Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

XINGYUE

Aloittaja PP, 25.05.07 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Carppinen

Jtn huoltoaseman 4-t öljyä.. ihan alussa moottoriöljyä. Enkä ole virittänyt, koska en ole löytänyt mitään kureja tuosta.

Edit:Huollot on tehty ajallaan.

MetalliKettu

#16
XY50QT veto poissa

Jep eli kuten otsikko sanoo omaan tämmöisen kiinanihmeen joka ei vaan jostain syystä jaksa vetää pientäkään mäkeä kunnolla  :)

Tämä tapahtuu aina, myös silloin kun kone on lämmin ja ollut hieman ongelmana kesästä asti, kiihtyy tasaisella kuitenkin 15% kaasulla kivasti kolmeenkymppiin josta eteenpäin alkaa ehkä pieni nykiminen ja koneen hyytäminen?

Eilen varsinkin oli hauska katsoa kun joku muu ajoi myös skootterilla samaa mäkeä ja kivasti kiipesi neljääkymppiä kun oma todellakin hyytyi sinne parinkympin alapuolelle eikä mäki ollut edes jyrkkä  ;D

- Tarkistin tulpan tänään, ei ollut oikeammin mustunut tai muuta kahvinruskea ja muutenkin näytti aika puhtaalta
- Skootterilla ajettu se 1300 km ja öljyt on vaihdettu tossa tonnin kohilla synteettisiin
- Kone hyytyy myös jos kaasua laittaa yli siitä 30% tms vauhdissakin niin vauhti tössää kuin seinään
- Starttaa erinomaisesti, myös kylmällä tarvitsee vain pikkasen hipasta niin johan puhisee
- Kiihtyy hyvin mutta alkaa hyytyillä (tökkiä 35km/h jälkeen suunnilleen ja meno ei ole kovin tasaista)
- Ilmansuodatin näytti myös erittäin puhtaalta

Kysellä voi lisää, en tiedä itse kamalasti konetekniikasta kamalasti mitään, olen it-puolen ihmisiä  ;) Ideoita?

Coastside

Otsikoin niin että merkin asiat saa tähän ketjuun.

Täällä on kuvattu hyvin tuon 139qm moottorin virheitä. Tulos on että moottori kannattaa avata kannen osalta ja jopa työstää kanavat asiallisiksi ja varmistaa tiiviys. Kaasuttimeen nuo oireet viittaavat. Se ei saa seosta tarpeeksi.

Ottaako se keskituella seisoen hyvin kierroksia?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MetalliKettu

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.10.09 - klo:16:05
Otsikoin niin että merkin asiat saa tähän ketjuun.

Täällä on kuvattu hyvin tuon 139qm moottorin virheitä. Tulos on että moottori kannattaa avata kannen osalta ja jopa työstää kanavat asiallisiksi ja varmistaa tiiviys. Kaasuttimeen nuo oireet viittaavat. Se ei saa seosta tarpeeksi.

Ottaako se keskituella seisoen hyvin kierroksia?

Keskituella tuntuu juu pyörivän keveästi.

Coastside

Tarkista ettei kaasuvaijerin kuori ole irti ja että se vetää läpän vivun loppuun saakka. Näissä on huonosti koottuja paljonkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Minulla oli aikaisemmin kaasarin kalvo rikki (reikiä, viilto jne), silloin ei voinut laittaa kaasua yli kolmasosan, muuten tukehtui. Silloin se käynnistyi hyvin jne, mutta ei muuten toiminut/vääntänyt yhtään. Tarkista se kalvo, ei vie kuin pari minuuttia.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

MetalliKettu

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.10.09 - klo:16:19
Tarkista ettei kaasuvaijerin kuori ole irti ja että se vetää läpän vivun loppuun saakka. Näissä on huonosti koottuja paljonkin.

