Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

pekpel

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

tommi

#121
Jeps, eli samaa runkoa ilmeisesti käytetään monissa eri malleissa. Hyvä tietää tämäkin.

P.S. Onko kukaan käyttänyt tankkia irti? Tästä Tysconista ei saanut tankkia irti muuten kuin väkivalloin. Tankki on laitettu paikoilleen runkoon, jonka jälkeen on hitsattu takalampun kiinnikekorvakkeet kiinni. Sen jälkeen ei saa tankkia irti rungosta. Onpahan systeemi? Piti sorkkaraudalla vääntää korvakkeet sivuun jotta tankin sai vedettyä pois. Jos meinaa laittaa tankin takaisin niin pitää vääntää, tai hakata jollain lekalla, tai isolla vasaralla korvakkeet takaisin suoraan. Siinä on suuri riski että hitsisaumat repeävät. On ilmeisesti ajateltu ettei tankkia tarvi koskaan irrotella.  :o



En yhtään ihmettelisi että kaikissa kinkeissä olisi sama homma, mutta epäilen kuitenkin että tässä on tullut suunnittelijalla tai hitsarilla joku laskuvirhe. Luulisi tuon nyt lähtevän nätisti irti.

-Zone-

#122
Classicista lähti tankki irti ilman vääntelyä. Se on ihan erimuotoinen kuin tuo.

pekpel

Sama perusrunko voi ollakin, luulisi rungon mittojen osin vaihtuvan renkaan koon ja siten koneen pituuden mukaan, mutta niitten katteiden apuraudat eroaakin sitten paljon toisistaan..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

Kertakäyttöshittiä. Muualla kun suomessa ei näitä varmaan paljon korjailla  ;D

pekpel

Tuskin suomessakaan..
Eikös tuon rungon hitsuuttelu ole muutenkin siellä "kiellettyjen/arveluttavien" toimenpiteden listallla katsastusmiesten ja vakuutusyhtiöiden puolelta tsiigailtuna?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Lisäaine pitää sopia runkoon sekä vahvikkeeseen ja sauman oltava hyvä ja vahvikkeen sopivaa mallia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.04.14 - klo:19:49
Lisäaine pitää sopia runkoon sekä vahvikkeeseen ja sauman oltava hyvä ja vahvikkeen sopivaa mallia.
Kysymys olikin että saako noita hitsuutella ja jos saa kuinka paljon ?
Jos se on vain lisäaineesta kiinni niin ihan ok48 ratkaisee monta juttua..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 25.04.14 - klo:20:07
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.04.14 - klo:19:49
Lisäaine pitää sopia runkoon sekä vahvikkeeseen ja sauman oltava hyvä ja vahvikkeen sopivaa mallia.
Kysymys olikin että saako noita hitsuutella ja jos saa kuinka paljon ?
Jos se on vain lisäaineesta kiinni niin ihan ok48 ratkaisee monta juttua..
Pointti onkin siinä että korjaaja tuntee asiansa ja voi antaa takuun että kestää. Itse työ ei vaativa ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Kyllä minä hyvän hitsisauman tunnistan kun sellaisen näen.
Nyt meneekin partasen alueelle,, saako hitsata mopon runkoa ja jos saa niin kuinka paljon.
Vakuutusyhtiöhän voi yliajon jälkeen katella että tän mopon ruonkoa on ihan itse hitsattu ja me ei makseta mitään, vaikka mopo ei ollutkaan syypää..
Samaahan ne alkaa katteleen myös tarkemmin onko orkkis pytty vai ei, varsinkin jos joku kupsahtaa.
Eli "odota pahinta toivo parasta", on nyt mun pointti...
Mihin asti uskaltaa vetasta modailua ennenkuin tulee "liian" kalliiksi..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Yhdessä suhteessa ne Jore1961 tekemät kiinancustomit on hyviä. Niistä ainakin näkee heti jos runkoon alkaa ilmaantua halkeamia.

Coastside

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992/19920332
1 §

Soveltamisala

Tämä päätös koskee moottoripyörän ja mopon rakenteen muuttamista.

2 §

Runkomuutokset ja -korjaukset

1. Moottoripyörän ja mopon rungon rakenteen saa muuttaa, moottoripyörän ja mopon rungon vaihtaa malliltaan alkuperäisestä poikkeavaan ja moottoripyörän ja mopon rungon korjata hitsaamalla tässä pykälässä säädetyin ehdoin.

