Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

pera8x

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 11.08.15 - klo:00:00
Varmaankin ruiskussa riittää karttaa sen verran, että antaa sen verran lisää bensaa mitä tarvikeputkella tarvitaan. Silloinhan kone käy samalla seoksella kuin vakioputkellakin.

Sillä emulaattorilla sitten saataneen se hiukan tavallista vähemmän laiha seos, jonka pitäisi kaiken järjen mukaan tuntua entistä tukevampana vetona kiihdytyksissä.

kyllä näin näkisin itsekkin asian. lambdallinen ruiskukone, niin ei sitä pelkällä putken vaihdolla liian laihalle saa. teholisä vaan taitaa jäädä saamatta ilman muita muutoksia.

Partanen

Niin se maantiereissu Superilla. Mennessä meni viitisen tuntia, matkaa jonkin verran alle 300km. Oli aikaa naatiskella maisemista. Takaisin tullessa aikaa meni n. 3.5 tuntia, ja navigaattorin mukaan keskinopeus n. 75km/h. Satasen alueella ohittelin parhaimmillaan viisi autoa kerralla. Kerran tai kaksi pysähdyin jaloittelemaan, ja kerran tankkaamaan.

Mulla oli tuulisuoja paikallaan, joka on paras "viritys" Vespaan. Helpottaa kulkua yli satasen nopeuksissa, ja säästää bensaa ja konetta, kun ei tarvitse ajaa läppä täysin auki niitä yli satasen nopeuksia.

Jos joku sanoo ettei Vespalla voi ajaa matkaa, niin ei vaan ymmärrä.

Mutta on se niinkin, että Vespa kannattaa koeajaa ennen ostoa. On nimittäin ihan omanlaisensa ajoneuvo, joka voi joko ihastuttaa, tai vihastuttaa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

GTS300SS

Kyllä sillä taival taittuu.

Motorcycle.com näyttää valinneen Vespa GTS 300:n vuoden 2015 parhaaksi  skootteriksi:

http://www.motorcycle.com/features/best-scooter-of-2015.html

Tuossa yllä linkatussa artikkelissa on vielä toinen linkki itse koeajoon. Siinä todetaan muun muassa, että vaikka GTS ei hevosvoimien määrässä  edusta luokkansa terävintä kärkeä, niin koneesta löyty pontevaa keskialueen vääntöä ja kiihtyvyys skootteriksi on rivakkaa.

Vespister

Minä en omassa Superissa käyttänyt takalaukkua kuin ääripakossa. Takaboxi nimittäin tekee kevytkeulaisesta Vespasta epämiellyttävän huojakkaan kulkijan.

Tai näin ainakin tuntui alussa. Mutta ihminen tottuu kaikkeen ja oppii kompensoimaan asian.

Paras matkaominaisuus Vespassa on se, että sillä tulee välteltyä isoja teitä ja hakeuduttua pienille nelinumeroisille väylille. Ja näin näkee paljon enemmän! En voi kuin ihmetellä näitä Euroopan matkailijoita, jotka posottavat 160 taulussa autobahnia päivän. Oppivat tunteman taukopaikat ja huoltamot, ei muuta.

MattiKoo

Kiitos mielipiteistä koskien tehoputkea. Omakohtaisia kokemuksia olisin kaivannut, mutta harva lienee vaihtoa tehnyt. Pitää vielä funtsia, ovathan noi kuitenkin aika tyyriitä 8)

Partanen

Haulla saattaisi kokemuksia löytyä. Taikka muistelen niistä täällä kyllä ajoittain kerrotun. Niiden kertomusten vuoksi en ole itse kokeillut.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

#936
Lainaus käyttäjältä: MattiKoo - 08.08.15 - klo:23:28
Olen ajatellut hommata GTS:ääni tehoputken. Vaihtoehtoja näyttäisi olevan markkinoilla melko paljon, mikä ei välttämättä helpota päätöksentekoa. Ideana olisi hankkia koko putki vaimentimineen ja alkukäyrineen ja näin välttyä vakioputken tiivisteongelmalta. Pieni tehonlisä ei olisi pahitteeksi ja äänetkin saisivat olla vakiota muhevammat. Leo Vince Gran Turismo vaikuttaa ehkä kiinnostavimmalta, mutta täytyy vielä funtsia. Millaisia kokemuksia kollegoilla on tehoputkista ja mitä itse suosittelet?

