Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

wero

Täällä nyt muitakin Vespa-kuskeja liikkuu, niin nyt olisi edullisesti Akran-putki myynnissä. Jos kiinnostaa, niin myyntipuolelta löytyy ilmoitus. http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5239.0

Partanen

Ja mä otan tarjouksia vastaan tummasta tuulisuojasta. ;-)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Hapis

#617
Jos jollain muullakin tulee tarvetta päästä akrasta tai remuksesta eroon niin voin vaihtaa vakio putkeen ja antaa välirahaa  :P

Brembon etujarrupäivitys oli kyllä hyvä. Jarruteho parani omasta mielestä just sopivasti, mutta vielä parempi päivitys oli gelsportti-istuin.

Niin ja jos tarakka kiinnostaa niin sellainen ois joutilaana eli viestiä tuleen  8)

sepmur

Syksy lähestyy kovaa vauhtia ja aloikin jo hieman miettiä tuota talvea.

Kun laitatte pyörän talvisäilöön miten olette huoltaneet sen (vahaus putsaus etc) ja kuin huolehditte tuosta akusta (onko joku erinomainen akkulaturi)

BMW C650 GT High Line 2016
BMW C600 Sport High Line 2014
Vespa GTS 300 Super vm2012
KTM 200 EXC 2006
Kymco Agility City 50 2010

HiTec

Lainaus käyttäjältä: sepmur - 24.09.13 - klo:09:45
kuin huolehditte tuosta akusta (onko joku erinomainen akkulaturi)

Ctec XS-3600 osaa homman :) Syksyllä kiinni, keväällä irti ja mopo tulille. Tuossa tulee mukana jopa pieni piuhan pätkä jonka voit ruuvata suoraan akkuun kiinni => saat mopon helposti lataukseen näpsällä pikaliittimellä eikä tartte aina penkoa niitä akun napoja näkösälle 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Partanen

Ctek on mullakin olemassa. Akku on kotona kaapissa, ja arviolta kerran kuussa tarjoilen sille virtaa laturilla. Samalla laturilla latailen autojenkin akkuja talven aikana välillä, kun ajomatkat ovat lyhyitä. Toinen pätevä laturi voisi olla Optimate. Tärkeintä kuitenkin, että osaa ladata riittävän pienellä virralla. Esim. 0.4 ampeeria skootterin akkua ajatellen. Auton akkua on syytä ladata isommalla virralla.

Ohjekirjassahan kerrotaan mitä pitäisi tehdä kun Vespa laitetaan seisontaan. Itse en viime syksynä laittanut öljyä tulpanreiästä koneeseen. Sen sijaan pyörittelin konetta startilla sekunnin pari niin, että bensasuuttimen liitin oli irrotettuna. Järkeilin, että tällä tapaa ainakin sylinterin seinämille jää suojaava öljykerros. Saattoi olla hätävarjelun liioittelua, mutta en voi itselleni mitään.  :)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

sepmur

onkos kellään kokemuksia Defa laturista vai onko CTEK parempi

BMW C650 GT High Line 2016
BMW C600 Sport High Line 2014
Vespa GTS 300 Super vm2012
KTM 200 EXC 2006
Kymco Agility City 50 2010

pekpel

Molemmat toimii..
CTEK taitaa olla kakspyörästen akuille enemmän käytetty..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 24.09.13 - klo:10:20
Lainaus käyttäjältä: sepmur - 24.09.13 - klo:09:45
kuin huolehditte tuosta akusta (onko joku erinomainen akkulaturi)

Ctec XS-3600 osaa homman :) Syksyllä kiinni, keväällä irti ja mopo tulille. Tuossa tulee mukana jopa pieni piuhan pätkä jonka voit ruuvata suoraan akkuun kiinni => saat mopon helposti lataukseen näpsällä pikaliittimellä eikä tartte aina penkoa niitä akun napoja näkösälle 8)

Peugeotin ohjekirja mainitsee, että vakiona olevaa virtaulosottoa voi käyttää myös akun lataamiseen. Näin ei tarvitse kaivaa sitä muuten huoltovapaata hyytelöakkua lainkaan esiin.

Partanen

Vespan tapauksessa akku kannattaa irrottaa jo senkin vuoksi kerran vuoteen, että saa puhdistettua akun alta hiekat ja pölyn pois, maalipintaa hankaamasta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Itse latailen tämmöisellä muiden muassa skootterin akunIMAX B6-laturilla

tuosta on virtalähteellinenkin versio.

Hapis

Sellainen homma tuli mieleen ku tehoputkikuumeesta kärsin, että helpottaako akrapovic/remuksen pakoputki takarenkaan vaihtoa? Kuvista voisi päätellä, että hommahelpottuu huomattavasti kun pelkän vaimentimen saa irti eikä putkea tarvitse katkaista sen huonon tiivisteen kohdalta... Olenko hajatuksissani oikeassa? ::)

Partanen

Sanoisin, että helpottaa renkaan vaihtamista, vaikka omakohtaisia kokemuksia ei olekaan. Kuvien perusteella olen tullut päätelmään, että useimmissa viriputkissa jää se grafiittinen tiivisteholkki kokonaan pois. Tilalle voi tulla katkenneita pultteja, tai särkyneitä paikkoja, jos lämpölaajeneminen ei pääsekään "purkautumaan" mihinkään. Tunnustan tämän olevan mutua, mutta riittävä syy siihen miksi en itse ole vielä sporttiputkea hankkinut.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Hapis

Lämpölaajeneminen pääsee mun käsityksen mukaan purkautuun ennen äänenvaimentajaa oleviin jousiin? Ja eipä kyllä itsellä ole koskaan lämpölaajenemisen takia mistään moottorista pultit katkenneet, että ei muuta ku putkea tilaamaan  ;)

Partanen

Eipä taida jouset paljon auttaa. Pönttö tulee varsin tiukasti kiinni tukivarteen. Jos lämpölaajeneminen sitten työntääkin pöntön taaimpaan mahdolliseen paikkaan, niin varsinkin kylmänä putkisto sitten vuotanee liitoskohdasta.

Jousikiinnitykset ovat tarkoitettu nopeaan irroittamiseen ja kiinnittämiseen, kisakäyttöön. Lämpölaajenemisen ongelmia ne eivät korjaa. Ja juuri lämpölaajenemisen ongelmia se grafiittitiiviste siellä on hoitelemassa, kun sallii alkukäyrän ja pöntön sisäkkäin liikkumisen.

En tuomitse sporttiputkia. Ennemmin päinvastoin. Jos semmoista tahtoo, niin ei se huono hankinta ole. Hyödyt verrattuna mahdollisiin haittoihin on mun mielestä siinä tasapainossa, ettei hankinta järjellä ajateltuna kannata millään tavalla. Mitään havaittavaa tehoa tuskin on tarjolla, mutta monta kysymysmerkkiä on kyllä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003