Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä Maxin ostaisi?

Aloittaja pugt200, 03.11.13 - klo:19:10

« edellinen - seuraava »

JakeS

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 05.05.20 - klo:13:33
Moottoripyörä jäi talliin ja meni pojan käyttöön. Mukavuudenhalu iski ja tuli hankittua Yamaha Tmax 530. Sen verran vakaata menoa ja voimaa myös isommille teille, että saattaa olla tänä kesänä ensimmäinen kerta kun ajelen kaksipyöräisellä mökille (900 km). Romuakin mahtuu mukaan niin, että ei tarvitse reppua selässä kantaa  :)
No niin. Yamaha vaihteeksi myyty mutta ennätysmäiset 8000 km ajoin sillä viime kesänä.
Ulkomaan reissukin tuli heitettyä.
Tilalle vanhaan malliin MP, Ktm superduke 1290 r gt joten äärilaidasta toiseen taas kerran.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Old School - 24.10.20 - klo:16:31
Joo, laatuvaikutelma tuli kyllä esiin monella tavalla ja ilmeisen pitkälle mietitty tämä skootteri on yksityiskohdiltaan ja huolellisesti valmistettu. Kaikki toimi moitteettomasti ja ajonautintoa riitti. Uskoisin ensi kesänä tämän ostoksen poikivan hiukan tavallista pidempiäkin reissuja.

Tuossa juuri itsekin ihan mielenkiinnosta katselin parit youtubet, paitsi ihan yleisiä kyseisen BMW:n esittelyjä, mutta myös tuon vetopuolen huoltamista, niin variaattorin vaihtoa kuin toisioketjunkin ja pitää kyllä sanoa että monessa kohtaa on hommat tehty tosiaankin sieltä pidemmän kautta, se ylenpalttinen laatu suorastaan huokuu jokaisesta yksityiskohdasta = tuo peli on selvästi tehty kestämään, tosiaan taivaltamaan sitä maantietä, ei ainoastaan ajomukavuuden, mutta myös tekniikan puolelta! :)

Toki siellä toisella puolella ainahan skodessa joutuu muovia purkamaan pois tieltä, jotta pääsee huoltoja tekemään. Mutta silti se purkamisen ja työn määrä sytytystulppien kanssa pääsi yllättämään allekirjoittaneenkin jo melko pahasti => eipä ihme että ovat iridium-tyypisiä monikärkitulppia ja näin ollen niilläkin on km melkoisesti edessään, ihan vuosittain noita tuskin tarttee onneksi vaihdella ???
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

HiTec

Noista huoltokohteista selvittelin ihan mielenkiinnosta myös tuota toista, itselleni varsin kiinnostavaa vaihtoehtoakin Honda Forza 350 ja siinä nuo on otettu huomioon jo melko hyvin:
- tulppa pelkääjän vas.jalan juuresta pieni luukku auki
- öljyfilsu sivulla, variaattorin etupäässä
- variaattori ja ilmafilsu molemmat selkeästi tyrkyllä

Tosin onhan tuossakin joissain kohteissa hiukka enempi purettavaa:
- takarengas vaatii putken ja alatukivarren irroituksen
- venttiilien tarkastus (palasäätöiset) vaatii penkin ja tavarakaukalon irroituksen

Eli järkipelihän tuo, Full-LED ajovaloineen, avaimettomine käynnistyksineen ja sähkösäätöisine plekseineen, vaan ongelma tulee siitä kun nämä 2-pyöräiset ovat enempi niitä tunne-puolen laitteita ja itselläkin tuo olisi pienin moottoripyöräkortilla ajettavani ikinä :-\
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08