Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

Jonttula

Pikkusisko täytti elokuussa 15 ja sai mopokortin. Ostettiin tollanen tarjoustalon 4t skootteri hänelle lahjaksi. Yksi juttu ihmetyttää.

Skootteri ei lähde kirveelläkään potkimalla(poljinta ;)) käyntiin. Kylmälläkin napista starttaa heti. Potkimalla alkaa vain bensa haista mut ei.. (kyllä, virrat on päällä). Poljin ottaa mielestäni hyvin kiinni ja pyörittää konetta niinkuin kuuluu, mut ei. Sähköstartilla heti. Tämä ei nyt sinäänsä ole ollut haitaksi koska skootteri starttaa kuulemma kylmänä aamunakin hienosti napista. Ihmettelen vain miks ei lähde polkimesta? Veikkauksia?

openflow

Lainaus käyttäjältä: Jonttula - 30.09.13 - klo:20:56
kylmänä aamunakin hienosti napista. Ihmettelen vain miks ei lähde polkimesta? Veikkauksia?
Taito laji. Joissain ihmeissä polkimen liike on tosi lyhyt ja hankala poljettava. Hae varovasti polkemalla jäykin kohta, sitten polkaise terävisti ja koko polkimen liikkeen pituuden verran. Kyllä se lähtee polkemallakin, kunhan riittävästi ensiksi harjoittelee.

kani

Mitä mieltä olette tällaisesta uudesta sylkkä/kansi setistä?

Muoveista avattuna naarmuja (ok, korjattavissa hiomalla):


Naarmuja männässä (ei haittaa käyttöä):


Nokkapukin kohdalla reikä/poraus aika reunassa valua:


Imukurkun ruuvien poraukset mennyt vähän ohi..:


Olisihan sitä vähän enemmän odottanut... tein tuosta reklamaation, saa nähdä mitä kuuluu.

Coastside

Kiinalaisen poljinkoneiston perusvikoja ovat  lyhyt liikerata ja pikkurattaan kolosta joissain puuttuva ilmakanava. Liikerataa saa lisää asentamalla kampi yläviistoon ja kanava pitää jollakin työstää. Hyvä voitelu ja puhtaus auttaa. Kun kaikki toimii kestää systeemi kuin muissakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Hyyty koko mopo niin pitikin sit vaan ottaa gy6:n sylkkäsetti työstöön ja alkaa asentamaan paikoilleen. Hioin naarmut pois, putsailin kanavat, porttasin imukaulan ja bakeliitin, ei saanut millään ihan hyvää kun noi imukaulan ruuvinreiät oli ihan päin honkia :(. Katotaan jos huomenna ehtii läjää loppuun niin pääsee kokeilemaan. Ei oo kyllä usko ja luotto kauhean korkealla mutta katotaan.

kani

Lainaus käyttäjältä: kani - 01.10.13 - klo:22:02
Olisihan sitä vähän enemmän odottanut... tein tuosta reklamaation, saa nähdä mitä kuuluu.

GY6:lta tuli viesti, lähettävät uuden sylkkä + kansi setin.

:)

Coastside

Rumpujarru on hyvin toimiva kaikissa keleissä ... jos sen vivun akseli on vaseliiniinilla voideltu. Jos ei niin se kurakeleillä jumii jarrun päälle niin että tarvitaan tohoa ja öljyä irroittaa se.
Kunnollinen voitelu vaatii perän avaamista kaikkine öljyllä lotraamisineen. Jos siihen on jäänyt sivuttaisliikevaraa, siihen saa sorkittua kengät irroittaen rasvaa ainakin jonkin verran. Öljy ei käy koska se voi valua kengille tai kuivaa pian pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#82
Milläkö saa variaattorin kopan halki? Tietenkin polkemalla käyntiin -20 säässä! Koppa oli kunnolla kiinni ja poljinkoneisto ehjä.

Toisesta kopasta liukui polkimen akselin holkki itsestään puolittain ulos ja meni takaisin pultilla vetäen. Siitä tippui bendixin holkki joka meni vain lämmittäen takaisin. ::)

Juuri ostettu ja asennettu puolikuuratas rikkoitui hitsisaumasta ja kolisi kopan pohjalle. Sen myi AV-motor.

http://www.virijavara.fi/kauppa/images/Voimansiirto/02_voi.jpg

Virijavara myy paremmin hitsattua malli jossa hitsi kattaa koko akselin pään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Koneessa on ilmastusventiili kannessa ja kierrosten noustua huippuun alkaa kuulua: pla pla pla.... ääni joka peittää moottorin äänen. Kone on aivan uusi joten asia ilmeni yllättäen. Olisikohan syy? Kone toimii muuten paitsi ei halua sammua avaimesta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Tarkoitat varmaankin secondary air cleaner -järjestelmää. Se kannattaa tulpata pois käytöstä. Hyvin yleistä nimittäin tuntuu olevan että ne alkaa sohlaan.

Coastside

#85
Se on helpoin tapa alkaa eliminoimaan vikapaikkaa joten se työn alle. Siitä ilmastuksesta on jopa hyötyä: Putki ei nokeennu niin paljoa ja katkukin on vähäisempää. Tuo melu taas ei sovi korville joten saa mennä.

Tulppasin teipillä sen ilmanoton ja melu ainakin vaimeni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skodesetä

Uudessa johtosarjassa oli järkyttävä määrä johtoja poikki. Piti laittaa vanha johtosarja ja mitata yksi kerrallaan ja uusia tarvittaessa. Itse suosittelen talvisäilytykseen ajamaan tankin ja kaasuttimen tyhjäksi. Yllätti vakava kaasuttimen tukkeutuminen ja sisältä löytynyt geelimäinen, kirkas aines (e98).
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

Coastside

Tuo koneeni sivuääni ei ole muuttunut, ehkä olen tottunut niin ettei se kiusaa. Koneen toiminnassa ei ole moittimista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Varin lautasten kulmista. Tulipa mitattua lautasten väliset kulmat ja ne oli 28 astetta. Hihnoja myydään ihmeisiin 30 asteen kulmilla -- esim 669-18-30. Eli onko näissä nyt 30-asteen vai 28-asteen lautaset. Vai onko kyse taas kiinalaisista toleransseista?

Toisessa ihmeessä(Motjet 4t) on samat lautaset kun 1E40QMB vermeissä ja siinä on 28-asteen kulma lautasissa, ja hihnat ollut 28-astetta.

kani

Plääh. Vilasin oman skopan pyttyynkin. Kannen laitoin heti vuototestiin ja pakovena vuotaa. Onpa outoa, vaikka venttiilinvälykset ok, tulpan väri ok, kuten myös venttiilien ja palotilan. Tumma mutta ei karstainen, tulppa maitokahvin värinen +. Ei mitään selitystä syntyneelle vialle. Käsittämätöntä paskaa. Kaverille lainsin dremeliä joten ei oo nyt konetta millä hioa gy6motorilta saamastani uudesta kannesta kanavat kuntoon. Tarjoustalossa ei ollu ensimmäistäkään halpa-pienoisporaa, uuden dremelin olis saanut 54e. Ostan mielummin akkukäyttöisen dremelin seuraavaksi jos sellaisen ostan.. Stanan saataana..