Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

kani

Voishan tohon hakea stormilta tai jostain venttiilit ja läppää ne kunnolla, kattoa saako pitämään. Täytyy tsekkaa se toinenkin kansi uudestaan.

tommi

Tuli sitten viimeinkin Tyscon tiensä päähän, runko napsahti poikki! Aivan käsittämätön mäihä, nimittäin tällä skodella on kierretty ympäri Lappia vuosikaudet, niin runko meni poikki omalla pihalla, kun olin lähdössä kauppaan. Istahdin normaalisti satulan päälle niin runko napsahti poikki, kahdesta kohtaa  :o



Vähän levoton ajettavahan tuo on ollut jo pidempään. Mutkissakin keskituki otti maahan tosi herkästi. Jos tässä jotain positiivista on niin hajosi kotipihalle, eikä jonnekin huitsin nevadaan..

harriveikko

Kas kas,samaan tyyliin katkennyt,kuin tuo naapurinpojankin skode.Sitä tosin on surutta ajettu metsässä ja muuallakin.Toi sen yhtenä päivänä mulle hitsattavaksi.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

tommi

Kyllä tälläkin on ajettu huonokuntoisa sorateitä varmaan tuhansia kilometrejä. Aikansa kutakin, ei riitä motivaatio alkaa enää hitsailemaan kuntoon. 8v on jo aika hyvä saavutus kiinanskodelle.

Coastside

#109
Tuohon rungon kohtaan kannattaisi hitsata laipat jo ennen merkkejä katkeamisesta koska se katkeaa aina siitä.

Aikoinaan samasta fillarista katkesi kotipihassa polkimen akseli ja toisella kertaa kampi ja rengas räjähti kun se nojasi seinään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Muutaman sata km ajetun pakoventtiilin reuna on ihan rosoinen.. Miten ihmeessä? Onko jotkut näistä venttiileistä ihan vaan kuraa..?

-Zone-

Onko se ulkoreunasta vai seetin puolelta?
Ulkoreunan kohdalla kannattaa varmistua että kyse ei ole mäntäkontaktista YKK:ssa. Samalla kannattaa tutkia ettei männässä ole merkkejä detomisesta. Joskin luultavimmin niitä olisi kyllä näkyvissä tuossa kannessakin squishin alueella.

kani



Kuvan kohdat face ja margin. Onko seeti tai venttiili koneistettu €"%"#€"%#€%#€#"!!! näissä kansissa vai mikä ihme..

-Zone-

Joo, mitä luultavimmin se on vuotanut alkujaankin hiukan. Vuotava vena palaa kohtuu nopeaan juurikin tuosta. Seeti on itseasiassa vain kannessa, mutta tulee monasti vaan puhuttua samalla termillä kun tarkoitan venan tiivistyspintaa. Mä tarkistan aina seetit ja tarvittaessa läppään itse kaikista kansista venat, on niissä kummiskin niin monta kertaa ollut tehtaan jäljiltä sanomista. Yhdellekin jannulle kun kasattiin virijavaran 90cc sarjaa kiinni niin kannessa oli venat läpätty niin että tiivistyspinnan leveys seetissä oli jotain, 0,05mm luokkaa. Virijavaran syytähän sekään ei ole, ei ne niitä itse valmista mutta osoittaa taas että kaikkeen näiden kanssa kannattaa varautua. Itse olen läpätessä pitänyt 1,5mm miniminä eikä sillä ole venat vuotaneet ja palaneet.

kani

Näissä taitaa olla niin pehmeää ainetta että voi ainakin kokeilla saada läppäämällä tahnan kanssa kuntoon?? Vai roskiskamaa kaikki??

Onko jossain sopivaa puristustyökalua venttiilien irrotukseen ja asennukseen? Olen käyttänyt metodia kumivasara ja sopiva hylsy mikä on tuntunut brutaalilta mutta ei ainakaan aiemmin ole aiheuttanut ongelmia. Nämä gy6motorin kannet on kyllä olleet sitä itseään. Tällaisia probleemia ei ole ollut koskaan aiemmin..

-Zone-

Juu, aina kannattaa koittaa läppäämistä. Ellei nyt sitten palaminen ole sitä luokkaa että homma on ilman muuta hyödytöntä.
Mä kun purin vanhan sohvani kaatopaikkakuormaan niin jäljelle jääneistä muutamista ylijäämäkappaleista kokosin tämmösen :)

http://i1103.photobucket.com/albums/g466/Napanuora/My%20tools/vvinkaimage1.jpg
Video: http://s1103.photobucket.com/user/Napanuora/media/My%20tools/SDC13027.mp4.html

Motonetistä yms saa kyllä autojen kansille venttiilivinkoja, mutta taitaa olla kiinanskoban kansille liian isoja. Tossa on tollanen kikka http://youtu.be/AaY2coZLDSM


tapiovuorent

Hups. kuvan lähettäminen ei onnistunutkaan.Täytyy pähkäillä ,missä vika.

openflow

Lainaus käyttäjältä: tommi - 24.04.14 - klo:08:38
Tuli sitten viimeinkin Tyscon tiensä päähän, runko napsahti poikki!
No niin, tulevan kesän skootteristit, ostakaa vaan kiinanihmeitä -- turvallisia ja luotettavia :D

Oli kyllä hyvä tuuri, vauhdissa jos olisi mennyt... Pappatunturit on "pahvia". Kun niistä ottaa moottorin ja renkaat pois, jäljelle jäävä runko painaa "polkupyörän" verran. Silti en oo ikinä kuullut et joltain olisi runko katkennut.

Vähän hankala sieltä kaupalta olisi ollut takaisin tulla, toisessa kädessä kassi ja toisessa puoli mopoa...

tommi

Joo, kuten totesin niin uskomaton mäihä kävi että menee runko poikki omassa pihassa. Pitäs varmaan panna lotto vetämään..

Mutta noista iskareiden korvakkeista, eikö kukaan ole mukamas tsekannut omasta kinkistä onko noita korvakkeita yksi vai kaksi? Saattaa olla että noita samoja runkoja käytetään monissa eri malleissa, ja siksi niihin on hitsattu kaksi korvaketta. Tai sitten ei. Vilkaiskaa nyt joku, ihan vaan mielenkiinnosta kyselen..