Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

patasusi

Kulutus on mielestäni ennallaan ja suorituskyky parani ehkä hitusen, taitaa vaikuttaa enemmänkin fiilis puoleen :-)

pugt200

Fiilis on ihan hyvä mittari  ;) ;) ;)

Partanen

Ruisku saattaa ajanmittaan hiukan sopeutua uuteen putkeen. Mutta Malossin lambda emulator voisi jopa tuoda hyötyjä nyt, joskun katalysaattori on poistettu:

http://www.sip-scootershop.com/en/products/lambda+emulator+malossi+tc_m5514746

En ole itse tota tosin kokeillut. Tähän asti on auttanut, kun on koputellut tyhjällä lompakolla otsaa, niin on Akra mieliteot laantuneet.  :)

Vakioputkelle tota emulaattoria ei pidä laittaa. Joku oli saanut sillä katalysaattorin tukkoon.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

tuoppim

#888
Nyt kun tuo uusi LeoVincen "teho"putki on ollut hetken kiinni niin voi antaa vähän käyttökokemusta.

Asentaminen oli simppeliä, rakenteeltaan se on hyvin samanlainen kuin alkuperäinen putki. Prikulleen samankokoinen tiiviste alkukäyrän liitoksessa kuin aikaisemmassakin ja kiinnitys myöskin identtinen. Suurimpana erona on tuo jousiliitos alkukäyrän ja itse vaimentajan liitoskohdassa. Tulee varmasti helpottamaan takarenkaan vaihtoa aika paljon. Ripustukset ovat kevyet, mutta niin on koko putkikin. Taisi painoa olla kokonaisuudessaan alta neljä kiloa. Melkoinen ero verrattuna alkuperäiseen. Kiinnityksen korkeuden kanssa kannattaa olla tarkkana, sillä se jää helposti liian ylös, jolloin runko kolahtaa töyssyissä ikävästi putken päähän. korkeuden saa kuitenkin säädettyä oikeaksi erittäin helposti. Db-killerin jätin paikoilleen, niin ei naapurusto hermostu ;)

Lisätehoja tuosta tuskin juurikaan irtoaa, enemmän ne tehot ovat fiilispuolella. Äänet ovat mukavan "mureat" ja tyhjäkäynnillä pyörä pitää miellyttävää matalaa, "bassomaista" putputusta. Kaasua lisätessä pääsee peto irti, silloin ääni muuttuu ison nelitahtienduron murinaksi. Matkanopeudessa ääni laskee miellyttävän tasaiseksi pärinäksi joka ei varmasti ärsytä kuskia. Koitan latailla lähiaikoina vertailuvideon ennen ja jälkeen -soundeista, sekä laitan muutaman lähikuvan putken rakenteesta.

Kaikenkaikkiaan olen oikein tyytyväinen tuohon putkeen, tehot mielessä tuota tuskin kannattaa hankkia (ostaa sitten mieluummin vaikka isomman pyörän jos tehoja haluaa) mutta mopomainen putputus vaihtui miellyttäviin moottoripyörämäisiin ääniin. Lisäksi tuo on huomattavasti tyylikkäämpi kuin ruosteinen orkkisvaimennin.

Vespister

Mukavaa että sait kaipaamasi äänet Vespaan.

Minä olen aina tyytynyt normaaleihin vaimentimiin, sillä lisämelu häiritsee minua. Oli se sitten kuinka sulosointuista tahansa. Paitsi Imatran Muistoajoissa on mukava kuunnella " kunnon ääniä", niin että hiuslisäke lentää päästä. Joka on kerran kuullut MVAgustan mylvinnän Vuoksen suoralla, tietää jutun.

Tai onhan minulla vielä autotallissa muistona "suorat" Kromwerksin Thin Line - putket Harleysta, jonka olen vaihtanut pois vuosia sitten. Viikon kestin sitä meteliä. Sitten ruuvasin alkuperäiset hys-hys - vaimentimet paikoilleen, vaikka tyyli siitä tietty vähän kärsikin. Oli minulle virheinvestointi. Naapuritkin rupesivat uudelleen sanomaan päivää.

Partanen

Kaverilla on 250 Gts, mulla 300 Gts. Käytännön suorituskyvyssä ei tunnu olevan mitään eroa. Jos kaveri ottaa kaulaa ajelemalla kyyryssä motarilla, niin en pysy perässä. Toisaalta, jos mulla on peilien korkeudelle yltävä tuulisuoja kiinnitettynä, niin pääsen hiukan kyykyttämään kaveria satasen nopeuksilla. Painoeroa meillä ei varmaan kymmentä kiloa enempää ole, mutta toisaalta en ole kaverin tarkaa painoa koskaan kysellyt.

