Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Hondan melkein skootterit...

Aloittaja Kymcomies, 31.12.14 - klo:13:34

« edellinen - seuraava »

HiTec

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 18.05.18 - klo:09:19
Henk.koht. kolahtaa tuo uusi NC750X DCT 2018 aika kovasti ns. "oikeisiin paikkoihin" kaksoiskytkin-automaatilla, LED-ajovaloilla, säädettävällä luistonestolla ja mittaristolla, omaan silmään tyylikäs sini-harmaa väritys, eikä hintakaan ole kovin paha n. 11k€ uudesta 750cc fillarista.

Auts! No pitihän sitä tänään duunin jälkeen sitten kiiruhtaa Bike Worldiin ottamaan kylmätyypit tuosta X:stä ja niin vaikutti asia-peliltä ettei tosikaan. Kyydissä ei pitkäkinttuisena polvistakaan "tankki" ahistanut ja jalat oli tukevasti maassa. Istuin napakasti muotoiltu ja stongan nappulaviidakkoonkaan ei ohjekirjaa tarvittu. Jopa tuo käsijarru oli selkeän looginen, kyllä käsijarru, sillä sammuksissa ollessaan tuo DCT-askinen pyörä on aina vapaalla ja siksi jokin "lukite" pitää olla ettei se sivujalaltaan lipsahda eteenpäin. No onhan se käkkä tuossa nykyisessä Silver Wingissänikin, joten silleen ei mitään uutta tahi erikoista. Ainoa mitä tavallaan jäi kaipaamaan olisi tuon jalkajarrun nosto oik.polkimesta vas.kahvaksi ihan kuten se mexissa on ja näin jalat saisi tosiaan olla kokonaan toimettomina niillä tapeillaan ???

Vaan tuolla tyhjällä lompakolla kun kuumeista otsaa pyyhkäsee, niin realiteetit astuu taas kuvioihin ja ajatus ottaa aikalisän, ehkä muutaman vuoden päästä joku sopivan hintainen käytetty 2018 mallinen sitten... 8)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

HiTec

Wänkää, tuohon DCT-malliin saa lisävarusteena myös nappivaihteet vas.jalalle jos tuo mp-tyypppinen vaihteiden vaihtaminen miellyttää vas. peukun + etusormen tyyliä enempi, sen harvan kerran jos/kun man-modessa tuolla edes ajelee ;D Ilm. myös ainakin BMW:llä on näitä DCT-malleja kun aina välillä tuosta himan ohi kiihdyttelee joku murisevampi versio ja ei kukaan niitä pykäliä sisään nakkele sillain miltä tuo mopo ohi ajaessaan kuulostaa ???
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

HiTec

Kun tuo NC:n mittaristo on jo tuollainen pelkkä näyttölätkä muutenkin, niin miksi se on yhä LCD eikä menty samointein johonkin kännykän näyttöön? Siis täysgraafinen, käyttäjän itsensä mahd. jopa nahkottavissa oleva virtuaalinen mittaristo. Hintakysymyskään se ei välttämättä tänä päivänä kuitenkaan enää ole, mutta toisi fillariin aimo annoksen mielenkiintoista tyylikkyyttä lisää ???



Tässä esim. Audista ja Peugeotista pikkasen esimerkkiä mistä on kyse 8)



Mutta onneksi tuossa on edes kiekkamittarin palkin väritysmahdollisuuksia = jotain "elävää" on tuohonkin lätkään sentään saatu :)

http://www.hondaprokevin.com/2018-honda-nc750x-review-specs-motorcycle-adventure-bike-dct-automatic-nc-750
LainaaThe color of the rev-counter bar display can be changed by the rider; a total of nine options are available. It is also possible to have colors change according to gear selected, rpm range, or (for the DCT version) riding mode.

