Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä Maxin ostaisi?

Aloittaja pugt200, 03.11.13 - klo:19:10

« edellinen - seuraava »

kekkenroos

Äijät sotkee soppaa niin etten tiedä kohta enää mitä ostaisin. Ruisku siis pitäisi ainakin olla. Ilmeisesti Japsi-pyörät saa peukkuja täältä noin muutenkin. Nettimotossa on yksi 500:nen Aprilia ollut nyt muutaman päivän. Se kiinnostaisi ja mahtuu alkuperäiseen budjettiin.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: kekkenroos - 03.05.18 - klo:15:11
Nettimotossa on yksi 500:nen Aprilia ollut nyt muutaman päivän. Se kiinnostaisi ja mahtuu alkuperäiseen budjettiin.

Apriliaa minäkin ensin katselin, vaan yhtä kun yritin käydä jopa koeajamassakin, niin kauppias ei sitten sovitusta poiketen ollutkaan paikalla ja jäi se sitten siihen. Mutta mitä tuosta mieleen jäi, niin niissäkin oli siinä alkupään vuosimalleissa jotain ongelmia ensialkuun tankin/ruiskun kanssa kun moottori pääsi lämmittämään tankkia liikaa tms. Myöhemmissä tuo(kin) olisi jo korjattu ???
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

kekkenroos

Aprilia  jäi ostamatta, ei se kovin montaa päivää myynnissä ollutkaan.  Kaikki vanhat kaksipyöräiset on nyt myyty.  Budjetti seuraavaa varten alkaa olla kasassa.  Voi tosin olla, että alan nirsoilenmaan, eikä ajopeliä tälle kesälle ehdi löytyä.  Hätäpäissään tehdyt hankinnat ei ole useinkaan onnistuneita.  Hiljaa hyvä tulee ja tosi hiljaa tulee skootteriton kesä.

oskuk

On mullakin skotteribudjetti ollut aika kauan kasassa, rahat siihen vain puuttuvat ;-)

Tomsko

Olisi tarvis tietoa ja kokemuksia käytetyistä maksiskoottereista.
Onko yli 40k km paljon Aprilia 250 koneelle? Koeajolla pitäisi pystyä huomaamaan mahdolliset viat ja puutteet, mutta mihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota?  Maksiskoottereista ei minulla ole mitään kokemusta, vaikka moottoripyörillä ajamisesta ja niiden tekniikasta onkin kokemusta usealta vuosikymmeneltä.  Onko maksiskoottereiden "heikot" kohdat samat kuin moposkoottereillakin eli variaattorin kuluminen?

Tomsko

#125
Mistä saisi teknisistä ominaisuuksista ja eri mallien/merkkien eroista parhaiten tietoa? Kun ei olisi aikaa kahlata läpi kaikkia keskusteluja täälläkään :) ja hakukin tuottaa liikaa selattavaa.
Esimerkkinä haluaisin selvittää Piaggion X-sarjan ominaisuuksia ja teknisiä eroja sekä Piaggion muiden sisarmerkkien vastaavien mallien tietoja. Merkkien omilta sivuilta saa huonosti hyödyllistä tietoa, vain uusien mallien osalta kuitenkin ja minun tarkoitus on hankkia joku 2000- tai 2010-lukuinen 250cc tai isompi skootteri.

Malaguti Madison 250 tuntuu mielenkiintoiselta mallilta ja löysinkin tshekkiläisen sivuston, josta saa hiukan tietoa näistä harvinaisemmista malleista http://en.malaguti-club.com

Onkos jollakin täällä foorumilla ollut Malaguti Madison? Taitaa olla muutama yksilö eksynyt Suomeen asti, kun ei käytettynä hirveesti näy olevan tarjolla.

Metusalem

#126
Moro,
http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?22-Scooters-Aprilia-Vespa-Piaggio-and-Others

Tuolta löytyy englanniksi tietoa Piaggioista, Aprilioista ja Vespoista myös.
Itselläni on Aprilia Sportcity 250cc, ollut pari vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen peliin, siinä on Piaggion kone siis, ja Piaggiohan on erittäin pitkänlinjan skootteri valmistaja, joten kyllä ne ihan luottopelejä on.
Tuolta palstalta, vaikka ilmeisesti on jonkin firman sponssaama, niin olen saanut todella mukavasti jeesiä kun jotain kysyttävää on Apriliasta ollut, niitä kun ei Suomessa kellään ole, kone siinä on sama kuin Vespa 250cc.