Mittari on erittäin optimistinen. Kierrosrajoitin tulee peliin, kun mittari on lähellä 140 km/h. Vaatii sen tuulisuojan, tai hyvän myötätuulen ja alamäen, jos meinaa viisarin 140 nopeuksiin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

#891
Sip myy näköjään asennussarjaa, jolla vanhempaan Gts:än saa etuvilkut led päiväajovaloin:

http://www.sip-scootershop.com/en/products/indicator+kit+front+led_mv000475

Vai onko noi mitkä valot virallisesti, jos ledit palavat samanaikaisesti ajovalon kanssa..  ???

Lisäys: Noi vilkut löytyy siis uusista vakiona. Justiin useamman hetken yritin selvitellä mitkä noi valot on. Ne ei kai voi olla huomiovalot, jos palavat yhtaikaa ajovalon kanssa. Huomiovalon pitäisi myös himmetä, kun vilkku kytketään. Pitääkö raahautua liikkeeseen katsomaan mitkä hyväksynnät valaisimessa on. Jospa ne on parkit?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Heh, no pelkillä etuparkeilla tuntuu puolet autoilijoistakin vaan ajavan.  Mutta miten saa etuvilkuista vesihöryn pois? Oletteko porailleet vilkkuihin vedenpoistoreikiä?

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 25.05.15 - klo:10:15
Sip myy näköjään asennussarjaa, jolla vanhempaan Gts:än saa etuvilkut led päiväajovaloin:

http://www.sip-scootershop.com/en/products/indicator+kit+front+led_mv000475

Vai onko noi mitkä valot virallisesti, jos ledit palavat samanaikaisesti ajovalon kanssa..  ???

Lisäys: Noi vilkut löytyy siis uusista vakiona. Justiin useamman hetken yritin selvitellä mitkä noi valot on. Ne ei kai voi olla huomiovalot, jos palavat yhtaikaa ajovalon kanssa. Huomiovalon pitäisi myös himmetä, kun vilkku kytketään. Pitääkö raahautua liikkeeseen katsomaan mitkä hyväksynnät valaisimessa on. Jospa ne on parkit?

BMW C600 sportissa led päiväajovalot on tehty niin, että normaalisti parkit palavat himmeästi. Kytkemällä päiväajovalot päälle, nämä parkit kirkastuvat ja normiajovalot sammuvat. Vilkut ovat ihan erikseen.

oskuk

#894
Porasin reijät ja etsin vilkkupolttimonvaihtovinkkiä juutuubista, mutten löytänyt, tosin noita led-hässäkkövalojen videoita on kyllä hurumykky.

https://www.youtube.com/watch?v=s-tiOyO6ZTc

Partanen

Sehän se, että uusissa voi olla jotain älyä huomiovalojen toiminnan suhteen, mitä vanhemmassa ei ole. Sillä pelkästään uusien valojen asentaminen vanhempaan ei auta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Huomasin sattumoisin että kun istuu paksun ajohaalarin päällä pienen siirtymän, että korkeampi ajoasento ja löysempi liituntä Vespaan lisää tätä etupään vatkausilmiötä -jota en olut itse asiassa aijemmin edes huomannut. Kokeilin tänään reissussa ja normivauhdeissa en saanut vatkuloimaan, mutta tuolaisessa jossain kolmessa-nejässäkympissa, en tosin katsonut mittaria, saa etupään vatkaamaan sillä tavoin, että se jää päälle, itseään ylläpitävästi.

pugt200

Jäin eilen Olarissa keskelle skootteriletkaa. Mukana oli monta tuunattua GTS:ää. Oli tehopukea, custom-satulaa, suojarautaa ja kaikenlaista muuta hilpettä. Näyttipä todella hienolta se kulkue. Ja mikä parasta, eivät pitäneet minkäänlaista meteliä.

Partanen

Facetubessako ne harrastajat verkostoituu, kun ei tällä palstalla?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pugt200

#899
Ilmeisesti SSC:n FB:ssä.

Tästä voi aloittaa verkostoitumisen...
http://www.skoottericlubi.com/node/1036

LainaaSauna & run 28.-30.8.2015
S&R2015 järjestetään Piispanrannan juhla- ja kokouskartanolla, joka sijaitsee Ala-Lemun kartanon alueella Kaarinassa (osoite Lemuntie 242, 20760 Piispanristi / Kaarina).
Siellä pääsemme nauttimaan kartanon antimista, majoittumaan pihapiirissä oleviin rakennuksiin (tai telttaan/matkailuautoon) saunomaan rantasaunassa ja uimaan mereen.