Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä Maxin ostaisi?

Aloittaja pugt200, 03.11.13 - klo:19:10

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#135
Nyt alkaa näkyä, käytetyn kaupassa, taannoin tehty, moottoripyöräilyn alasajo


klik. suurenee

Ahne verottaja ja vakuutusyhtiöt koettavat korjata tilannetta korottamalla, esim vakuutusmaksuja.


Jossai vilahti tieto, että kaksipyöräisiä alettais suosimaan, mutta kun ulkoministerimme lopetti mopoilun, se siitä  8)

Ja vitsiksi se taisi jäädäkin
https://yle.fi/uutiset/3-10392326

"Moottoripyörillä ajetaan kaksi prosenttia koko liikenteen ajokilometreistä, mutta niiden osuus liikenteen hiilimonoksidipäästöistä on yli 14 ja hiilivetypäästöistä yli 16 prosenttia."

Tuon, hyvinkin teoreettisen tutkimuksen tekijän pyytäisin vähän tarkentamaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kekkenroos

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 03.05.19 - klo:07:46


Miten sun kokemukset siitä Xevosta vaikuttaa valintaan.. vieläkö Piaggion tuotteet on mukana kun skoduja katselet ?

Xevo 400 oli ihan asiallinen peli.
Positiiviset puolet, riittävän iso 184cm pitkälle, riittävästi vääntöä yli satakiloiselle.
Mahtava peli pk-seudun työmatkaliikenteeseen, ketterä ja riittävän ripeä tarpeen vaatiessa.

Jotain huonoakin, matkustajan jalkatuet liian kaukana, kyydissä olijan tarvitsisi olla varmaan 180cm että olisi sopivat. Sulakkeita saattoi palaa, en tiedä pyörä oli minulla vain kaksi kuukautta ja sinä aikana yksi sulake meni. Tulpat päässä joutui aina ajamaan, yksipyttyisen melu oli omille korville liikaa pienilläkin matkoilla.

Voisin harkita kuitenkin Piaggiota uudelleen, riittävän laadukas yleisolemus, muovit hyvin paikallaan, ei irvistele mistään.
Jämäkän oloinen ja hyvä tankotuntuma. X10 tietysti mieluiten, ei vaan mahdu omaan budjettiin vielä.

kekkenroos

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 03.05.19 - klo:08:37

Itse seuraillut noita SilverWingejä sattuneesta syystä ;) niin lkm ovat vaihdelleet viime syksyn lähemmäs 10kpl nykyiseen 3kpl, pienimmillään taisi olla vain 1kpl. Pyynnit ovat olleet aika tasaseen n. 4-5k€ haarukassa, joku poikkeuksellisen vähän (reippaasti alle 10tkm) ajettu on sitten voinut pompata karvan ylikin, mutta kovin suuresti ei tuo km siis kuitenkaan näytä pyyntiin ainakaan vaikuttavan ??? Mitäköhän tuo meikäläisen olisi pyynniltään, yhä sisäänajo kesken kun "vasta" 92tkm on kelattuna, oisko 3500;- em. logiikalla kohillaan ;D

Wingi kyllä houkuttelee, tai burgman. Kaksipyttyinen olisi mukava tuon yksipyttyisen jälkeen. Hintaluokka vaan on aavistuksen esteenä kaksipyttyiseen siirtymisessä. Wingiä paljon ajettuna näkyy välillä jopa kahteen tonniin saavan, mutta odottelu on pitkäveteistä puuhaa. Nyt tänään varteenotettavia näkyy olevan kolmen tonnin molempaa puolta jos katsoo 650 burgerit ja 600 wingit. 3350eur 2009 wingi 61300km mittarissa ja 2003 burgman 2650 eur 42000km.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: kekkenroos - 05.05.19 - klo:11:09
Wingiä paljon ajettuna näkyy välillä jopa kahteen tonniin saavan, mutta odottelu on pitkäveteistä puuhaa.

Been there, done that. Tuo omanikaan montaa tuntia myynnissä kerinnyt olemaan kun itse cruisailin sillä jo koeajolla ;D Sattui vielä logistisestikin myyjä asumaan samalla kylällä vanhempieni kanssa, niin hommahan hoitui siksikin aika äkisti 8)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

viisnelonen

Noniin.. aloitetaas tää topiikki taas tällekin vuodelle vaikka korona kyttääkin visiirin takana..

Jep, niin se on että Yamaha ei pamaha ! https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Yamaha_T_Max_xp500_67126364.htm?ca=18&w=3
Tuollakin oli ajettu jo 112tkm ja varmaan kulkee vielä pitkälle.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

kekkenroos

Jäipä viime vuonna kesäpeli ostamatta kun nirsoksi ryhdyin. Neljää kävin katsomassa, kahta koeajoon ja yhdestä tein tarjouksen, mutta kauppoja ei syntynyt. Katsotaan tänä vuonna uudelleen, josko saisi jonkun menopelin hankittua.

