Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

Juissi

Löytyyköhän suomesta?
Vois harkitakin.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

khaosaming

Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Partanen

Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

khaosaming

Vespa-klooneja on monia. Yksi parhaimmista (tai pahimmista) lienee Neco Abruzzi. Tällainen ruumiinhäpäisy on mahdollista vain, koska Piaggio ei itse tee 1950-lukuisen oloista retroa.

http://www.twowheelsblog.com/post/4993/1959-chinese-vespa-neco-revives-the-vespa-n
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 30.05.13 - klo:15:17
Vespa-klooneja on monia. Yksi parhaimmista (tai pahimmista) lienee Neco Abruzzi. Tällainen ruumiinhäpäisy on mahdollista vain, koska Piaggio ei itse tee 1950-lukuisen oloista retroa.

http://www.twowheelsblog.com/post/4993/1959-chinese-vespa-neco-revives-the-vespa-n
Ja tuohan on hyvä asia..
Saakos noita suomeenkin ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

khaosaming

#410
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 30.05.13 - klo:22:01

Ja tuohan on hyvä asia..
Saakos noita suomeenkin ?
---------------
En ole nähnyt Suomessa myynnissä.

En näe asiaa hyvänä jo siksikään, että yleensä kloonit ovat esikuvaansa huonompia (toki halvempiakin). Vieläkin enemmän vierastan niitä siksi, että ne oikeastaan sitovat niitä valmistavien puljujen resursseja ja hidastavat kehitystä. Kiinalaisten pitäisi mahdollisimman pian siirtyä kopioinnista omaan suunnitteluun ja innovaatioon ihan niin kuin japanilaiset aikoinaan tekivät.

Joku LML on hieman eri asia, sillä kyseessä on entinen Vespan intialainen lisenssivalmistaja, ja he ovat oikeasti kehittäneet PX:ää eteenpäin (4-tahtikone). Piaggio joutui tuomaan PX:n uudelleen tuotantoon juurikin LML:n esittämän haasteen vuoksi. Olisin kyllä silti toivonut, että Piaggio olisi tehnyt PX:lle loogisen manuaalivaihteisen seuraajan. Tai sitten Piaggion pitäisi harkita ottaa joku vanhoista malleistaan uustuotantoon.

Tuolla on joku juttu Abruzzista:
http://www.scooteristscene.com/news/scooterist-road-test-neco-abruzzi-tested

LainaaI'm beginning to wonder if scooter giant Piaggio have taken their eye off the ball? Firstly they discontinued the PX which allowed LML to grab the traditional geared scooter market – a job they did so well that Piaggio did a major u-turn and re-launched the PX125. They've also missed another trick by letting a Chinese company clone the vintage Vespa shape and corner a niche market with a retro-styled automatic scooter.

Jos kaipaa nättiä, omintakeista Vespa-kloonia, kannattaa etsiä käsiinsä Italjet Velocifero.

http://youtu.be/J2yf2ufGNuQ

http://youtu.be/SGRMqrTnUWk
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Partanen

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 30.05.13 - klo:22:39
En näe asiaa hyvänä jo siksikään, että yleensä kloonit ovat esikuvaansa huonompia (toki halvempiakin). Vieläkin enemmän vierastan niitä siksi, että ne oikeastaan sitovat niitä valmistavien puljujen resursseja ja hidastavat kehitystä. Kiinalaisten pitäisi mahdollisimman pian siirtyä kopioinnista omaan suunnitteluun ja innovaatioon ihan niin kuin japanilaiset aikoinaan tekivät.

Mä kyllä hyväksyn tuon kiinalaisten tavan kopioida, taikka jäljitellä muotoilua. Parempi tuommoinen muotoilun jäljittely on, kuin se että tekevät tarkkoja kopioita (osaavat senkin, kun sille päälle sattuvat. Päivävuoro tekee oikeaa tavaraa, iltavuoro jäljitelmää.) Niitä tarkkoja kopioita on jo tarpeeksi, eikä ne vielä vastaa laadultaan alkuperäistä. Se, että tarkkaa kiinalaisten kopiota Vespasta ei kai vielä ole löytynyt (?), voisi olla todiste siitä, että joitain Vespan osia tehdään vielä Euroopassakin. On väitetty, että Vespan kori tehdään vielä Italiassa, ja hyvä jos on.

Sen mitä historiaan olen tutustunut, niin myös suomalaiset ovat aikoinaan hakeneet inspiraatiota (kopioineet) ulkomaisista tuotteista. Samoin monet muutkin Euroopan maat. Miksipä ei siis kiinalaiset nyt vuorostaan, kun yrittävät päästä jaloilleen.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

HiTec

Mikä nyt sitten on tarkka kopio ::) Meinaan nuo kiinalaiset tuntuvat kopioivan niin että se näyttää alkuperäiseltä, mutta... No ehkä yhtenä härskeimmistä Smart For Two. Tuon koko kinnerin turvallisuus on sen erikoisteräksestä valmistetun Trinitron-rungon varassa. Siis se harmaa kehikko, joka halaa koko kopin ympäriinsä. No kiina-versiossa tuo on ihan vain tavis-peltiin maalattu harmaa raita :o Ja näkeehän sen NCAP-testeissäkin, kuinka "hyvin" nuo kiinalaiset siellä pärjäävät, painuvat ruttuun kuin peltipurkit, rutistaen matkustajat sisäänsä siinä samalla :(

