Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

speedfight 3 prikanpoiston jälkeen huiput silloin tällöin 25kmh!

Aloittaja masiina, 25.04.18 - klo:20:47

« edellinen - seuraava »

masiina

Tuttavalla speedfight 3 josta vastikään joku kaveri oli poistanut prikan/levyn/lautasen mikä lie noissa nyt sitten on rajoittimena. Valitti että ajoittain kulkee vain 25kmh kunnes alkaa taas normaalisti toimia. Testasin mopoa muutaman kilsan verran ja mun alla ei oireillut muuten kuin hetkellisesti kun pumppailin kaasua 45kmh vauhdissa. Kone tuntuu toimivan moitteetta ja ottaa kiekkaa yms. omistaja sanoi että oli heti prikan poiston jälkeen vähän oireillut satunnaisesti. Nyt kuulemma tekee säännöllisesti ettei lähde kunnolla liikkeelle. otin varikopan irti ja kaasuttelin rengas ilmassa. Taka lautanen siirtyy ylös/alas hihnan mukana. Jotenkin tuntuu kummiskin että hihna olisi ajoittain liian löysä? Voiko vaikuttaa liian löysä hihna? Välillä hihna jäi vedätyksen jälkeen kireälle, välillä tuntui löysälle, siis koppa irti.

openflow

Onko se etuvari sitten varmasti kasattu oikein, joissain malleissa pitää kompensoida prikan poisto laittamalla vastaavan paksuinen esim lautasten välistä lautasen eteen tms. En muista miten tässä mallissa rajoitus on toteutettu.

Vastapainejousen kuoleentuminen voi myös tuhota liikkelle lähdön.

Hihna lepattaa joskus paljonkin kun kaasusta höllää, se saattaa näyttää siltä että on jotain vikaa, mutta on ihan normaalia.
LainaaVoiko vaikuttaa liian löysä hihna
Ei.

Pistä prikka takaisin ja ajele pari päivää. Samalla tulee varmistettua, että vari on oikein kasattu.

masiina

juu, ilmeisesti tässä mallissa ei tuo prikan poisto ole niin simppeli homma kuin muissa mopoissa, esim. roxi? Tuo kytkinjousi kävi myös mielessä, olisko vetelemässä viimesiään? Mopo ajettu reilu 8000km. Voisko sitten olla niin että jousi on tominut levy paikallaan mutta irroituksen jälkeen välillä "ei toimi"? Mites tuo kytkin oikein toimii pääpiirteittäin? kun kaasu pohjassa hihna nostaa lautasen "ylös", mitä vastapainejousi silloin tekee? Mikä tuon lautasen palauttaa takaisin "alas"?

joni_k

etuvarissa olevat rullat menevät kierroksilla ulkokehälle, jolloin etuvarissa hihna nousee " ylös" ja takavarissa oleva vastapaine jousi antautuu ja hihna menee takavarissa "alaspäin". kaasua kun hellittää vastapainejousi kiskoo takavarissa hihnan takaisin ylös ja samalla etuvarissa rullat palautuvat sisäkehälle eli sinne alas ja hihna menee alas myös. kytkinpalat ottavat kelloon kiinni kun kaasua painaa ja näin alkaa pyörittämään takapyörää.

masiina

#4
Oisko tuossa nyt siis se mahdollisuus että hihna jää  ajoittain "alas" takalautasten väliin silloin kun vauhtia hidastaa, eikä ulommainen takalautanen pääse palautumaan alas asti, jolloin jää tavallaan "isompi vaihde" hetkelliseti päälle. Tunne on kuulemma sellainen kuin jarru laahaisi kun painaa kaasua ja tekee yleensä juurikin hidastuksen/jarrutuksen jälkeen. Takajarru on kyllä kondiksessa. Kokeilin ajaa jopa kahva melkein pohjassa, ei vaikutusta. Jos etuvari olisi kasattu vituralleen, luulisi että ei liiku mihinkään? Kysyin myös että vaihdettiinko vp-jousta, ei kuulemma. Vihreä siellä näytti olevan, alkuperäinen?! Tosiaan kun ajelin niin kiihtyi hyvin, myös ylämäkeen. Kulki mittariin tasasella reilu 60kmh ja muuten siis vakio mopo, ilmajäähdytteinen. Yritin saada vikaa päälle, mutta en saanut kuin hetkellisesti jossain 40kmh vauhdissa vähän hyytymään.

joni_k

jos iso vaihde jäisi päälle se kyllä kiihtyy mutta sairaan hitaasti huippuihin. itellä takavari jumittanu ties kuinka paljon kiinalaisessa.

Alfistipohjoosesta

Meillä oli alkuperäinen etuvari hakkautunut hieman kuopille. Pääsi sitten välillä jumittamaan. Tuolloin oli ajettu n.12tkm. Nyt uudella etuvarilla menty 10tkm eikä vielä ongelmia.