2. Hitsattaessa on käytettävä rungon perusaineelle soveltuvia hitsausaineita ja -tapaa. Moottorinkiinnikkeiden tulee lujuudeltaan vastata alkuperäistä rakennetta. Mikäli moottoripyörään vaihdetaan malliltaan alkuperäisestä poikkeava runko, tulee ajoneuvossa olla asianmukainen jousitus myös takana ja valmistenumero meistettynä runkoon.

3. Vaurioitunut runko on uusittava, milloin takahaarukan tai ohjauksen laakeriputken asento on voimakkaan iskun johdosta paikallisesti muuttunut tai vastaava kiinnityskohta tai putki on vaurioitunut. Jos mopon runko on uusittu, on tyyppikilpi siirrettävä uuteen runkoon.

4. Taipuneen tai vääntyneen rungon saa oikaista ehdolla, että vauriossa syntynyt muodonmuutos on vähäinen ja on tapahtunut siten, että runkoputkiin ei ole syntynyt litistymiä, painumia tai halkeamia. Oikaisun yhteydessä runkoputkia saa tarvittaessa kuumentaa, mikäli kuumentamisen voi rajoittaa rungon lujuuden ja runkoon ajettaessa kohdistuvien rasitusten kannalta vähemmän merkityksellisiin kohtiin.

5. Lisävarusteiden ja laitteiden asennusta varten tarvittavat kiinnityskorvakkeet on kiinnitettävä runkoon puristusliitoksella, joka kiristetään ruuvien avulla. Korvakkeita ei saa kiinnittää hitsaamalla eikä runkoon saa tehdä reikiä.

6. Mitä edellä on määrätty rungosta, koskee soveltuvin osin myös pyöräntuentalaitteita.



NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Lainaus käyttäjältä: tommi - 25.04.14 - klo:07:10
Mutta noista iskareiden korvakkeista, eikö kukaan ole mukamas tsekannut omasta kinkistä onko noita korvakkeita yksi vai kaksi?
Baotian(vespan kopio, hihna 669) ja Motojet(hihna 835) yksi korvake kummasakin.

Kiinanhitsarit saa pari euroa päivässä palkkaa ja se näkyy, laatu on todella kirjavaa.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.04.14 - klo:21:47
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992/19920332
1 §

Soveltamisala

Tämä päätös koskee moottoripyörän ja mopon rakenteen muuttamista.

2 §

Runkomuutokset ja -korjaukset

1. Moottoripyörän ja mopon rungon rakenteen saa muuttaa, moottoripyörän ja mopon rungon vaihtaa malliltaan alkuperäisestä poikkeavaan ja moottoripyörän ja mopon rungon korjata hitsaamalla tässä pykälässä säädetyin ehdoin.

2. Hitsattaessa on käytettävä rungon perusaineelle soveltuvia hitsausaineita ja -tapaa. Moottorinkiinnikkeiden tulee lujuudeltaan vastata alkuperäistä rakennetta. Mikäli moottoripyörään vaihdetaan malliltaan alkuperäisestä poikkeava runko, tulee ajoneuvossa olla asianmukainen jousitus myös takana ja valmistenumero meistettynä runkoon.

3. Vaurioitunut runko on uusittava, milloin takahaarukan tai ohjauksen laakeriputken asento on voimakkaan iskun johdosta paikallisesti muuttunut tai vastaava kiinnityskohta tai putki on vaurioitunut. Jos mopon runko on uusittu, on tyyppikilpi siirrettävä uuteen runkoon.

4. Taipuneen tai vääntyneen rungon saa oikaista ehdolla, että vauriossa syntynyt muodonmuutos on vähäinen ja on tapahtunut siten, että runkoputkiin ei ole syntynyt litistymiä, painumia tai halkeamia. Oikaisun yhteydessä runkoputkia saa tarvittaessa kuumentaa, mikäli kuumentamisen voi rajoittaa rungon lujuuden ja runkoon ajettaessa kohdistuvien rasitusten kannalta vähemmän merkityksellisiin kohtiin.

5. Lisävarusteiden ja laitteiden asennusta varten tarvittavat kiinnityskorvakkeet on kiinnitettävä runkoon puristusliitoksella, joka kiristetään ruuvien avulla. Korvakkeita ei saa kiinnittää hitsaamalla eikä runkoon saa tehdä reikiä.

6. Mitä edellä on määrätty rungosta, koskee soveltuvin osin myös pyöräntuentalaitteita.
Täyttääkös ok48 1,6mm puikko nuo vaatimukset ?
Hienosti kaivettu pykälät esiin, kiitos Coastside
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..