ECO mode turns the display to light blue if riding with good fuel efficiency, and green if riding even more economically. SHIFT mode sees the color change to orange if engine rpm exceeds a level pre-set by the rider.
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

HiTec

Tuli tuossa viikonloppuna heitettyä Hki-Hml-Hki Silverillä ja tankkauksesta laskettuna aika nätit 4.36 sadalle tuo tuntui nauttineen, joten tankillisella voisi kolkutella jo 300km rajojakin matka-ajossa. Vaan kun noille NC-sarjasille lupaillaan jopa litraa pienempiä ruokahaluja, niin aika höyryillä taitavat kyllä kulkea = tykkään :)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

HiTec

Ai niin, meinasi tästä topicista kokonaan unehtua tuo NM4 Vultus, joka perustuu myös tuohon tasan samaan NC-tekniikkaan ja tottahan toki, DCT-askilla siis sekin 8)

Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.05.18 - klo:13:34
Onhan se Gold Wing hyvin skootterimainen sohva. Joskus vaikeita nuo rajanvedot.
Jos koltiainen DCT askilla menee niin meneekö myös tämä https://www.harley-davidson.com/fi/fi/motorcycles/livewire.html
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

HiTec

Jo muutaman vuoden wanha topic - ja melko hyvä päivityksen paikka ;D

Elikkäs tuo jo mainittu X-ADV uudistui tälle kaudelle, uutta maskia, päivävaloa, mittaristoa...



Ja Integran korvasi nyt Forza



Näissä molemmissa uudistettu avaimeton käyttö ja uudistettu 750cc moottori, lisää tehoa jne. Sekä tietty tuo mittaristo on nyt ihan oikea värinäyttö, jonka ulkonäönkin käyttäjä voi valita :)



Vaan sen sijaan NC 750X uudistukset jäikin muutamaan muovikappaleeseen, uuteen ajovaloon sekä tietty tuohon uuteen moottoriin. Siinä ei siis jostain täysin käsittämättömästä syystä nähdä tuota uutta näyttöä eikä avaimetonta käyttöä, eikä 2x etujarrulevyä, eikä... vaikka noissa kahdessa em. mallissa nuo komponentit jo ovatkin käytössä :-\

Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

HiTec

Jahans, nyt on voimakasta huhua jo ilmassa jotta tuo NC 750 moottori uusiutuisi peräti jo ensi kaudeksi 100cc ylöspäin :o

Samalla sylintereiden eteenpäin kallistusta lisätään vielä entisestäänkin ja jotta sylinterinkansi ei tulisi eturenkaan tielle, otetaan tässäkin käyttöön jo VFR1200F käytössä ollut yhden nokka-akselin ja pakorullavipujen yhdistelmä, unicam, jossa siis poistetaan nykyiset imuventtiilien vivustot ja ne olisivat suoraan nokka-akselin paineltavissa. Näin rakenne olisi yksinkertaisempi, kevyempi ja nykyistä matalampi. Samaten DCT-askin kytkimen toimilaitteet siirrettäisiin moottorin sivulta sen päälle, jolloin uusi moottori olisi myös hitusen nykyistä kaposempi. Tarkoituksena olisi siis aikaansaada ns. Pikku Africa Twin, jolla voitaisiin iskeä kampoihin mm. tuota mid-adventure luokkaa varsin suvereenisti hallitsevalle puimurille. Olisiko tuo sitten tosiaan Africa Twin 850, vaiko kenties uusi NC850X, we'll see. Toisaalta nykyisen NC750X päivitysten jättäminen tänä vuonna pelkkään moottoriin kielisi että jotain suurempaa olisi ensikaudeksi tulossa, säästetään nuo isommat päivitykset siihen rysäykseen ja näin aikaansaadaan asiakaskunnassa suurempi WOW! efekti = ryntäävät uutuuden peräässä kauppoihin ;D

Eikä tässä kohtaa tarvittane kovin suuria ennustajan lahjoja kun sama 850cc moottori-päivitys olisi varmasti tulossa myös Forzaan :)

Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08