Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

speedfight 3 prikanpoiston jälkeen huiput silloin tällöin 25kmh!

Aloittaja masiina, 25.04.18 - klo:20:47

« edellinen - seuraava »

Eki

#150
Eilen kun konenikkari ehdotti 65 suuttimen laittoa, ostaessa oli ja on edelleen 57.5 suutin, laskin eilen prikkaa ylimmästä neulan lovesta keskimmäiseen, elikä saa enempi bensaa, niin meni vieläkin huonommaksi. Onhan tämä kaikki reissuni toiminut näillä suuttimilla sekä neulan asennoilla ihan ok, veikkaan että cdi boxi tai jokin muu sähköpuolelta mennyt elikä ehkäpä staattori vetelee viimeisiään. Puola uusittu eilen ja huomiseksi pitäisi tulla cdi boxi mopo sportista, hiukka yli 40€ postikuluineen.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#151
Tässä videota tänään ajopätkästä, tuo 5000-6000 kierrosta on vaikea pala: https://youtu.be/isxNww6sVZA t käytetty jalustalla videoo: https://www.youtube.com/shorts/SFEuMBoCXRo Mopokellarin omistaja entinen crossikuski, tuli itse liikkeen pihalle eilen katsomaan sekä jalustalla kokeilemaan, totesi että ihan kuin olisi joku rajoitin siellä n6000rms:n kohilla, boxissa on rajoitin mutta paljon paljon ylempänä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Olen katsonut tuon Samodelin videoita mutta mielenkiinto mennyt kun hän rakentelee hirveistä romuista omalla tavallaan näitä, tuossa näky olevan pösön orginal variaattori, missä ei satavarmasti minulla ole se vika, olenhan ajanut n2500km ainakin tuolla missä ei ole se orginal. Nyt tuli se cdi mutta sekään ei ollut viallinen, en enää viitsi mennä arpasysteemillä ja ostella toinen toisensa jälkeen näitä osia, ei riitä rahat ja mennyt jo hermot. Lippu junaan ja vaikka Ouluun tai Joensuun nurkille, kamera reppuun ja nauttimaan pohjoiskarjalasta sekä unohtamaan koko mopo ainakin toistaiseksi.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#154
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.08.22 - klo:12:33
https://www.youtube.com/watch?v=nz9H_hBx_kw
Ainoa oikein osunut ehdotus tuli konenikkarilta muinoin, että vaihda tehdasuusi tulppa, sitä en tehnyt vaan kokeilin vääränmallista, elikä piaggio nrg:n tulppaa ja mopo lähti toimimaan, hain välittömästi kaupasta uuden oikeamallisen. Ne mitä kokeilin pestyn ilmasuodattimen vaihdon jälkeen, olivat vanhoja käytettyjä tulppia joita kokeilin, saaneet varmaan kosteutta nekin? KIITOKSIA!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

En minä yleensä paljon arvaile, malta mieles,
katsotaan ensin mistä suunnasta huomenna aurinko ja kuu nousee ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Niin sitä jo ajeltiin sörkassa sekä Seurasaaressa, huomenna laitan rajoittavan cdi boxin takaisin ja nettimotoon myyntiin tuon ei rajoittavan, uuden.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Eki - 03.08.22 - klo:21:50
Niin sitä jo ajeltiin sörkassa sekä Seurasaaressa, huomenna laitan rajoittavan cdi boxin takaisin ja nettimotoon myyntiin tuon ei rajoittavan, uuden.

