Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Rikkiä tulee lisää poltoaineesta, niinkuin muutkin palamisjäämät niin niitä kertyy öljyyn. Dieselissä hiukan enemmän mutta kyllä bensakoneessakin öljyn rikkipitoisuus lisääntyy ja veden myötä voi syntyä pieniä määriä rikkihappoa..
Vanhat laivojen raskaat polttoöljyt(HFO) saattoi sisältää rikkiä jopa 2-3 % , mitä halvempi bunkkeri niin sitä enemmän niissä oli rikkiä ja muuta paskaa..

Sinistyksen antama ruostesuojaus ei oo kaksinen. Tosin ammattimainen metallin pintakäsittelyfirma saa kyllä aikaan paksunkin kalvon mutta käyttävät muutakin ainetta kuin öljyä




taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

No kokeilen ja kaksi kertaa vuodessa on putki irti tehdä se uudelleen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Nykyisten polttoaineiden rikkipitoisuus on alle 0,001% eli aika vähäisessä määrin sitä jäte-öljyssä on. Pakoputken pinnoitukseen on saatavana keramista maalin tapaan ruiskutettavaa pinnoitetta (Martelius) joka kestää uunituksen jälkeen korroosiota paremmin kuin "normaali" kuumankesto maali.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

oskuk

Takatoosa on juu ruma, mutta antaa takaistujalle hyvän selkänojan ja ei tarvitse kantaa kypärää kaupoissa. Aikuisten mölynlisäysintoa en ole koskaan tajunnut, mutta jarrut saisi kyllä olla Vespassa paremmat.
Hiljaista on ollut maantielläkin; tänä kautena on kertynyt huonosti metrejä, noin 1600km.

oskuk

Ha, ajattelin panostaa kun tuli Vespa haettua taviteloilta että peräti vaihdan öljyt.
Joopa joo, eipä saa proppua kiintolenkillä auki, hiukan kun varsi viisto niin flittaa koko ajan. Ja holkilla pakari hiukan edessä, mutta se jää nähtäväksi kun holkkia ei vielä kädessä ole...

oskuk

Nno, tuo ongelma tuli hoidettua 30tkm huollossa. Jossa tuli uusi ongelma.
Ilmausproppu vedetty liian piukkaan ja koko klöntti tilaukseen.
Klassikkomoka.
https://modernvespa.com/forum/topic128488

En jaksanut odottaa että asia etenee joten vedin siihen klemmarin. Saas nähhä tihkuuko vettä vai nou.




oskuk

Ei auttanut klemmari, sen verran kovaa on tuo muovi.
Uusi klöntti asennettuna.
Noissa hpe-malleissa tuo on jo alumiinia...

Partanen

Kypärän lukitus on mahdollisuus on penkin ja kaukalon välissä, kun ripustaa kypärän siihen kaukalon tappiin. Ei tarvitse kantaa kypärää kaupassa mukana.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Sanokaas mikä on tämä vapaana lirppuva osa?
Putsasin ilmanputsaria ja löysin moisen samalla.

Lisäksi, kuuluisiko ilmanputsariboxin 6 ruuvia olla kaikki samanlaisia, ja sitten ne kaksi sormiruuvia, joista huolto onkin toisen hävittänyt.


Palosella



Osa 16. Letkun pidike, joka kuuluisi yhden varikopan pultin alle. Kaikki putsarikotelon 6 ruuvia on samanlaisia + sitten ne sormiruuvit.

On muuten näköjään yllättävän kalliita ne sormiruuvit. Reilu 10e/kpl :o

https://www.sip-scootershop.com/en/product/adjuster-screw-air-filter-box-piaggio_PI479132

oskuk

Ooja. Kiitoksia. Tuskin se letku tuota edes tarvitsee, aika jömöä. Täytyy ottaa kuitenkin ylös näiden puutteiden mitat että osaa ostaa sopivan varikopan pultin, ja voisihan tuollaisen sormiruuvin ehkä dyinä tehdä. Peltiruuvi ja siihen siipimutsku. Ehkäpä. Huolto oli näemmä yhden normiruuvin ja toisen niistä öljytulpistakin putsarin alta hävittäneet. Sama keikka kun rikkoivat sen jäähdytysveden ilmauskotelon -aika heikkoa ;-\

Itse asiassa koko ajatus että putsari varmaan aika likainen kun poskelle valunut öljyä -sehän nimenomaan oli vain sen läpinäkyvän tulpan puute! Putsari oli ok.

Palosella

Todennäköisesti se varikopan pultti on paikallaan, mutta ilman tuota kiinnikettä. Eli pultti vaan auki ja tuo kiinnike väliin.

Aika huolimatonta toimintaa kyllä ollut huollossa.

oskuk

#1062
Spämmään vielä diy-ruuvini, joka ok

-ja Pirelllit huomiotuna:

Kummatkin renkaat näemmä kulutusmerkeissä ->Pirellit vaihtokunnossa
etu: 8962, =9000km
taka: 6640km.

Eli suomeksi Pireli takana kestäää ihan saman kuin Misukan Citygrip,
mutta edessä ehkä kolmanneksen siitä mitä Misukka
...jaa enpäs muistakaan mikä oli se ensiasenusrengas edessä!

se ruuvi: ;-)


oskuk

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 02.08.23 - klo:17:33Todennäköisesti se varikopan pultti on paikallaan, mutta ilman tuota kiinnikettä. Eli pultti vaan auki ja tuo kiinnike väliin.
 

Totta! piirustuksen pultti on tuon putsarin alapuolela, ja siinä on minulla maadoituspiuha. Joten siihen sen voisi lyskätä takaisin.

oskuk

-Hmm, tänän sain aikaiseksi katsoa.
https://www.scooterwest.com/vespa-gts-250-300cc-belt-cover-2006-2019.html
Tuolta selvästi näkee että kuuluisi tuohon alareikään, jaa "yläreikään" ei mitään.

Muta tuossa yläreijä'ssä on taatusti oilut minula jotain, on semoista jälkeä ympärillä, ja siihen se "passaisikin".
kts kuva:

Ja vastaavasti alareijässä on tuo metka nipukka edessä tuossa alumiinissa?
Nipukka: