Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

Partanen

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 07.07.13 - klo:14:00
Niin ja tarkasti ottaen esikuormitusta.
On se hyvä että meillä on tuo Partainen, hän esilukee ja tulkitsee meille kaikille kieltaidottomille vaikeimmat osiot.

Ei kovin hyvin käännä teknistä sanastoa se googlekääntäjä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Niin ei kyllä taida googlekääntäjäkään, kääntää sanaa kuormitus, sanaksi jännitys.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 07.07.13 - klo:14:16

PS. kuinka monta vastaohjausliikettä Pfeiffer suorittti ajaessaan yksipyöräisellä.

Vähän sama kuin kysyisi paljonko tuulilasinpyyhkijöitä käytti....

Partanen

Mutta sanan jousi se kääntää sanaksi kevät. Eli puhekielessä käytämme sanaa esijännityksen säätö, vaikka todellisuudessa ko. säädöllä säädetään korkeutta, tai toisinsanoen maavaraa. Mutta missään tapauksessa ei jousen jäykkyyttä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

#514
Miksi siis turhaan jännittää tuota sanaa kun vois käyttää esim. sanoja jousen kuormituksen säätö.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Partanen

Siksi, että se ei säädä myöskään jousen kuormitusta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

khaosaming

#516
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 07.07.13 - klo:14:16
http://youtu.be/xBw0yH509lw?t=1m50s
Juutuuppilinkkisi on melkoisen erikoinen.
-------------
Kuinka niin? Se on linkitetty alkavaksi kohdasta 1:50, jossa Pfeiffer aloittaa stunttinsa ilman käsiä. Alku ei liity asiaan, joten se on skipattu.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

jk_single

Ironia jää ilmeisesti tunnistamatta kun panostaa luetun ymmärtämiseen.

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 07.07.13 - klo:13:56
Lainaus käyttäjältä: jk_single - 07.07.13 - klo:12:19
Mitähän se sana "preload" tarkoittikaan"?

Esijännitystä, mutta nyt jos koskaan kannattaa panostaa luetun ymmärtämiseen.
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

Partanen

Lainaus käyttäjältä: jk_single - 08.07.13 - klo:00:13
Ironia jää ilmeisesti tunnistamatta kun panostaa luetun ymmärtämiseen.


Ironian ja hölmöilyn ero voi olla joskus kuin veteen piirretty viiva.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Nyt on Malossin etuiskari kiinni. Vaikuttaa siltä, että säätövara loppui kesken, ja silti skootterin keula ei painu yhtään skootterin omasta painosta. Ohjeenkin mukaan saisi painua 5-10mm. Kun skootterin päälle istuu, niin sitten painuu keulakin vähän. Ajotuntuma on parempi, ainakin suoraan ajaessa. Kelistä johtuen en päässyt tänään kokeilemaan kaarreominaisuuksia.

En lähtisi tätä iskaria ylistämään tässä vaiheessa. Rehellisesti olin odottanut hiukan parempaa, kun ottaa huomioon hinnan. Vaikka eihän tämä mikään Öhlins tietenkään olekaan. Pitää nyt katella, jos ajan mittaan näyttää mihin siitä on. Se hyvä puoli tässä on, että on taas keulassakin joustovaraa. En ihan ymmärrä mikä alkuperäistä jousta vaivasi, kun en aiemmissa muista vastaavaa löysyyttä olleen. Onkohan tuotantoa kehitetty ja tehostettu liiaksi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

#520
Onko hyvin voideltu kaikki nivelet ja saranat.
Keulaa pitää hivenen painaa ja katsoa mihin asettuu.
Ja sama juttu kuski päällä, hiven pompotusta, ja katsoa mihin asettuu.
Olisko kuvaa tuosta iskarista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Partanen

Lainataan jo netissä olevaa kuvaa vähäsen  :-[ : http://modernvespa.com/forum/topic94780 Juuri noiden hehkutusten takia uskalsin tämän tilata. Bitubo:lta löytyisi myös iskari, vielä kovemmalla hinnalla.

Niveliä en arvannut voidella, mutta kai ne notkeita ovat, kun mittarissa on vajaat 3000km.

Pitää tosiaan ajella jonkin aikaa, niin kai tuommoinen jousikin ajon myötä hiukan painuu. Tai jonkun kaverin kanssa mittailee jousituksen painumista, kun paha on satulassa istuen arvoida paljonko keula paunuu. Kyllähän tuo paljon mallikkaammin meni esim. hidastetöyssyistä, ja kanttikiven yli. Ois silti saanut olla säätövaraa enemmän sille jouselle. Vaimennuksen säätöön en uskaltanut vielä pahemmin koskea. Ohjeen mukaan pitäisi säädellä pienissä erissä, olikohan kaksi naksausta kerrallaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 10.07.13 - klo:19:26
Tai jonkun kaverin kanssa mittailee jousituksen painumista, kun paha on satulassa istuen arvoida paljonko keula paunuu.

Aja jonkun näyteikkunan lähelle, siitä on hyvä peilailla tuota.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 10.07.13 - klo:19:26
Lainataan jo netissä olevaa kuvaa vähäsen  :-[ : http://modernvespa.com/forum/topic94780 Juuri noiden hehkutusten takia uskalsin tämän tilata. Bitubo:lta löytyisi myös iskari, vielä kovemmalla hinnalla.

Niveliä en arvannut voidella, mutta kai ne notkeita ovat, kun mittarissa on vajaat 3000km.

Pitää tosiaan ajella jonkin aikaa, niin kai tuommoinen jousikin ajon myötä hiukan painuu. Tai jonkun kaverin kanssa mittailee jousituksen painumista, kun paha on satulassa istuen arvoida paljonko keula paunuu. Kyllähän tuo paljon mallikkaammin meni esim. hidastetöyssyistä, ja kanttikiven yli. Ois silti saanut olla säätövaraa enemmän sille jouselle. Vaimennuksen säätöön en uskaltanut vielä pahemmin koskea. Ohjeen mukaan pitäisi säädellä pienissä erissä, olikohan kaksi naksausta kerrallaan.

Totta on syytä ajaa jonkin aikaa ja kaksi naksua on paljon.
Kaunis on iskari kuvassa 8)
Katso nyt kuitenkin ne niveletkin, niiden toimimattomuus tekee hyvästäkin iskarista kelvottoman.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.07.13 - klo:18:53
Olisko kuvaa tuosta iskarista?
-------------
Minustakin olisi mukavaa nähdä autenttisia kuvia asennusvaiheesta ohjeineen. Modern Vespassa on juttu etuiskarin vaihdosta LX:ään. Jotain tällaista toivoisin tännekin.

http://modernvespa.com/forum/topic15795


Four wheels move the body, two wheels move the soul.