JakeS

Moottoripyörä jäi talliin ja meni pojan käyttöön. Mukavuudenhalu iski ja tuli hankittua Yamaha Tmax 530. Sen verran vakaata menoa ja voimaa myös isommille teille, että saattaa olla tänä kesänä ensimmäinen kerta kun ajelen kaksipyöräisellä mökille (900 km). Romuakin mahtuu mukaan niin, että ei tarvitse reppua selässä kantaa  :)
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

viisnelonen

https://www.asso-scooter.org/Comparative-review-T-Max-DX-X-Adv

Eli siellä on kolmen maxiskodun vertaileva koeajo juttu:    Comparative review Yamaha T-Max DX  (530cc), Honda X-Adv (745 cc), Kymco AK 550 (550 cc)
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

kluput

Ensi viikolla mp-inssi ja toivottavasti iso A plakkarissa. Moposkootterilla tullut ajeltua 10+ vuotta ja nyt tekisi mieli hommata myös maksiskootteri kun niitä näyttää saavan hyvinkin edullisesti ainakin moottoripyöriin verrattuna. Asun Helsingin keskustassa ja tarkoitus säilyttää pyörää kadun varressa mp-paikoilla. Työmatkoja olisi tarkoitus ajella epäsäännöllisesti Tampereelle / Turkuun. Millaista suosittelette? 250-600cc ollut mietinnässä n. 2000€ +- 1000€ hintaluokasta. Varmatoiminen ja mukava ajettava moottoritienopeuksissa. Mielellään myös edulliset käyttökulut ja "helppo ajettavuus".

Toisena kysymyksenä vielä mitä ajovarusteita olisi hyvä hommata? Moposkootterin avokypällä ei taida pärjätä. Syksyllä varmaan tulee hyviä tarjouksia näistä?

HiTec

Lainaus käyttäjältä: kluput - 25.06.20 - klo:15:20
250-600cc ollut mietinnässä n. 2000€ +- 1000€ hintaluokasta. Varmatoiminen ja mukava ajettava moottoritienopeuksissa. Mielellään myös edulliset käyttökulut ja "helppo ajettavuus".
No tunnetusti jokainenhan kehuu sitä omaansa - niin minäkin ;) Osuu niin moottorikokoon (600cc rivi-2), hintahaarukkaan (n. 2500€), mukavuuteen, edullisuuteen (vak.maksut isokaskoineen n. 250€ vuodessa) kuin helppouteenkin, kaikki natsaa :)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

Coastside

Vakuutuslaskureihin vaaditun rekkarin saa myynti-ilmosta. Ajon helppous on tottumista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Old School

Tänään, ihan kohta lähdössä, koeajamaan BMW C 650 GT:tä. Vähän ajettu ja huippuvarusteltu yksilö kyseessä. On ollut mielessä kyseinen merkki ja malli jo vuosia, mutta josko nyt sitten saisin jotain aikaiseksi asian tiimoilta.
BMW C 650 GT -14
Vespa 300 GTS -17
Honda SH 125  -14
Suzuki 500 2-tahti (70-luvulla)

Old School

#147
Jep, tein koeajolenkin ja kaupathan siitä tuli. Olen nyt BMW C 650 GT:n omistaja. Sovin liikkeessä, että haen pyörän keväällä, eli talvisäilytys vielä liikkeessä. Tulkoon siis kevät nopeasti!  8)

Bemari oli helposti paras ajettava kaksipyöräisistä, joita olen kokeillut. Tehoa riittävästi, loistava balanssi, alhainen painopiste, loogiset vipstaakit ja luxusvarustelu. Oikeastaan oli hyvä tehdä lenkki näin syyssäässä, kun pääsi kokeilemaan kaikki mukavuudet
BMW C 650 GT -14
Vespa 300 GTS -17
Honda SH 125  -14
Suzuki 500 2-tahti (70-luvulla)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Old School - 24.10.20 - klo:14:28
Jep, tein koeajolenkin ja kaupathan siitä tuli. Olen nyt BMW C 650 GT:n omistaja.

Niinhän siinä helposti käy, mieluista kun pääsee kerran kokeilemaan niin seuraavaksi sitä kaivetaan jo lompakkoa esille ;D

Ihan tyylikäs peli ja veikkaisin ainakin BMW:n laadun olevan paikoillaan, GT tosiaan on myös oikeasti sitä mitä nuo kirjaimet tarkoittaa, onnitteluni :)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

Old School

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 24.10.20 - klo:16:14
Lainaus käyttäjältä: Old School - 24.10.20 - klo:14:28
Jep, tein koeajolenkin ja kaupathan siitä tuli. Olen nyt BMW C 650 GT:n omistaja.

Niinhän siinä helposti käy, mieluista kun pääsee kerran kokeilemaan niin seuraavaksi sitä kaivetaan jo lompakkoa esille ;D

Ihan tyylikäs peli ja veikkaisin ainakin BMW:n laadun olevan paikoillaan, GT tosiaan on myös oikeasti sitä mitä nuo kirjaimet tarkoittaa, onnitteluni :)

Kiitos.  :)

Joo, laatuvaikutelma tuli kyllä esiin monella tavalla ja ilmeisen pitkälle mietitty tämä skootteri on yksityiskohdiltaan ja huolellisesti valmistettu. Kaikki toimi moitteettomasti ja ajonautintoa riitti. Uskoisin ensi kesänä tämän ostoksen poikivan hiukan tavallista pidempiäkin reissuja. Vespa 300 GTS oli hieno peli sekin, mutta BMW on sen verran isompi, että avaa vielä enemmän mahdollisuuksia ja ennenkaikkea sillä tulee lähteneeksi helpommin pitkällekin matkalle, kun ajomukavuus on tuota luokkaa.

Mietin kyllä muitakin vaihtoehtoja isommaksi skootteriksi, T-Maxia, Burgmannia ja paria muutakin, mutta jotenkin Bemari siinteli ykkösoptiona, vaikka BMW hintansa puolesta vähän kilpailijoitaan kalliimpi onkin. Se kauppahinta kuitenkin maksetaan vaan kertaalleen ja sitten on iloa vuosiksi eteenpäin.
BMW C 650 GT -14
Vespa 300 GTS -17
Honda SH 125  -14
Suzuki 500 2-tahti (70-luvulla)