Muita hyviä perusteita putkenvaihdolle on olemassa mutta se "tehoputki" on syytä unohtaa.
Ns tehoputki on useinkin kevyempi, kestävämpi, ja tuottaa paremmat äänet.
Tehon ja varsinkin ajettavuuden lisääminen, pelkällä putkenvaihdolla harvemmin onnistuu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

...ja äänien paremmuuskin lie kuvitelmaa, mitään kyselyä naapureilta tuskin on tehty.

Vespister

Paljonko moottoripyörän pitää tarjota mukavuutta?

Siinäpä se iäisyyskysymys. Jos laitetaan aina vaan enemmän sääsuojaa ja mukavuuksia kuten audiovehkeitä, lähestytään yhä enemmän autoa. Miksi moottoripyörästä pitäisi tehdä mahdollisimman automainen?

Onnittelut BMW 1600 hankkineelle Wanhapapalle. Hieno pyörä.

Mutta BMW 1600 on oikeastaan vain ja ainoastaan matkamoottoripyöräilyyn suunniteltu ja tarkoitettu. Unelmat ja todellisuus vain kohtaavat vähän huonosti tässä asiassa -- reaalimaailmassa ei voikaan matkustella moottoripyörällä niin paljon kuin päiväunissa. On kaiken maailman työasioita ja perhejuhlia ja niin edelleen...
Olen pannut merkille, että noita isoimpia matka-Bemareita on Nettimotossa aika runsaasti myytävänä kantaan suhteutettuna. Tuliko moni huomanneeksi yliarvioineensa matkapyörätarpeensa?

Toivottavasti Wanhapappa pidät meidät kiinnostuneet ajan tasalla, miten elämä uuden pyöräsi kanssa sujuu.

Hra47

Kokemuksia kaunoputkista joku kaipaili. Ostin uuden -14 mallisen 300 GTS:n nyt heinäkuussa ja samaan kauppaan Akrapovicin putken. Höpinäpönttö meni kuitenkin jälkitoimitukseen. Ennätin ajella vakioputkella vajaat kaksituhatta kilsaa. Akra holahti viikko sitten paikalleen.

Olin melko skeptinen torven suhteen, mutta kokemukset yllättivät positiivisesti. Kiihtyvyys on selvästi terävämpi, ei ero tietenkään dramaattinen ole mutta selvästi tunnistettavissa. Meteliä putki ei juurikaan lisää. Kiihdyttäessä kuuluu miehekäs tömisevä soundi singer-hurinan sijaan. Matkavauhdissa ei kuulu muuta kuin tuulen suhinaa. DP-killeri on mulla paikallaan ja pysyy. Sen irti rassaamalla saa sitten viritetyt äänet..

Onko hintansa väärti? Nää on kaikkineen hupivehkeitä, jokainen arvioi sen oman maksalaukkunsa kautta. Viikon ja parinsadan kilsan kokemuksella olen tyytyväinen.

pugt200

Jos nyt hommaisin GTS:n pitäisi siihen saada Akra. Kyllä se vaan niin hyvältä näyttää.

Hra47

Tuo vähän sellaista Abarth fiilistä.. Laitoin muuten valkeaan ajolaitteeseen punaiset super sport tarrat..

pugt200

GTS on otollinen alusta ulkonäön tuunaukselle, koska osia löytyy paljon. Alkuperäiset peilit mm ovat  vähän kesyn näköiset "supersportille".

Partanen

Muutokset kannattaakin tehdä silloin kun ajokki on juuri hankittu. Silloin riittää intoa, ja myöhemmin on tyytyväinen Gts:ään juuri sellaisena kuin se on.

Onhan se Akra hieno, mutta itse en raaski semmoista ostaa. Ehkä sitten seuraavaan Vespaan.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Vaimennetut ohjaustangonpäädyt voisin ostaa, mutta mitään blingblingiä en.