Juu, ei näyttänyt ainakaan vilkaisulla olevan irti mitään vaijereissa mutta tarkistan paremmin kuhan pääsen purkamaan laitosta johonkin lämpimään halliin tuolla pihalla alkaa olla paha säätää  ;)

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 24.10.09 - klo:16:25
Minulla oli aikaisemmin kaasarin kalvo rikki (reikiä, viilto jne), silloin ei voinut laittaa kaasua yli kolmasosan, muuten tukehtui. Silloin se käynnistyi hyvin jne, mutta ei muuten toiminut/vääntänyt yhtään. Tarkista se kalvo, ei vie kuin pari minuuttia.

Hyvä ehdotus, en vain tiedä missä se kalvo sijaitsee mutta voin kysyä ehkä jossain välissä kaveriltani joka tietää jonkin verran näistä. Kaasuttimen sai ainakin siitä päältä auki ja siellä oli jokin jousi tms kun pikaisesti vilkaisin mutta en ruvennut räpeltämään kun en tiedä sen kummemmin noista. Kaasuttimen voisi jooh ottaa ehkä asiansa osaavan henkilön kanssa joskus auki, puhdistaa jne?

Coastside

#22
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MetalliKettu

Vaihdoin tänään kiinatulpan tilalle ngk:n vastaavaan, käynnistyvyys oli nyt erittäin hyvä eli hieman parempi vielä kuin mitä aiemmin ei tarvitse kuin pikkasen hipasta sähköstarttia niin lähtee. Huomenna sitten aamusta katsomaan minkämoista kulku on pienen lämmityksen jälkeen.

Tuossa äsken testasin niin kyllä se hyytäminen hieman väheni tulpan vaihdosta eikä hidastellut niin kamalasti kuin aiemmin, mutta kyllähän tuota vielä tapahtuu. Otetaan kaasari sitten auki ensi keväänä viimeistään kun saan yhden osaavan hepun tänne myös niin opin sitten itsekkin sen aukomaan.

Katselemisiin  ;)

MetalliKettu

Nyt juu muuten taisi varmistua se että ongelma löytyy todellakin bensansyötöstä, tarkastelin eilen yhden tutun kanssa niin tosiaan jos laittaa jalkatapilla kierroksia kunnolla ja pitää kaasua niin hetken ottaa kierroksia kovemmalla ja sitten hyytyy, sitten taas ottaa kierroksia ja sama toistuu.

Tosiaan kun vain ihan pikkukaasulla pystyy ajamaan tasaisella niin ei ihme jos ei mäkeä pääse kun ei saa bensaa tarpeeksi kun mäkiin juuri tarvittaisiin enemmän kaasua ja bensaa.

Pitää tänään koittaa saada se talliin ja aloittaa kaasarinpurkuoperaatio.  ::)

MetalliKettu

Kaasari on putsattu, suuttimet sun muut sieltä ja on puhdasta nyt, siellä oli jotain jäämiä bensoista luultavasti entisen omistajan seisottamisesta ne tuli kaikki putsattua ja paineilmalla suuttimet läpi ja oli yhdessä vähän töhnääkin.  :)

Tulos

Noh ei se oikeammin testauksen perusteella auttanut siihen vääntämiseen mäessä, ja hyytyy vieläkin sillä isommalla kaasulla. Tosin nyt käy todella todella nätisti ja kulkee hienosti sillä pikkukaasulla millä pääsee. Mutta pienikin mäki niin ei riitä mehut mennä sitä ylös.

Neula ei ollut säädettävää mallia tuossa vekottimessa, ei ollut niitä uria.
Myöskin kaasuttimen kalvot ja tiivisteet olivat kunnossa.

Mikähän nyt ideaksi  ???

tommi

#26
Seokset ei ole nyt kohdallaan sulla. Saa ilmeisesti liian vähän ilmaa. Onkos siellä ilmanputsarin letkun päässä mitään verkkoa tai tulppaa? Tarkoitan siis sitä ~10cm pituista muoviputkea joka tulee ilmanputsarin ulkopuolelle. Jos siinä on jotain päässä niin otappa pois. Tai putsaa, jos on se verkko. Se tukkeentuu säännöllisesti pölystä/huohottimesta tulevasta öljyhöyrystä.

