Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

Samppa

Juuri näin. Työskentelypaine on 5-8 baria eli, jos pikkukompuralla käytät, niin kompura käy lähes koko ajan.
Varsinaisesta imupaineesta ei ole tietoa, mutta kyllä tuolla on nesteet saatu hyvin kiertämään.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

#286
Kellon paristo oli antanut kaikkensa talven aikana, ja nyt ei kello näytä mitään. Pari vuotta taitaa ne paristot Vespan kellossa kestää. Ja tämä mun Vespahan oli ylivuotinen kun sen ostin, joten kai se oli aikakin jo vaihtaa. On siinä oma hommansa purkaa, ennenkuin pariston pääsee vaihtamaan. Olipa outo ajella, kun ei ole ajasta käsitystä. Jos kelloa ei olisi ensinkään, ei sitä varmaan kaipaisi.  ;)

Muuten oli mukava kurvailla. Eikä se Michelin Power Pure:kaan niin uraherkkä ollut kuin mitä muistin.

Pian kai se on kymppitonni mittarissa, niin pääsee variaattorin huoltoa tekemään. Itse kun tekee, niin takuutodistus muuttuu vessapaperiksi. Tietoinen riski, katotaan mitä seuraa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

wero

Nopeasti kyllä meni teikäläisellä tuo kellon paristo. Itsellä neljäs vuosi menossa ensimmäisellä paristolla. Toki yksilöitähän nuo paristot ovat, joten tuurista kiinni. Itsekin olen hyvin tyytyväinen Power Pure:hin ja tuo 140-leveä takanakki tuntui tuovan hieman vakautta lisää kovemmissa vauhdeissa.

Samppa

Noin kolme vuotta kesti mulla Vespan paristo.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Hmm, tulee mieleen, että kuinkakohan vanha tämän mun laite oikeastaan onkaan.  :) Olin siinä uskossa, että vuosimalia -11, ja vuonna -12 tammikuussa tämä rekisteröitiin. Muistelen nähneeni vuoden -11 valmistusmerkintöjä joissain osissa. Oisko sitten paristo ollut jotain vanhaa varastoa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

wero

Nyt on parisataa kilometriä kokemusta kertynyt Brembosta ja Akrapovicista. Brembon etujarru on todella tunnokas ja tehokas. Pysähtymismatka tuntuu lyhentyneen oleellisesti. Olen ehdottoman tyytyväinen hankintaan.
Akrapoviciin olen myös ollut tyytyväinen, joskin putken toiminta on muuttunut käyttöajan lisääntyessä. Putki on alkanut paukahdella kaasua höllätessä. DB-killeri on edelleen kiinni, eikä ilmavuotoja ole havaittavissa. Kyseessä on siis enemmänkin ominaisuus, eikä vika. Googlausten perusteella tällainen käytös on normaalia, joskin jotkut varoittelevat pakoventtiilin ottavan itseensä tällaisesta. Alkujaan oli pientä ilmavuotoa havaittavissa, mutta kiristysklemmaria kiristettäessä vuoto poistui. Pitää seurata tilannetta.

Partanen

Lainaus käyttäjältä: wero - 26.04.13 - klo:14:39
... jotkut varoittelevat pakoventtiilin ottavan itseensä tällaisesta. ..

Tuo kuulunee samaan sarjaan kuin se, että pakoventtiili palaa, jos konetta käyttää ilman pakoputkea. Kuulostaa hurjalta, taikka uskomattomalta. Tivasin ja selvittelin asiaa ulkomaisilta sivuilta. Jotkut tahot ovat sitä mieltä, että jos pakoventtiilin luokse pääsee viileää ilmaa, niin venttiili voi vääntyä, ja siitä sitten vasta aiheutuisi se venttiilin palaminen. En ole tätä ihan vielä nielaissut. Kisakoneitakin käytellään joskus aika lyhyillä putkilla.

Kun kerroit kiristelleesi pakoputken klemmaria lisää, niin tulee mieleen että pääseekö putki liikkumaan riittävästi, kun lämpötilan mukaan putki laajenee ja kutistuu. On ollut niitä alkukäyrien halkeamisia, ja pinnapulttien katkeamisia. Eräältä yritinkin kysellä, että oliko käytössä viriputki, tai oliko liikevarasta huolehdittu, niin ei enää halunnutkaan keskustella katkenneesta pinnapultistaan.