Eli kyllä kinkin hankkiessaan pitää se asennekin olla sitten sen mukainen. Jatkuvaa ropaamista ja muutenkin kestoltaan vain murto-osa laadukkaasta merkkki-tuotteesta. Mutta niinhän se oli hintakin vain murto-osa = hinta / laatu (?) lienee noissa kinkeissäkin siis kohdallaan, halvalla ei voi saada aidosti hyvää :-\ Vaan onko se sitten riittävää, riippunee ihan hankitusta yksilöstä ja sen omistajasta. Hyvällä tuurilla kombinaatio voi jopa toimiakin 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

khaosaming

#413
Jotkut kloonit ovat vähän onnistuneempia -- sanoisinko kunnianhimoisempia. TGB Bellavita esimerkiksi. Se on Taiwanilta, mikä osaltaan selittää parempaa laatua. Kiinalaisten pitäisi pyrkiä vähintään Kymcon laatuun, mieluummin Hondan. Tekisipä Honda Vespan tekniikan (PCX). Piaggio voisi toimittaa pelkän korin.

http://www.scootersales.com.au/news-reviews-4588/tgb-bellavita-300-review.aspx

http://www.thebellavita.com.au/

http://webbuilder2.asiannet.com/customer/1541/comm/upfile/d_130523_04634.pdf

Aussivideo:
http://youtu.be/Gxh1RmLxxkQ



Four wheels move the body, two wheels move the soul.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 31.05.13 - klo:08:05
Tekisipä Honda Vespan tekniikan (PCX). Piaggio voisi toimittaa pelkän korin.

Itsellä toiveet on juurikin samankaltaiset: Honda NC 700 D Integran tekniikka Piaggio X10 rungossa - siinä sitä vasta olisi todellinen herkkupala! :-*
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Partanen

Mä tarkoitan tarkalla kopiolla niitä tuotteita, joista tavallinen ihminen ei osaa sanoa ovatko aitoja vain kopioita. Olkoon kyseessä sytytystulppa, laakeri, tai Ikea. Niissä se riski on, kun ostaja ei voi tietää ostavansa kuraa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 31.05.13 - klo:10:35
Mä tarkoitan tarkalla kopiolla niitä tuotteita, joista tavallinen ihminen ei osaa sanoa ovatko aitoja vain kopioita.
-----------
Tarkoitat siis tuoteväärennöstä. Täytyy sanoa, että "tarkka kopio" ei avautunut minullekaan ilman tarkennustasi.

Tuoteväärennös on rikollista toimintaa. Kloonit voivat olla plagiaatteja, mutta tuskin kukaan noita kiinanmuovivespoja oikeina erehtyy pitämään.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Partanen

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 31.05.13 - klo:10:38
... Kloonit voivat olla plagiaatteja, mutta tuskin kukaan noita kiinanmuovivespoja oikeina erehtyy pitämään.

Naapuri juuri kertoi, että hänellä on semmoinen kiinalainen kopio Solifer-skootterista. On kuulema ihan samanlainen kuin Solifer, mutta kiinalainen. Tämä nyt esimerkkinä ihmisten erehtyväiyydestä.

Olin kai niin äimistynyt, etten osannut sanoa mitään.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

khaosaming

#418
Lainaus käyttäjältä: Partanen - 31.05.13 - klo:10:46
...On kuulema ihan samanlainen kuin Solifer, mutta kiinalainen.
----------
Kiinassa on tehty kymmeniä vuosia Jawoja ja Uraleita, mutta omalla merkillä. Aivan alkuperäisillä muoteilla ja prässeillä. Ovat ostaneet jonkun vanhentuneen tuotantolinjan. Sama Intiassa (Royal Enfield).

http://www.chang-jiang.com/jawa/jawa.html

Samoin Hondaa (Helix, Cub, Shadow) ja Yamahaa (Virago) on kopioitu sumeilematta. Ei niitäkään ole myyty alkuperäisellä merkillä.

Tuskin tästä on kyse. Minkä aidon Soliferin kopio on kyseessä?

Homma muuttuu vaaralliseksi vasta sitten, kun tuoteväärennöksiä myydään aitoina -- esimerkiksi lääkkeet tai varaosat lentokoneisiin, autoihin.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

HiTec

Ja kun tähän vielä otetaan esim. Helkama, jota ainakin minä olen aina pitänyt laadukkaana, perinteisenä, SUOMALAISENA tuotemerkkinä, niin kyllä vain, ko. merkin skodet onkin kinkkejä ??? Joka sitten johtaakin kysymykseen kuka maksaa Helkama-logon alle rakennetusta kinkistä 1.600;-, kun "vastaavaa" kinkkiä toisen logon alla saisi jo lähes 2kpl tuohon hintaan :o No oman bränikän SC-R:ni löysin selvästi tuota ovh:ta halvemmalla, mutta kuitenkin tälläiset brändäykset vain entisestään sekottaa tuota kinkki-pakkaa, kun mihinkään ei enää voi luottaa :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08