Joissain malleissa on sellainen muovitulppa johon on porattu neljä reikää. Lähtee vääntämällä pois. Mulla itselläni oli juuri tuollainen tässä MTX-2 skodessa uutena ja ei toiminut mopo sillä. Pätki ja kulki jotain ~35km/h. Piti ottaa kokonaan pois. Mielenkiintoista sinäänsä että tuollaisia mopoja ylipäätään päästetään myyntiin jotka ei toimi. Eivät ilmeisesti koeaja lainkaan näitä lainkaan ennen luovutusta. Kunhan hätäisesti kokeilevat että lähtee käyntiin.

Tuossa toisessa mopossa oli vakiona se metallisihti ja toimi ainostaan sillä. Jos otti pois niin ei kulkenut mihinkään. Teettää monasti melkoista työtä saada ilmanotto kohilleen näissä kinkeissä. Paikallaan saattaa ottaa hyvinkin jengaa mutta ajossa ei toimi.

Veikkaan että sullakin mopo toimisi ihan hyvin jollain powerfiltterillä. Noi mun kummatkin mopot toimii mainiosti ilman mitään sen kummempia säätöjä. Alkuperäisellä putsarilla pitää säädöt olla just kohillaan, muuten ei liiku mihinkään.

MetalliKettu

Lainaus käyttäjältä: tommi - 30.10.09 - klo:09:13
Seokset ei ole nyt kohdallaan sulla. Saa ilmeisesti liian vähän ilmaa. Onkos siellä ilmanputsarin letkun päässä mitään verkkoa tai tulppaa? Tarkoitan siis sitä ~10cm pituista muoviputkea joka tulee ilmanputsarin ulkopuolelle. Jos siinä on jotain päässä niin otappa pois. Tai putsaa, jos on se verkko. Se tukkeentuu säännöllisesti pölystä/huohottimesta tulevasta öljyhöyrystä.

Joissain malleissa on sellainen muovitulppa johon on porattu neljä reikää. Lähtee vääntämällä pois. Mulla itselläni oli juuri tuollainen tässä MTX-2 skodessa uutena ja ei toiminut mopo sillä. Pätki ja kulki jotain ~35km/h. Piti ottaa kokonaan pois. Mielenkiintoista sinäänsä että tuollaisia mopoja ylipäätään päästetään myyntiin jotka ei toimi. Eivät ilmeisesti koeaja lainkaan näitä lainkaan ennen luovutusta. Kunhan hätäisesti kokeilevat että lähtee käyntiin.

Tuossa toisessa mopossa oli vakiona se metallisihti ja toimi ainostaan sillä. Jos otti pois niin ei kulkenut mihinkään. Teettää monasti melkoista työtä saada ilmanotto kohilleen näissä kinkeissä. Paikallaan saattaa ottaa hyvinkin jengaa mutta ajossa ei toimi.

Veikkaan että sullakin mopo toimisi ihan hyvin jollain powerfiltterillä. Noi mun kummatkin mopot toimii mainiosti ilman mitään sen kummempia säätöjä. Alkuperäisellä putsarilla pitää säädöt olla just kohillaan, muuten ei liiku mihinkään.

Juu ilmansyötön tarkistus on seuraavana kyllä listalla, hain tänään aamulla uuden bensansuodattimen joka auttoi asiaan hitusen jos tuli loivaa alasuoraa niin pystyi jo laittamaan sitä kaasua jonkin verran ja kiihtyikin paremmin eli haitaksi ei ollut. Aletaan olla lähellä ratkaisua kyllä  :P Mutta joo tutkinpa ilmansyötön tässä kuhan tulee taas aikaa.

MetalliKettu

Nyt muuten perhana toimii ja helkatin nätisti  :o edes yli viiden asteen pakkanen ei hidastanut.

??? tämä siis bensansuodattimen vaihdon ja kaasarin putsauksen jälkeen... mutta testasin ajella sen jälkeen kun olin vaihtanut bensansuodattimen mutta ei toiminut, sitten se oli kaksi päivää pihalla seisonnassa pressun alla ja lähdin ajamaan niin nyt kaikki toimii kuin unelma  ;D noh pääasia että toimii, mäetkin menee kivasti 40-45km/h.


Kiitoksia kaikille ideoista korjailuun.