Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

khaosaming

#540
Lainaus käyttäjältä: oskuk - 11.07.13 - klo:11:39
Ahaa, muiden pitää tehdä sinulle hyvin dokumentoituja ohjeita, mutta itse et moisia jaksa tehdä, kopsaat vain muualta.
------------
Ei minulle. Kaikille. Siinä on vissi ero.

En ole vielä asentanut läppää, en porannut reikiä tai asentanut etutelinettä. Miten minulla voisi olla niistä kuvia tai yksityiskohtaista tietoa? Takatelineestä tein heti ohjeen, kun sain sen asennettua. Reilua, eikö?

Mutta onko sinulla neuvoja sen läpän asennukseen?
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Partanen

Se, että pitää tehdä meteliä läpän asentamisesta, tuntuu minusta oudolta. Sen kun vaan asentaa. Varminta on tilata uusi läppä vaikka kaupasta. Niin minäkin ensin tein.

Pitää muistaa, että tuolla MV-sivuilla on aika paljon enemmän jäseniä. Siksi joukkoon mahtuu myös enemmän niitä, joilla on aikaa ja voimia kertoa tarkemmin tekemisistään. Esim. englantilaisella sivustolla ei ole noin tarkkoja kuvallisia ohjeita keskustelupalstoilla, vaan sielläkin lähinnä keskustellaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 11.07.13 - klo:12:01
Pitää muistaa, että tuolla ulkomaisilla sivuilla on aika paljon enemmän jäseniä.
-------------
Honda PCX.orgissa on paljon vähemmän jäseniä (759) kuin Skootterini.comissa.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Partanen

Täällä monet jäsenistä eivät ole olleet kirjautuneena vuosikausiin. Ja joillakin on jostain kumman syystä useammat tunnukset, syytä en tiedä. Eli kaikki nimimerkit eivät ole enää käytössä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

OT.

Useita päällekkäisiä tunnuksia on pyritty kiertämään foorumin sallimilla rajoitteilla (mm. IP:t), sähköpostiosoitteet jne. Toki "tekevä" voi aina tehdä tunnuksia vaikka kymmenen, mutta en ymmärrä mitä järkeä tässä on, ellei omaa jakomielisiä tarpeita. Unohtumattomia salasanoja ylläpidolta tiedustellaan ehkä viisi kertaa vuodessa eli se tuskin on perusteena tuplatunnukselle. Ylläpitohan voi tarvittaessa luoda uuden salasanan unohtuneen tilalle.

Meitä foorumin käyttäjiä on monenlaisia. Toki kuvalliset ja hyvin kirjoitetut ohjeet ovat aina plussaa, mutta mikään velvoitehan se ei ole viestien lukemiseen tai keskusteluun osallistumiseen. Tietysti on aina sitä parempi, mitä enemmän tietoa löytyy samasta paikasta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 11.07.13 - klo:12:01
Se, että pitää tehdä meteliä läpän asentamisesta, tuntuu minusta oudolta. Sen kun vaan asentaa. Varminta on tilata uusi läppä vaikka kaupasta. Niin minäkin ensin tein.
Harvinaista herkkua, kerrankin olen Partasen kanssa, täysin samaa mieltä. ;)

Kohta pitää varmaan avuttomille ruveta kuvaamaan ja kirjoittelemaan ohjeita, miten skootterin polttoainetankki täytetään ja mihin suuntaan virta-avainta käännetään, jos toiveissa on saada virrat päälle? :o

Tosin vaikka ei liian seikkaperäisiä selostuksia tällä foorumilla tekisikään, niin aina jonkun mielestä, sekin vähä on liikaa. :o Yksi syistä, minkä takia lopetin omat sepustukset omista tekemisistäni skootterien parissa.

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 12.07.13 - klo:23:28
Kohta pitää varmaan avuttomille ruveta kuvaamaan ja kirjoittelemaan ohjeita, miten skootterin polttoainetankki täytetään...
-----------
Siitä on jo ohje. Ihan Partasen kirjoittama. Ja kuvalla. Partanen tekee ja kuvaa, kun kukaan ei pyydä. Jos pyydetään, jättää tekemättä.

Muuten, olen sitä mieltä, että mikään juttu ei ole liian tyhmä, jotta siitä ei voitaisi tehdä tänne ohjetta. Hyvä keskustelupalsta tunnetaan avuliaista kirjoittajista, jotka jaksavat sietää myös tumpeloita. Näin kokemattomista voi tulla tee-itse-miehiä tai -naisia.

