Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

Coastside

#315
6000 -7000 arvioin kun ei ole mittaria vaan melko vakio ajot. Pari kuukautta sitten hihna näytti ehjältä. Korjaan arviota: tankkausten ja kulutuksen mukaan ajoin viimme vuonna 2467 ja kaksi edellistä on samaa luokkaa, eli yhteensä 7500 km.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#316
Sivujalan kytkin baotianissa ja ehkä muissakin on voitelematta kuraherkkä.  Purkautuu yhdellä pultilla ja messinkisessä kosketinlevyssä on asentovirheen mahdollisuus.ja tapin asento riippuu missä asennossa jalka oli. Muuten käy putsaus ja vaseliini, ei ohut öljy. Malli on vaihtokytkin, jonka voi ohittaa sen liittimestä katkaisemalla johdot ja liittämällä vihreään keskimmäinen. Ebaystä löytyy edullisia. Side stant switch baotian ebay. Postimaksun määrään kannattaa paneutua.

Tuli. Terästä ja messinkiä oli korvattu alumiinilla ja muovilla. Vanhan sisuskalut olisivat ehkä käyneet mutten kokeillut. Uudessa on jousia jotka voi pettää. Täytin saumat ja liukupinnat vaseliinilla jottei se enää kastu. Roiskesuojakin auttaisi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

noista öljypumpun rattaista. ei niiden ole pakko olla muovia. voihan ne tekasta itse mistä lystää materiaalista, tai vaihtoehtosesti teettää jollain. muttakun kun suomihinnat on mitä on verrattuna kiinan hintoihin. vitosen kiinan osa sattaa maksaa täällää tehtynä, ihan siis suomalaisen duunarin käsialaa niin äkkiä monin kertasesti verrattuna kinukkirn osaan. kallista vaan tuntuu olevan.

Coastside

#318
Syy rattaan rikkoihin on materiaalin heikkous ja ehkä mutterin kiristämistiukkuus. Rattaan lukitus kampuran ratasta vasten kuormittaa paria hammasta ja niihin tulee murtumia ja ne laajenevat kunnes hajoavat. Joko tekee lukitsimen jolla paine jakautuu laajalle tai nyloc mutteri jos sen kestää lämpöä. 120 'C tuntuu kestävän eli kelpaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

skootteriin voisi viritellä öljynpainemittarin, tai merkkivalon. yhdessä pytyssä mulla on tullut vastaan tapaus, missä on keskellä pyttyä poraus yhden pinnapultin kohdilla. siinä porauksessa 6mm jenka perässä. ihmettelin tuota porausta, enkä sitten kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota. kone kasaan ja käyntiin. öljythän sieltä tuli mäjelle. tuo poraus meni kannelle öljyn ylösnousu kanavaan. en tiedä mikä paine siellä on, mutta varmaan ainakin jonkinmoinen, koska aika vikkelään ne öljyt tuli pellolle. ei sentään samalla paineella, kun auton moottorista, mutta kuitenkin.

jos on tollanen pytty, niin siihen vain joku herkähkö paineanturi ja mittari, tai sitten suoraan nippa ja painemittari. pitäisi vain tietää millä hehtaarilla tuo paine on, että voi hankkia oikealla alueella olevan mittarin. veikkaan, että jossain max yhden baarin nurkilla liikutaan.

Coastside

Ei siinä painetta ole lainkaan. Joku anturi kannessa voisi ilmaista onko öljyä, koska sieltä se ensimmäisenä loppuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#321
Paljon ajetun männän öljyrenkaat oli pikeentyneet kiinni eivätkä menneet takaisin. Erilliset renkaat jos saa maksavat saman kuin männän kanssa. Sylinterissä ei ole kulumiskynnystä, eikä siis tarvetta uusia niin kuin mäntä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.04.17 - klo:12:23
Ei siinä painetta ole lainkaan. Joku anturi kannessa voisi ilmaista onko öljyä, koska sieltä se ensimmäisenä loppuu.

kyllä siellä nyt jotain painetta on. ei se öljy ihan omin voimin ylöspäin virtaa.. en nyt muista tulkomuistista, että minne se öljykanava lopulta menee siellä kannessa, mutta öljypumpun tuottaman paineen avulla se sinne nousee. ja joo, pytty on lähes vaakatasossa, mutta kuitenkin yläviistossa, joten kyllä siellä jotain painetta on. ja sen verran vikkelään ne öljyt tuli koneesta pihalle, kun tuon reijän jätin tukkimatta ja polkasin mopon tulille. ja kuten sanottu, niin ei siellä kovaa painetta ole, mutta on kuitenkin jonkin verran painetta.

pekpel

isommissa mopoissa on paineanturit aika yleisesti 0.6 bar
ne on kanavassa heti pumpun jälkeen
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Koska voitelusysteemissä ei ole paineensäätöventtiiliä, painetta syntyy vain kanaviston virtausvastuksesta.
Ja koska ei ole paineensäätöventtiiliä eikä ohivirtausreikää, kanaviston tukkeutuessa paine nousee hallitsemattomasti,
ja saattaa särkeä esim. öljypumpun käyttörattaan.
Käyttäkää siis harkiten kaikkia liimoja moottoria kootessa  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#325
Tuli kiinasta tai oik eestistä etujarru. Himpun alle tullirajan johon se silti jumi. Kun lasken palojen arvon pois, jäi hinnaksi 13€.  Myivät yamaha jog-r  eteen tai taakse. Samanlainen kuin classic mallin jarru. Joiden kanssa on ollut paljon ongelmia alkaen palojen vaihdosta. Ne eivät keskitä ja palat siksi kuluvat eri tahtiin.

Lukkosarjasta asensin satulan lukon. Vanha ei enää lukkiutunut. Uusi bensakorkin lukko on edellistä kankeampi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JaskaPappa

No niin vaikka muuten hyvin on Solifer XTR50 nyt pelannut niin kaasuttimen säädöistä vielä.
Soliferissä on ärsyttävä ominaisuus. Kun ajaa kaasu pojassa ja höllää kaasun ja antaa vähän vauhdin laskea. Sitten kun kääntää kunnolla hanaa, kone ensin kyykkää rajusti ja sitten lähtee vetään.
Jos kahvaa kääntää hitaasti ei tätä esiinny.

Coastside

Katso onko luistin pohja tasainen vai kololla. Kolomalli ei taida kyykätä. Siihen voi koettaa tehdä koloa tai osataa sellainen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Mulla on kololla ja tekee samaa.ei nyt ihan älyttömän pahasti kyykkaa mut kyykkaa kumminkin.tehny noin koko mun omistamisen ajan.

jwalk