Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

pugt200

Well...

Olen omistanut kaksi 4t GT Vespaa ja yhden Piaggion maksin. Vespassa historia, design ja osa teknisistä ratkaisuista menee ohi käytännöllisyyden, jota taas Piaggion makseissa voidaan vapaasti hakea. Siksi Piaggion maksit ovat parempia moottoripyöriä kuin Vespat mutta myös "rumempia ja tyylittömämpiä", eivätkä anna täysin sitä käyttäjäkokemusta kuin Vespa GTS. Molemmilla pääsee ja pystyy mutta hieman eri tasoilla...ehkä.


Partanen

Naulan kantaan, eipä asiaa voisi paremmin kiteyttää.

Mulle tämä on hankittu pelkästään hupiajoon. Työmatkat ajan autolla.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

GTS300SS

Käytännöllisyyteen liittyen Vespassa on kyllä yksi sellainen juttu, jota monessakaan maksiskootterissa ei ole: Vespalla voi mennä kauppaan ja tuoda sillä viikonlopun ruokaostokset, kun iso ostoskassi mahtuu jalkatilaan! Tähän tarkoitukseen myös Vespaa käytän
eli lähes kaikki asiointi tulee sillä hoidettua kesäaikaan.

Muuten sitten yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, mitä siitä kiistelemään. Pakko kuitenkin hiukan kommentoida tuossa edellä kuumana käytyä keskustelua: Minulle myös esineen (on se sitten skootteri tai vaikka akkupora) laadukkuus tuo iloa ja hyvää mieltä.
Siis se, että materiaalit ovat laadukkaita, halintalaitteissa on hyvä tuntuma ja design ja viimeistely miellyttävät silmää. Kiinassa tehdyn laitteen virttyvistä muoveista ja ruostuvista metalliosista en sitä hyvää mieltä itse saa. Mutta en silti mene "kiinan skootteri" -säikeeseen tästä asiasta meuhkaamaan.

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: GTS300SS - 27.05.13 - klo:15:04
Käytännöllisyyteen liittyen [...] Vespalla voi mennä kauppaan ja tuoda sillä viikonlopun ruokaostokset, kun iso ostoskassi mahtuu jalkatilaan! ...lähes kaikki asiointi tulee sillä hoidettua kesäaikaan.
---------------------
Vespa on ehdoton valinta, jos yhtään tarvitsee kuljettaa tavaraa, kuten muuttolaatikoita. Eteen ja taakse taittuvat tarakat, jotka saa jo mopoversioonkin, niin johan kuljetuskapasiteettia riittää. Puhumattakaan tosiaan jalkatilasta, johon saa sopimaan isonkin säkillisen tavaraa lyhyemmille matkoille.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

oskuk

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 27.05.13 - klo:11:59
Well...

Olen omistanut kaksi 4t GT Vespaa ja yhden Piaggion maksin. Vespassa historia, design ja osa teknisistä ratkaisuista menee ohi käytännöllisyyden, jota taas Piaggion makseissa voidaan vapaasti hakea. Siksi Piaggion maksit ovat parempia moottoripyöriä kuin Vespat mutta myös "rumempia ja tyylittömämpiä", eivätkä anna täysin sitä käyttäjäkokemusta kuin Vespa GTS. Molemmilla pääsee ja pystyy mutta hieman eri tasoilla...ehkä.

Hmm, itse taas heti katsoin, että tuo isomuovi on nimenoman tuon Star-Trek muotoilunsa uhri, eikä käytännöllisyys ole missään mukana.

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 27.05.13 - klo:16:50
...tuo isomuovi on nimenomaan tuon Star Trek -muotoilunsa uhri, eikä käytännöllisyys ole missään mukana.
------------
Samaa mieltä täälläkin. Vespa on käytännöllinen kaupungissa. Tekniikkaan pääsee helposti käsiksi huoltoa varten. Mallisto ei vaihdu tiuhaan ja varaosia on saatavilla. Juurikaan mitään muoveja ei tarvitse purkaa.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Samppa

Ihan aikuisten oikeasti.