Kovin on valkohehkuisen näköinen pakoputkesi alkukäyrä
tiedätkö mitä se tarkoittaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#159
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.08.22 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: Eki - 03.08.22 - klo:22:28
No mittee?
Eikö (entinen crossikuski) kertonut.
Ei ole kyselty eikä ole huomannut, tuo sinun käytöksesi on jotenkin kiusallista, mainostat olevasi Professional mechanic emeritus ja varmaankin sinulla on tietoa alalta, mutta minusta se tieto tulee jos tulee ja ainakin minulle jotenkin ylimielisenä, niin tunnen? Jos itse olisin ollut tekniikaltaan näitten kanssa siten tekemisissä, että oikeasti tietäisin, kuten taas tietoa mm radio ja hifi puolelta löytyy (harrastanut jälkimmäistä vuodesta 1965 alkaen), jakaisin mielelläni sitä tietoa ilman piikittelyjä kaikille halukkaille.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#160
"Kävin näyttämässä mopokellarin pitäjälle, tuli ulos vääntämään kaasua jalustalla, pyysi tarkistamaan ettei staattorissa ole mikään löysällä jne, virtapuolen viaksi veikkasi,
kun ei tietänyt että sinulla on sökö tulppa paikoillaan
eikä missään nimessä suositellut pienempää suutinta, totesi että se on nytkin ihan alarajalla"
Eli sekin sano että sulla on pieni suutin.
Kyllä olet sinäkin kiusallinen, vaikka mitä sanois kiellät tai kierrät sen.
Äläkä nyt hyvä mies vie putkireiskaa lähellekään mopoasi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#161
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.08.22 - klo:22:53
"Kävin näyttämässä mopokellarin pitäjälle, tuli ulos vääntämään kaasua jalustalla, pyysi tarkistamaan ettei staattorissa ole mikään löysällä jne, virtapuolen viaksi veikkasi, eikä missään nimessä suositellut pienempää suutinta, totesi että se on nytkin ihan alarajalla"
Eli sekin sano että sulla on pieni suutin.
Kyllä olet sinäkin kiusallinen, vaikka mitä sanois kiellät tai kierrät sen.
Äläkä nyt hyvä mies vie putkireiskaa lähellekään mopoasi.
Hei, en kiellä, mutta en myöskään tee kaikkia mitä minulle yksi jos toinenkin ehdottelee. Enkö ole todennut että mikäli kone saa enempi bensaa se nikehtyy, laskin eilen prikan ylimmästä keskiloveen, kaasu ei enää täysillä vaikuttanut yhtään mihinkään. Tällä on ajettu ainakin 15.000km tehoputkella + nykyisillä säädöillä, siis 57.5 suuttimella ja malossin multivar variaattorilla. Jos minä uskoisin kaikki suositukset mitä minulle suositellaan ostettavaksi, menisi koko eläke niihin ja välttämättä mikään ei muutu mihinkään. Motowiki tarjoaa vaihtoehtoja pakoputken karstanpoistoon: http://www.motot.net/wiki/Karstanpoisto En minä ole näitä keksinyt, putki olisi alkukäyrästään sininen, mutta olen kuumankestomaalilla sen maalannut, ne monen monet hitsisaumat herättävät huomiota mm poliiseissa, että tehoputki, vähemmän kun on perinteisen musta ... https://m.motonet.fi/fi/tuote/7002649/Wolfcraft-putkiterasharja-105-mm-karalla-20-x-55-x-200-mm
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#162
Taisit siirtää sitä neulaa silloin kun risa tulppa oli paikoillaan.
Oletko varma että suutin on 57,5, eikä ehkä isommaksi porattu.
En ole "yksi jos toinenkin" ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#163
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 04.08.22 - klo:06:39
Taisit siirtää sitä neulaa silloin kun risa tulppa oli paikoillaan.
Oletko varma että suutin on 57,5, eikä ehkä isommaksi porattu.
En ole "yksi jos toinenkin" ;D
Olen mitannut ohuella silmäneulalla reikää 57.5 ja 58 suuttimien välillä (n15 erikokokoista suutinta tallessa), neula meni aikalailla edellämainittuihin suuttimiin yhtä syvälle, sen perusteella pidän kokoa alkuperäisenä. Kuten olen monesti maininnut, on tuolla suuttimella ajeltu ennen omistustani ja minunkin aikana paljon. Mopossahan on vakiona 50-52 suutin, jos 10% nostetaan teharille sen kokoa, niin eikös se ole oikeaa kaliberia: elikä tarkalleen 6 numeroa alkuperäistä isompi, sopii juuri siihen haarukkaan, 51.5 + 6.0=57.5. Nyt kun en tälläerää kysele infoa keneltäkään, niin sitä jaetaan ja kun kyselen, ei oikeastaan kukaan infoa? :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

"Suomalainen on sellainen joka vastaa kun ei kysytä,
kysyy kun ei vastata, ei vastaa kun kysytään,
sellainen joka eksyy tieltä, huutaa rannalla ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen: metsä raikuu, kaikuu, hongat humajavat.Tuolta tulee suomalainen ja ähkyy, on tässä ja ähkyy, tuonne menee ja ähkyy, on kuin löylyssä ja ähkyy kun toinen heittää kiukaalle vettä.
Sellaisella suomalaisella on aina kaveri,
koskaan se ei ole yksin ja se kaveri on aina suomalainen.
Eikä suomalaista erota suomalaisesta mikään, ei mikään paitsi kuolema ja poliisi."

Kiitos Jorma Etto
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)