Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

vanadoo

On kai tuo XTR suunniteltu tuolle kaasuttimelle?
Jos se meinaan sellaisen kanssa myydään.
Ymmärtäisin että sen kiihdytyspumpun toiminnan ideana on juuri estää "kyykkääminen" kiihdytyksessä.
Tarkista sen kiihdytyspiirin toiminta, että se todella ruittaa extrapolttoaineetta kun kaasua vääntää  :)
Tulpan väristähän voi saada vähän osviittaa koneen säädöistä.
Itsellä solikan xtr ja kiihdytyspumppu toimii ihan ok. 72 sylkkä ja muutakin pientä piristystä.
Jos kone kyykkää kiihdytyksessä, etsisin ennemminkin vikaa perussäädöistä (suuttimen koosta)tai ilmamäärästä minkä kone saa, enkä ensimmäisenä menisi poistamaan toimintoja jotka sinne tehtaalla on asennettu.

jwalk

Noinhan sen pitäisi olla. Puhuinkin vaan omasta kokemuksestani,
Ihailen kyllä optimismiasi sen suhteen, että kiinanmopot tehtaan jäljiltä täydellisiä :D
Eka kerta, kun moista kuulin.

joni_k

Kiihdytyspumppu eliminoitu kohta kaks vuotta sitten  ;D turhista turhin paremmin pelaa ilman.

openflow

Jotkut kiinankaasuttimien kiihdytyspumput suihkuttaa "kuution" bensaa kerralla, kun kaasun runttaa pohjaan. Oireena on se että kone tukehtuu bensaan hetkellisesti. Hyvin yleinen ominaisuus ihmeissä.

joni_k

Mulla on semmonen boaa kohta joka kestää jonku sekunnin ehkä.alle puolen välin ja täyden kaasun kun lunttaa pohjaan.

konenikkari

#335
En koskaan ole ymmärtänyt, ja se olkoon minun häpeäni, miksi noissa kiinan skotuissa käytetään tuota alipaineluistikaasutinta,
kun samaan aikaan monkeytype moottoreissa, tehokkaissakin, toimii moitteetta, normi luistikaasutin.
Mieli tekisi joskus kokeilla, mutta ei pelkästään sitä varten malttaisi hankkia 139 skotua.
Joskus kokeilin, ja jätin koko luistin pois, kohtuuhyvin toimi pelkällä läpälläkin ko kaasutin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Tekis kyl mieli kokeilla jotaa monkey-mallista..Vaikka toisaalta tuo 24mm cvk pelaa taasen oikein mukavasti(ei ole kiihdytyspumppua).
Ainoa vitutus on tuo automaattiryyppy. Menee turhaan päälle lyhyenkin pysäyksen aikana.

openflow

Tulisi tehtaille halvemmaksi korvata nämä alipainehimmelit tavallisella luistikaasuttimella. Imukaula ja kaasuvaijeri pitää vaihtaa jos sinne jonkun kiinanluistikaasarin laittaa.

pera8x

se on kiinalainen kato kopioinu kaikista hienoista prätkistä kaikki hienot ominaisuudet, millä ei ole mitään järkevää käyttöä pienessä mopon moottorissa.. olisko jotain tällästä siinä takana?

muistelen jokseenkin heikosti entisestä työelämästäni, että joissain prätkissä, kun niihin asenneltiin suutinsarjoja, pakareita ja muita härpättimiä, niin kaasareiden luistit lukittiin yläasentoon. tällöin vain kaasuläppä säätelee kaasun määrää ja luisti on poissa häirittemästä rivakkaa kaasun avaamista. on tosi hämärä muistikuva, koska itte en niinkään viritellyt noita pyöriä täyspäiväsesti, vaan pikemminkin sillon tällön. ja nekin viritykset mitä tein oli enemmänkin sellasia pulttaa osat kiinni settejä.


en nyt muista ulkoota näitten kiinankaasareiden rakennetta niin tarkkaan, että voisin varmuudella sanoa. mutta ainakin joissain kaasareissa on myös kiihdytyspumpulle oma suutin, mikä on vaihdettavissa eri kokoseen. siinä vois olla oikea ratkasu siihen vaivaan, jos kyykkää kun vääntää kaasun pohjaan. itte kyllä henk. koht. tykkään tuosta kiihdytyspumpusta. sillä saa koneen käymään kovemmallakin pakkasella. ilman sitä olis kyllä aika toivotonta.

vanadoo

Aina sitä uutta oppii kun vanhaksi elää ;)
Mulla on kyllä tainnut käydä tuuria ton oman soliferini kanssa. On siihen kyllä satsattu aikaa säätöjä etsiessä ja kaasaria sai alussa irrotella kyllästymiseen saakka kun perehtyi sen toimintaan ja säätöihin.
On kyllä sitten pelannut kuin se kuuluisa junan vessa hyvin vähillä korjauksilla.
Ehkä tämä yksilö on sitten koottu jonain muuna päivänä kun maanantaina, sillä 14000 mittarissa tämä jaksaa jatkaa kulkuaan ja kiihtyy kohtuullisesti sillä, vahingossa tai kettuillakseen kaasuttimeen asennetun kiihdytyspumpun avulla, tai siitä huolimatta ;D