Coastside

Ulomman lautasen paikkaa ei siirretä. Rajoitin tulee lautasten väliin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#8
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.05.22 - klo:04:04
Ulomman lautasen paikkaa ei siirretä. Rajoitin tulee lautasten väliin.
Ei tietenkään, vaan tarkoitin että laitetaan holkki minkä jälkeen tarvittava paksuus simmejä, joko yksi tai kaksi uloimman lautasen alle, itsellä riitti yksi millinvahvuinen simmi, sekä lautanen kiinni laippamutterilla, molempia löytyy, laipalla ja ilman, laipallinen mahtuu varmasti käynnistysjutun sisälle, kierre m10 x 1.25.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Sepi6

****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Eki

SF3:n on täysin erilainen, tai ainakin tässä minkä ostin, siihen on laitettu malossin lautaset eteen ja rullakupin rajoitinlevyä ei ole, millä olisi helppoa säädellä nopeutta haluamakseen, toki se haitta kun säätää edellämainitulla, simmilevyillä tai prikalla, että vauhtia saa rajoitettua, mutta kone huutaa kuin viimeistä päivää huippunopeuksissa, ilmeisesti cdi boxissa ei ole rajoitinta?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Sepi6

Taitaa se Malossi vari rajoitus toimia "normaalisti" niin että sinne lautasten väliin laitetaan prikka.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Eki

#12
Niinhän juuri mainitsin edellisessä postauksessani, minulla oli prikka hetkenaikaa, se kyllä rajoittaa, mutta kone pyrkii kiertämään yli 10.000 kierrosta ja loppupeleissä se nopeus nousee kuitenkin liian suureksi juuri siksi kun ei cdi boxissa ole ilmeisesti rajoitinta kuten oli mm Gilera runnerin ruiskupelissä, oli helppo säädellä nopeutta sopivaksi prikan leveydellä, kone lopetti kiertämisen n 9500 kierrokseen eikä lähtenyt ylikierroksille, silloin lähti jos laittoi kaverin laitteella raceasetukset, poistui myös rajoitin käytöstä. Olkoon ilman prikkaa, ajelen vain sopivia nopeuksia, en kahva täysin auki. Ihmetyttää nämä mopokaupat, kukaan ei näytä myyvän ja mainostavan rajoittavaa cdi boxia, kaikki mainostaa että ei ole rajoitinta (ilmeisesti kukaan ei osta rajoittavaa boxia)?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Eki - 07.06.22 - klo:21:39
Lainaus käyttäjältä: masiina - 25.04.18 - klo:20:47
Tuttavalla speedfight 3 josta vastikään joku kaveri oli poistanut prikan/levyn/lautasen mikä lie noissa nyt sitten on rajoittimena. Valitti että ajoittain kulkee vain 25kmh kunnes alkaa taas normaalisti toimia. Testasin mopoa muutaman kilsan verran ja mun alla ei oireillut muuten kuin hetkellisesti kun pumppailin kaasua 45kmh vauhdissa. Kone tuntuu toimivan moitteetta ja ottaa kiekkaa yms. omistaja sanoi että oli heti prikan poiston jälkeen vähän oireillut satunnaisesti. Nyt kuulemma tekee säännöllisesti ettei lähde kunnolla liikkeelle. otin varikopan irti ja kaasuttelin rengas ilmassa. Taka lautanen siirtyy ylös/alas hihnan mukana. Jotenkin tuntuu kummiskin että hihna olisi ajoittain liian löysä? Voiko vaikuttaa liian löysä hihna? Välillä hihna jäi vedätyksen jälkeen kireälle, välillä tuntui löysälle, siis koppa irti.
Peugeot speedfighter3 oireili lämpimäksi ajettuna siten että kiihtyy hyvin lähdössä, mutta meno on nihkeetä ja yltää vain noin 40kmh nopeuteen, vika löytyi liian lyhyestä variaattorin holkista, millin simmilevy holkin taakse, tarvittaessa voi lisätä ohuempia toisenkin, siten että hihna painuu vaivatta holkin ympärille kun lautanen on kiinni. Tämä tieto ei enää 2014 vuoden kyssärille auta mutta jos jollekin toiselle?

Nyt on kyllä ihme homma. Variaattorin holkkia lyhentämällähän sen pitäisi mennä kovempaa. Ainakin mun Neos meni  :D Huippunopeutta ajettaessahan hihna nousee lautasten ulkoreunalle.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 08.06.22 - klo:12:20
Nyt on kyllä ihme homma. Variaattorin holkkia lyhentämällähän sen pitäisi mennä kovempaa. Ainakin mun Neos meni  :D Huippunopeutta ajettaessahan hihna nousee lautasten ulkoreunalle
Onkos tässä nyt sekoitetu prikka ja holkki  ::) käsittääkseni holkkia lyhentämällä variaattorin ulompi lautanen menee sisemmäksi ja hihna ei silloin ole linjassa -> eikä nouse ylös asti.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.