Kysyit myös onko 40tkm 250 kuutioiselle Aprilialle paljon, niin mielestäni, ja siis todellakin siis vain mielipiteenä, koska mikään insinööri en ole, niin en sitä pitäisi minään loppuun ajettuna pitäisi.
Paljon tietenkin riippuu siitä miten laite on huollettu ja kuinka monella ollut.
Jos muutama pitkä omistajuus takana ja on osoittaa luotettava huoltohistoria, joko huoltokirjalla tai muuten, niin mikäs siinä sitten, mutta jos 7 omistajaa eikä mitään ylhäällä mistään ja huoltokirja, tietysti, kadonnut, niin en ottaisi riskiä.
Apriliafoorumilla on pyöriä, joilla on ajettu huomattavasti enemmänkin.
Koeajo toimivuudesta mielipiteeni on, että laitteen on teknisesti toimittava kuin uusi, pienin varauksin tietty, mutta koneenhan on käytävä täysin normaalisti ilman mitään oireita.

Tomsko

Kiitos tiedoista.

Tuossa 250 Apriliassa minua jäi häiritsemään se kampeaminen ohjauksessa, onko se ominaisuus vai merkki kuluneista renkaista (tiessäkin syvät ajourat) tai jostakin muusta mekaanisesta viasta/kulumasta.


viisnelonen

Kuiva,jumittava tai liian kireä ohjausakselin laakeri saattaa myös tuntua ohjauksessa varsin omituiselta.
Ko vian toteaa kun nostaa skodun keskituelle ja etupyörä ilmassa kääntelee ohjausta laidasta laitaan. Stongan pitää liikkua herkästi ja takertelematta koko matkan laidasta toiseen.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

kekkenroos

Kävin koeajamassa yhden rujon t-maxin ja sen jälkeen Xevo 400ie:n, jälkimmäisen ostin. Tämä lienee väärä osasto jatkaa keskustelua kun kuutiosentit jää nippa nappa alle 400.
Nyt viikon Piaggion omistaneena, ajot ovat jääneet muutamaan kilomeriin. Etupumpun stefat menee heti vaihtoon, sen otin ostaessa jo huomioon. Aika toimenpiteelle varattu ensi maanantaille. sitten pääsee mukavammin kruisailemaan. Tämäkin jäänee välipyöräksi matkalla kohti täydellistä skootteria, mutta mennään tällä tämä kesä, kyllä tuo moposkootterin voittaa.

Tomsko

Ilmoittele kun olet luopumassa ????

kekkenroos

Lainaus käyttäjältä: Tomsko - 09.06.18 - klo:10:37
Ilmoittele kun olet luopumassa ????

Tule koeajolle, kunhan nuo etupumppujen tiivisteet on ensin vaihdettu. Kaikki tässä maailmassa on kaupan ????

kekkenroos

Aihe on jälleen aktiivinen meikäläiselle. Viime kesän Xevon myin jo pois. Tälle kaudelle odottelen lisää kalustoa myyntiin, valikoima on kapea ja hintava tällä hetkellä.

viisnelonen

Yksin Nettimotossa on 187 kpl 250cc tai isompia skoduja. Tarjonta on kasvanut 3-4 vuoden takaisesta selvästi. Mikäli on tietty merkki ja malli hakusessa niin tarjonta voi olla hyvinkin vähäistä.
Esim käytettyä, tieliikennekelpoista, 400 ruiskuburgmania ei ollut ensimmäistäkään, 650 mallia oli useita.
No, onpa niitä muitakin myyntifoorumeita.

Miten sun kokemukset siitä Xevosta vaikuttaa valintaan.. vieläkö Piaggion tuotteet on mukana kun skoduja katselet ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

HiTec

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 03.05.19 - klo:07:46
Mikäli on tietty merkki ja malli hakusessa niin tarjonta voi olla hyvinkin vähäistä.

Itse seuraillut noita SilverWingejä sattuneesta syystä ;) niin lkm ovat vaihdelleet viime syksyn lähemmäs 10kpl nykyiseen 3kpl, pienimmillään taisi olla vain 1kpl. Pyynnit ovat olleet aika tasaseen n. 4-5k€ haarukassa, joku poikkeuksellisen vähän (reippaasti alle 10tkm) ajettu on sitten voinut pompata karvan ylikin, mutta kovin suuresti ei tuo km siis kuitenkaan näytä pyyntiin ainakaan vaikuttavan ??? Mitäköhän tuo meikäläisen olisi pyynniltään, yhä sisäänajo kesken kun "vasta" 92tkm on kelattuna, oisko 3500;- em. logiikalla kohillaan ;D
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08