******

Minähän hommasin sen sporttisatulan sitten. Hollantilaiset sen niin houkuttelevaan hintaan lupasivat, että piti tilata. Yhden tankin kokemuksella en vielä kehtaa kehua muuta kuin ulkonäköä. Vaikka sen kai kehtaa sanoa, että olen ainakin itse tyytyväinen. Nyt istutaan ehkä hiukan taaempana, ja toisaalta voi valita vapaammin missä kohtaa penkkiä istuu. Voi valita ryhtiasennon, tai sitten istua hiukan taaempana.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

wero

Pitääkin huomenna vielä nyt katsoa kertaalleen tuo Akran asennus, jotta tuota ylikireyttä ei olisi. 22Nm on Akran klemmarin ohjekireys, kun alkuperäisen putken näköjään klemmarilla 12-18 Nm, klemmarin mallista riippuen. Kuparitahnaa suosittelevat laittamaan tuohon klemmariin, mutta eiköhän se ilmankin toimi. Ilmeisen kettumainen homma vaihtaa tuo alkukäyrä, saatikka korjata katkennut pinnapultti.

Minkälaisen penkin hankit?

Partanen

Kuparitahna kestää kuumuutta, ja siksi saattaa olla tarpeen kuuman paikan voitelussa.

Hankin sen sporttipenkin, jota aiemmin tässä ketjussa hehkutin. Olikin sitten jo sivulla 17, joten tässä linkki uudelleen: http://www.vespa.at/modelle/gts300iesuper/zubehoer_gtss
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

wero

Putki asennettu uudelleen, mutta paukahtelu jatkuu. Paukahtelu taitaa siis olla ominaisuus. Itseäni se ei haittaa, mutta alkuun hieman ihmetytti. Kiristysmomentit olikin siiten jännä juttu, eikä omalla momenttiavaimella noita kireyksiä saanut laitettu. Jostain syystä tuntui, ettei oikeaa momenttia vaan löydy. Toinen kiinnitysruuvi meni jopa katkeamaan tästä syystä, mutta onneksi uusia sai suoraan varaosakaupan hyllystä, eikä vahinkoa päässyt syntymään. Lopulta kiristin käsituntumalla. Klemmarin laitoin vähän löysemmälle ja reilusti kuparitahnaa väliin.

Komea penkki Partanen. Tuossa ei vaan taida kaksi mahtua istumaan, joten itselle ei valitettavasti tuollainen tule kyseeseen.

Partanen

Juu ei tuo satula oikein kahdelle pohjoismaalaiselle sovellu. Jos kyyditettävänä olisi sorja italialainen, niin sitten saattaisi olla hyväkin kahden istuttavaksi. Tässä on jokin geelipehmuste, mutten mä sitä oikein tunne. Kaveri kehui penkkiä, kun kokeili mun Vespaa pätkän matkaa. Sillähän se vertailukohde on paremmin muistissa, kun omassa Vespassaan on tavallinen penkki.

Näin eilen Vespan jossa oli Akra kiinni. Kyllä sen kuuli, kun länsiväylälle kiihdytti (Olin itse tien sivussa nykimässä kauluria ylemmäs) . Mutta perässä ajellessa ei paljon meteliä pitänyt, ja hyvä niin. Komea on putki. Olis kai pitänyt mennä juttusille, niin olisin kuullut minkälaista ääntä pitää paikallaan kaasutellessa. Oli vaan kiire muualle, niin en sitten mennyt juttusille.

Kun ottaa huomioon kuinka paljon noita nykyVespoja näkee liikenteessä, niin edelleen ihmettelen, että miksi ne eivät osaa tälle palstalle löytää. Kirjoittakaa taustalla luurailevat Vespaihmiset edes "Hep!", niin tiedämme teidän olevan siellä.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

jarde

Onko sulla  Partanen koko kuvaa sun Vespasta tuolla sporttipenkillä? Näyttää hyvältä, mutta tahtos nähdä miten se istuu kokonaisuuteen?

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: wero - 28.04.13 - klo:12:14
Putki asennettu uudelleen, mutta paukahtelu jatkuu. Paukahtelu taitaa siis olla ominaisuus.
Tuskinpa kuitenkaan. ;D Tuo paukahtelu viittaa laihaan polttoaineseokseen. ;)
Putken vaihto muuttaa koneen hengitystä ja lisääntynyt pakopuolen virtaus vaatii enemmän polttoainetta.

Partanen

Ruiskussa lambda korjaa seosta. Enkä kaasaripelistäkään lähtisi seosta rikastamaan sen perusteella, että konejarrutuksen aikana putkessa poksuttelee.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Lainaus käyttäjältä: jarde - 05.05.13 - klo:22:45
Onko sulla  Partanen koko kuvaa sun Vespasta tuolla sporttipenkillä? Näyttää hyvältä, mutta tahtos nähdä miten se istuu kokonaisuuteen?

Eipä ole, ainakaan kuvapankkiin ladattuna. Mutta tässä viestiketjussa on muutama kuva lisään: http://www.gtsownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?f=15&t=8525&hilit=saddle
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003