Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

Partanen

Varmaksi en tiedä, mutta nyt tuntuu siltä, etten olisi kiinalaisella skootterilla ajellut yli kahdeksaa tonnia kesässä. Enkä varsinkaan miettisi vaihtamista uuteen samanlaiseen. Eikä se kiinalainen varmasti vaihtuisi samalla välirahalla uuteen kuin Vespa vaihtuisi. Toistaiseksi nämä ovat tuntuneet pitävän hintansa kohtalaisesti.

Nyt ei pidä tulkita niin, että en ymmärtäisi kiinalaisia ajokkeja. Ymmärrän vallan hyvin (olen omistanut kaksi erilaista itsekin), jos niiden hinta on kohdallaan, eli halpa. Sanoissa "edullinen" ja "halpa" on pieni sävyero. En usko taikka näe, että kiinalainen olisi pidemmän päälle "edullinen", vaikka hankintahinnaltaan saattaakin olla halpa. Kiinalainen tekee kyllä hyviä aihioita, mutta ne pitää itse rakentaa loppuun.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 14.09.12 - klo:22:39
Kiinalainen tekee kyllä hyviä aihioita, mutta ne pitää itse rakentaa loppuun.
Tuossapa tiivistettynä kaikki kiinakuminauhojen kestävyyden salat  8) 8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ko2610

Tuollainen faktoihin perustumaton kiinalaisrasismi on kohtuutonta. Oman kiinalaiseni kanssa olen vaeltanut sen kahdeksan tonnia, tosin suurimman osan viime vuonna, mutta kuitenkin. Säätöä on piisannut, mutta vain omistajasta johtuen, ei skootterista. Tämän kesän reissulla meni renkaasta venttiili, mutta ne lienevät samoja sekä kiinalaisissa että italialaisissa eli olisi voinut tapahtua missä tahansa vekottimessa. Jos lähdetään siitä, että italialaisessa nuo kilometrit pudottavat arvoa ehkä jopa 500€, voisin antaa oman skobani pois korvauksetta eikä tappio olisi sen suurempi. Ehkä aiempi omistaja oli ne ruuvit kiristellyt, mutta hyvin tuo on toiminut ja toimii edelleen. Kulutusosia alkaa joutua vaihtamaan, mutta sehän on sama kaikissa.

pekpel

Jopas kopsahti kivasti kalikka..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ko2610

Pekpelillä lienee myös iPhone, vai?

pekpel

Eipäs olekaan, vaan kiinakuminauhamopo..
reilu 2 vuotias ja mittarissa yli 17000 km...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Partanen

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 14.09.12 - klo:23:15
Jopas kopsahti kivasti kalikka..


Arvaan, että on taas erotettu yksi lause asiayhteydestään, ja sitten tulkittu sitä sitten ominpäin?

***********************

Kumia ei osaa kiinalainen usein ominpäin tehdä. Jos italialainen on Vespaan jonkin kumin kiinasta tilannut, niin on ollut itse kumilaatua valitsemassa, tai jopa tuotantoa valvomassa. Ei ole ollut ongelmia kumiosien kanssa näissä (ellei ongelmaksi lueta joissain malleissa olevia Sava-merkkisiä slovenialaisia renkaita -> kuluvat Micheliniä nopeammin). Ei itselläni kahden ajokauden ja 13tkm kokemuksella. Eikä sen mukaan mitä olen kokemuksia lukenut.

Se bensapumppu on ollut ongelma, mutta se lienee Kiinasta?

Silloin kun kaikki ei vielä tullut Kiinasta, oli Italia se mistä tuli halvimmat tuotteet. Sen pohjalta kun omistaa Vespan, voi yllättyä jopa positiivisesti.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 14.09.12 - klo:23:15
Jopas kopsahti kivasti kalikka...

Juu, italialaisen 250:n  hinnanlaskua itsekin tässä laskeskelin...

ko2610

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 14.09.12 - klo:23:31
Eipäs olekaan, vaan kiinakuminauhamopo..
reilu 2 vuotias ja mittarissa yli 17000 km...
Niinkin uusi... hyvin olet kilometrejä kelannut.

pekpel

Kyselin oman 2 vuotiaan moponi arvoa vakuutusyhtiöltä taas kun muitakin vakuutuksia päivittelin siellä,,
On kuulemma 200 € koska on kiinalainen ja mopo...
Moisesta suivaantuneena sitten teitäkin huomaamattani sivaltelin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pekpel

Ostohinta oli 1100 €
Siinäpä hinnanlaskua vakuutusyhtiön tapaan..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Partanen

Mitä mahdoit odottaa?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pekpel

Näillä kilometreillä varmaan olet partanen oikeassa tuosta summasta jos olis alkuperänen mopotin..
Mutta kuten aiemmin tuolla huomautit niin kiinalainen on hyvä aihio, ja siitäpä olen rakennellut toimivan mopottimen joka palvelee vielä pitkään..
Vakuutusyhtiöthän eivät huomioi omaa rakentelua ja parantelua jos niiltä ei erikseen sitä pyydä.. Omalla kustannuksella tietysti..
Tuo hinta tuli eteen kun virkailija katteli taulukoistaan koko omaisuuden muunnosta viimevuodesta, jolloin mopo oli 800 € arvoinen..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ko2610

Vakuutukset ovat laillistettua ryöstämistä. Jos omalle kohdalle sattuisi lunastustilanne (koputtaa umpiluu.. eiku puuta) vaatisin ainakin kohtuuden rajoissa rahakorvauksen sijaan vastaavan kaluston hankintaa omavastuuosuuden itse maksaen. Sitä vartenhan se vakuutus on ja se sen pitäisi kattaa. Jos vakuutus ei kata oletettua summa, mikä on sen funktio?

oskuk

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 14.09.12 - klo:23:42
Kyselin oman 2 vuotiaan moponi arvoa vakuutusyhtiöltä taas kun muitakin vakuutuksia päivittelin siellä,,
On kuulemma 200 € koska on kiinalainen ja mopo...
Moisesta suivaantuneena sitten teitäkin huomaamattani sivaltelin..

Noo, ehkä olisit suivaantuneempi jos kuulisit mikä on 2 vuotiaan vespan arvonalennus vakuutusyhtiön mielestä, siinä ei Bella-osake tuntuisi enää pahalta sijoitukselta ;-)