Mikäli omaa merkkiä koskevan kritiikin vastaanottaminen ilman henkilökohtaisuuksiin menemistä ei kirjoittajilta onnistu, niin aina voi vaihtaa foorumia. Edelleenkin, tällä foorumilla ei tehdä muita jäseniä häiritseviä kuppikuntajakoja eri merkkien kesken.

Samppa
Ylläpito
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

HiTec

Kyllähän tuo skootteri-scene on aika rajusti kahtiajakautunut, Vespa ja muut, puhuttiin sitten muotoilusta, runkomateriaaleista tai vaikka hinnoista 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

konenikkari

Vs: Varttilitra Vespaa
Onnex ei oo koko litra, varastais koko foorumin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 27.05.13 - klo:18:12
Edelleenkin, tällä foorumilla ei tehdä muita jäseniä häiritseviä kuppikuntajakoja eri merkkien kesken.
Menemällä henkilökohtaisuuksiin.

Samppa
Ylläpito
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

khaosaming

#370
Lainaus käyttäjältä: HiTec - 27.05.13 - klo:18:56
Kyllähän tuo skootteri-scene on aika rajusti kahtiajakautunut, Vespa ja muut...
--------------
Kuilun toisella puolella ovat todellisuudessa maksit.

Rajusti yksinkertaistaen: On pelejä, jotka kulkevat, ja joiden kuskit rinnastavat itsensä moottoripyöräilijöihin; ja on kaupunkiskoottereita, joiden omistajat jatkavat vanhaa skootteriperinnettä. Vespat ovat city-skoottereita, joilla on enemmän yhteistä Kiinan-skootterien kuin maksien kanssa. Just my two cents worth.

EDIT:
Tämä oli kannanotto näkemykseen, jonka mukaan skene on jakautunut. "Kuilu"-sanaa on käytetty paremman puutteessa kuvaamaan näkökannan mukaista asetelmaa. Oikeasti olen sitä mieltä, että mitään kuilua ei ole tai se ei ole syvä, koska jengi liikkuu vapaasti lajityypistä toiseen. Minusta skene on pikemminkin pirstaloitunut.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

konenikkari

#371
Totta, yhtämonta kuin on miestä,tahi henkilöä, on myös mielipidettä.
Kauan eläköön mielipide.
Mutta rajansa kaikella.
Tyhmintä mitä voi tapahtua on että skotukuskit riitelee keskenään.
Joistain nyannsseista.
Onko skotu skotu vaiko vepsa ;)

"mullon kotona semmonen vespa sen nimi on kait yamaha tai airox"
Onhan se vespa kautta aikaian ollut skoottrin esikuva.
Vaan ei ole enää.
Monesti olen ihmetellyt, miten vespa merkillä on onnistuttu pilaamaan suht hyvän scotun maine, ajettavuudessa.
Miten ihmeessä sopii 2013 vuonna etupäähän keinuhaarukka, ilman sivuvaunua.
Kysyn vaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.05.13 - klo:20:01Miten ihmeessä sopii 2013 vuonna etupäähän keinuhaarukka?
---------------
Keinuhaarukka on minusta ainoa oikea skootterin etunen. Se on olennainen osa merkin imagoa ja perusrakennetta, samoin kuin pienet pyörät ja monokokki-runko. Piaggiolla on monia muita skoduja, jotka käyttävät Vespan kanssa muutoin yhtenevää tekniikkaa, mutta runkona on putkea, etuhaarukkana teleskooppi ja pyörinä 16-tuumaiset tai isommat.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

konenikkari

Hyvin lainasit.
Unohdit vaan sen oleellisen.
Ainoastaan sivuvaunullisissa moposkotuissa on syytä käyttää keinuhaarukkaa.
Tosin jos tahtoo, jännitystä elämäänsä
voi keinuhaarukan valita myös jokapäiväiseen ajoneuvoonsa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.05.13 - klo:20:33
Hyvin lainasit.
---------------
Sorry, "sivuvaunu" oli ilmestynyt viestiisi sen jälkeen, kun olin jo aloittanut omani kirjoittamisen.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.