,7 g asti jotta skootteri toimi hyvin.
Sinulla on liian pitkä jousi mitä yleisesti malossi myy ja sen tuoma jäykkyys jumittaa vaihteiston toiminnan, itse laitoin toisesta uudehkosta variaattorista perusjousen, niin johan helpotti, nyt pitäisi kokeilla nostaa rullien painoa lähemmäksi normaalia mikä on peräti 9g, mutta jos on tehoputki, niin ehkäpä 7-8g voisi olla ok?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 21.07.22 - klo:20:15
Loogisesti ajatellen tuntuu siltä, että variaattorin rullat ovat liian kevyet, jolloin ei jaksa nostaa remmiä ylös.  Tai vaihtoehtoisesti liian tehokas jousi takavariaattorissa.
200 km:n variaattorin huoltoväli on turhan tiheä. Jotkut huolto-ohjeet voivat suositella rullien rasvausta, mutta se variaattorin remmistä irtoava töhnä tarttuu varmasti rasvaan kiinni.
Huoltoväli itsellä ongelmin takia tiheä, mutta täytyy ottaa sekin huomioon että kilsoja kertyy kuukaudessa 1000-1500km, kahdessa varmaankin n2000 tai enempi, en ole pitänyt kirjaa, mutta näkyyhän ne kilsamittarista.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Jos voitelee liukupalojen ohjurit, sode pelaa todella hyvin, mikään muu ei tunnu auttavan. Tiedän ettei niitä kuulu voidella, mutta muuten ei toimi hyvin, olen katsonut että rullakupin levy liikkuu hyvin liukupalojen varassa, mutta kuivana mopo nikehtyy kiihdyttäessä siinä 6000 kierroksen kohdilla, ennen kuin taas junnaa sen yli.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Eki - 22.07.22 - klo:14:04
Jos voitelee liukupalojen ohjurit, sode pelaa todella hyvin, mikään muu ei tunnu auttavan. Tiedän ettei niitä kuulu voidella, mutta muuten ei toimi hyvin, olen katsonut että rullakupin levy liikkuu hyvin liukupalojen varassa, mutta kuivana mopo nikehtyy kiihdyttäessä siinä 6000 kierroksen kohdilla, ennen kuin taas junnaa sen yli.

Vääntökäyrässä kuoppa siinä 6000 kohdalla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)