Partasen ohje polttoainetankin täyttöön:
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=3666.msg80956#msg80956
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 12.07.13 - klo:23:39
-----------
Siitä on jo ohje. Ihan Partasen kirjoittama. Ja kuvalla.
Höpöhöpö, Partanen on tehnyt Vespan tankkauksesta kuvallisen ohjeen. Ja taasko se meni siihen, että skootteri on Vespa, vain ja ainoastaan Vespa? ;D

Se on kyllä hienoa tuo fanaattisuus, siinä unohtuu moni tosiasia ja ja vääristellään asioita omiin tarpeisiin sopiviksi.  ???

khaosaming

#548
^ Mikään hyvä teko ei jää rankaisematta? Mainitsit itsekin lopettaneesi kattavien ohjeiden teon jostakin syystä. Oliko se fanaattisuutta vai miksi dissattiin?

Olen hyvin tietoinen siitä, kuinka suhtaudut Vespoihin ja haluaisit pitää palstan mopoilijoiden sisärenkaan hallussa. Hyvän keskustelupalstan tunnusmerkkejä ovat suvaitsevaisuus ja aito innostus asiaan merkistä ja kuutiotilavuudesta huolimatta.

Four wheels move the body, two wheels move the soul.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 13.07.13 - klo:00:09
^ Mikään hyvä teko ei jää rankaisematta? Mainitsit itsekin lopettaneesi kattavien ohjeiden teon jostakin syystä. Oliko se fanaattisuutta vai miksi dissattiin?
Lopetin kirjalliset ja kuvalliset selonteot, ihan siitä syystä, että ei enään ollut töiltä aikaa ja loppusysäyksen päätökselle teki muutama henkilökohtainen kommentti.

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 13.07.13 - klo:00:09
Olen hyvin tietoinen siitä, kuinka suhtaudut Vespoihin ja haluaisit pitää palstan mopoilijoiden sisärenkaan hallussa. Hyvän keskustelupalstan tunnusmerkkejä ovat suvaitsevaisuus ja aito innostus asiaan merkistä ja kuutiotilavuudesta huolimatta.
Hienosti väistelty, enhän minä mitään kysynytkään? ;D
Niin kuin olen maininnut, monet kerrat, minä en ole Vespa vastainen ihminen. Voisin mainiosti ajaa Vespalla, kunhan saataisiin semmoinen malli Vespasta maailmalle, jota ei ole apina suunnitellut. Se ei vain miellytä minun silmää, mutta ei se silti Vespasta tee huonoa. ;)

Sisärengas? Tarkoitako mahdollisesti, että pääkaupunkiseudun tapahtumiin osallistujat kuuluvat johonkin sisärenkaaseen? :o En tietenkään voi toisten puolesta sanoa mitään, mutta en usko mitään sisärengasta olevan ja jos sellainen on, niin hyvin on poijaat sen pitänyt piilossa. ;D Ja mihinkään olemattomaan ei minullakaan ole mitään vaikutusta. Ja kyllä nämäkin tapahtumat ja ajot mitkä on pääkaupunkiseudulla olleet, niin Vespat kuin Piaggiot kuskeineen, ovat sukkuloineet aika huolettomasti, enkä usko että ovat kokeneet minkäänlaista uhan tunnetta, ainakaan meikäläisen kohdalta. ;D

Partanen

#550
Gts:n tankkaamine on oma maailmansa, ja sen oppimiseen meni häkellyttävän kauan. En muista tehneeni siitä ohjetta, mutta olen aiheesta keskustellut täällä, kun on tullut puhetta. Ja siten jakanut tietoa. Tietoa, jota en saanut netistä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

khaosaming

#551
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 13.07.13 - klo:06:35
En muista tehneeni siitä ohjetta...
--------------
Vallan hyvän ohjeen olet tehnytkin. Kiitoksia! Näitä pitäisi saada lisää.

Toinen kiitos menee Italodiskolle, joka täsmensi Partasen ohjetta omassa viestissään.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Partanen

Eihän tuo mikään ohje ole, vaan normaalia nettikeskustelua. Useamman kerran ehti bensat valua pitkin maalipintoja, ennenkuin oivalsin tuon tavan tankata.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 13.07.13 - klo:06:35
Gts:n tankkaamine on oma maailmansa, ja sen oppimiseen meni häkellyttävän kauan.

Samaa kikkailua se oli tuon Burgman 400:n tankkaaminenkin, ennen kuin sen oppi ja sai siitä pikkuruisesta tankista kaiken hyödyn irti :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

GTS300SS

Onkos kukaan laittanut Vespan takaboxiin valosarjaa? Esim. tämmöistä:

http://www.pca-one.com/productDetail.asp?productID=3989

Tuo voisi olla ihan näyttävän näköinen ja parantaisi toki näkyvyyttäkin ja sitä kautta turvallisuutta.