Vakavasti puhuen, kyllä nämä taitavat aika yksilöllisiä vehkeitä olla ja jokainen kiinanskode taitaa vaatia ihan omanlaisensa säädöt, kuskista riippuen, vaikka kyllä toisaalta uskoisin ettei niitä osia sinne huvikseen ole tehtaalla laitettu.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 22.06.17 - klo:14:56
se on kiinalainen kato kopioinu kaikista hienoista prätkistä kaikki hienot ominaisuudet, millä ei ole mitään järkevää käyttöä pienessä mopon moottorissa.. olisko jotain tällästä siinä takana?

muistelen jokseenkin heikosti entisestä työelämästäni, että joissain prätkissä, kun niihin asenneltiin suutinsarjoja, pakareita ja muita härpättimiä, niin kaasareiden luistit lukittiin yläasentoon. tällöin vain kaasuläppä säätelee kaasun määrää ja luisti on poissa häirittemästä rivakkaa kaasun avaamista. on tosi hämärä muistikuva, koska itte en niinkään viritellyt noita pyöriä täyspäiväsesti, vaan pikemminkin sillon tällön. ja nekin viritykset mitä tein oli enemmänkin sellasia pulttaa osat kiinni settejä.


en nyt muista ulkoota näitten kiinankaasareiden rakennetta niin tarkkaan, että voisin varmuudella sanoa. mutta ainakin joissain kaasareissa on myös kiihdytyspumpulle oma suutin, mikä on vaihdettavissa eri kokoseen. siinä vois olla oikea ratkasu siihen vaivaan, jos kyykkää kun vääntää kaasun pohjaan. itte kyllä henk. koht. tykkään tuosta kiihdytyspumpusta. sillä saa koneen käymään kovemmallakin pakkasella. ilman sitä olis kyllä aika toivotonta.

Kiihdytyspumpun ruikkaus on myös lähes portaattomasti säädettävissä, ainakin niissä kaasareissa jotka minulle on tullut vastaan.
Ps. miksi tämä osio aina herjaa liian pitkää otsikkoa, eikä vastaaminen onnistu. ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Maraboy76

CDI-boksi,ebayssä 3,5e niin voiko olla kestävä,itellä meni 2 kpl,10vuotta vanhat,eka täysmykkä ,toisessa ei tyhjäkäyntiä,veti ilm. viimeisiä.

jwalk

Nonnii, nyt taisi tulla Narakun kampparille kilsat täyteen..Pikkuhiljaa tulla ylimäärästä saundia, klappiakin on varin puolella. Laskin öljyt, ni pientä metallinmujua tuli ulos.
9000km mokoma sitte kesti mukavilla vireillä rasitettuna.
Kaapissa on käyttämätön halpiskampura, jos sen ny sit laittais loppuvuoden ajoihin.

Edit:
Tuli otettua kone vihdoin pöydälle ja auki. Ei ihan mennyt Narakun laadun piikkiin.
Oli lähtenyt männäntapin sokka kävelemään, murjoen uransa ja palaset sitten mitä ilmeisemmin rikkoneet laakerin. Pytyssä ei näkynyt vaurioita.
Nooh, huomenna ehjillä osilla kasaan.
Taidanpa tehdä tuosta semmosen puksuttimen viimisille kilometreille:
-90cc + 82cc pikkuvenakansi
-NCY nokka aikaistettuna
-vakiokaasari, vakioputsarilla
-vakiovari, raskaammilla rullilla.
-pidemmät perävälit saa jäädä, kaipa tuokin jaksaa niillä liikkeelle lähteä

Säästelee noita "parempia" palikoita tuonnemmaksi

Edit 2

Kone siis tuli vkl kasaan, nokaksi tuli kumminkin kaapin perältä löytynyt mikäliealiexpressvirinokka.
6g rullat tuli kii, kun ekana eteen sattu. Vois laittaa raskaammat.
Kulkee "riittävästi" syksyn keleihin, aika lepposa edellisen setupin jälkeen kyl

sikapiikki

moi. mulla baotain 125 chica -06. tarvin sivu muovikatteet molemmin puolin,(yht.6kpl).mistä löytyis, käytettykin kelpaa,kunhan ehjät. mennee maalattavaksi. myös mittarin lasi puuttuu. kun laittaa virran    on asentoon,pitäiskö bensan alkaa valumaan suodattimelle (sähkö hana ?) takavanteen irrotus, kuinka tapahtuu? akku puuttuu, kun syöttää auton akusta virtaa ,muut sähköt ok, vain startti mykkä. voiko jumia vai mistä etsin vikaa.(muualta kuin itsestäni)?

-Jarkko-

Lainaus käyttäjältä: Maraboy76 - 28.06.17 - klo:16:50
CDI-boksi,ebayssä 3,5e niin voiko olla kestävä,itellä meni 2 kpl,10vuotta vanhat,eka täysmykkä ,toisessa ei tyhjäkäyntiä,veti ilm. viimeisiä.

Samaa tavaraa mitä suomessa myydään, hinta vaan eri. Olen tilannut aliexpressin kautta johtosarjoja, cdi-boxeja, kaasareita, imukauloja, varin rullia ym ym.