Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uusi vuosi ja skootterinvaihtokuume nousee

Aloittaja yari67, 04.01.15 - klo:11:53

« edellinen - seuraava »

yari67

Miten nämä vespa-asiat liittyy mitenkään tähän ketjuun?
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

oskuk

Ainakin niin, että jos tulisi manuaalivaihteinen niin kuume nousisi...

yari67

Kun ketju on yli 400cc skootterit niin siksi ihmettelin.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

oskuk

Noo, puhuttiin tässä autoistakin ;-)

tagatubos

Mä olen toistaiseksi selvinnyt ilman pahempaa kuumetta, kunnes nyt täällä Espanjassa se sitten iski!
Pirun nättejä maxeja pörrää aika paljon ja niitä tulee kuolattua.
Yhden ympärillä pyörin ja ylpeä omistaja tuli paikalle burgmanniaan esittelemään, vain yhteinen kieli puuttui.
Kait se on alettava säästämään, jotta joskus saisi ison skootterin alle.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

HiTec

Lainaus käyttäjältä: tagatubos - 11.01.15 - klo:17:13
Kait se on alettava säästämään, jotta joskus saisi ison skootterin alle.

Saahan noita käytettyinäkin, joskus jopa melko edukkaastikin jos ostajalla on kiire ;D
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

XEVO

Jaaha, pitää kai ilmiantaa itsensä eli täällä on yksi käännynnäinen, joka on palaamassa 5 moottoripyöräkesän jälkeen takaisin skoottereihin ajokaudeksi 2015.  8)
Piaggio XEVO 250 -> Kawa VN900 -> T-MAX.

oskuk

Lainaus käyttäjältä: XEVO - 25.02.15 - klo:23:45
Jaaha, pitää kai ilmiantaa itsensä eli täällä on yksi käännynnäinen, joka on palaamassa 5 moottoripyöräkesän jälkeen takaisin skoottereihin ajokaudeksi 2015.  8)

No miksi?

Partanen

Tervetuloa porukkaan.

Kyllä skootterilla on mukava ajella. Ittelläni pyörii prätkä mielessä aika ajoin, mutta ei sillä tulis kuitenkaan ajettua yhtä paljon kuin skootterilla. Ja prätkässä varmaan arvokin laskee nopeammin kuin skootterissa. Rippuu tosin vähän prätkästä, ja skootterista. Ne prätkät mitä mä olen katellut, menettävät varmaan arvoa melko paljon melko nopeasti.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

HiTec

No allekirjoituksestakin tuon näkee, itse olen tehnyt tuon jo kahdesti. Molemmissa maailmoissa kun on ne omat hyvät puolensa ja kulloisenkin tarpeen mukaan sitten valitaan se juuri siihen elämäntilanteeseen sopivampi menopeli taloon - tai jos niikseen tulee, myydään koko laite pois ja ollaan pyörätönnä, tuonkin kun olen tässä välissä jo kerinnyt tekemään ;D
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

pugt200

Ihmettelin itsekin miksi vanhat maxit pitävät arvoaan paremmin kuin motot mutta kyseessähän on vain normaali kysynnän ja tarjonnan laki. Ei maxeja juuri kysytä, muttei kyllä tarjotakaan. Ja jos Suomessa on 5 kappaletta jotain romua myynnissä ympäri Suomea, voi hintaa pitää ylhäällä, koska aina on paikkakunnan halvin.  ;D ;D ;D

Motojen puolella tarjonta on usein 20-30 kertainen ja siihen massaan alkaa hintakilpailu purra. Mitään loppuun ajettua p..skaa ei vaan saa kaupaksi kun vierestä löytyy jotain muuta. Ja hyvä näin.

Partanen

Ehkä mulla oli turhan kapea näkökulma.  :-[ Sanotaan sitten niin, että Vespat pitävät kohtalaisesti hintansa. Prosenteissa jos laskee arvonaleneman, niin voi tulla paha mieli. Rahassa mitattuna rahan hävikki on vähän pienempi, kun lähtöhintakin on makseja pienempi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pugt200

Nettimotossa oli yli 250 cc skoottereita 170 kpl ja niistä Vespoja 34. Noin 130 voisi siis olla makseja ja kaiken kaikkiaan >250cc tarjontaa oli 7662. Mahdollisia makseja olisi siis 1,7% eli jos mp-liikkeessä on 60 yli 250cc pyörää, niin joukossa voi olla myös yksi maksiskode.

Ostakaa siis ihmeessä uusia maxeja, jotta kanta kohenee.  8)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 26.02.15 - klo:14:00
Ostakaa siis ihmeessä uusia maxeja, jotta kanta kohenee.  8)

Miksi? Jos rinnakkain laitetaan vaikkapa Honda NC 700S ja selvästi kalliimpi NC 700D Integra, niin... ::)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

pugt200

Mites noi liittyy maksiskoottereihin?