Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

Coastside

Ei haise edes sitä mitä lamppuöljy ja palamisesta tulee lievä tympeä haju kuin likaisesta vaatteesta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ultravga81

#286
Sen verran vielä kyselen, että onko tuossa nyt sitten se rajoitin poissa. Kulkua kyllä on, tasamaalla saa sen 60km/h ja alamäkeen en uskalla edes kokeilla ettei venttiilit leviä. Ihan varmuuden välttämiseksi haluaisin mielipiteen, että onko se nyt tuo johto. Vai oliko se nyt sitten tuo musta jossa sulake, ikinä muista katsoa meneekö varille piuhaa.

Rullat menee kyllä vaihtoon, pitkään ylämäkeen hyyty vauhti 30km/h. Liekö jotkut 8 grammaset mitä siellä nyt on, jos ei ole vakiosta niitä kevennetty ja tuskin onkaan.

EDIT: ASIA JO SELVINNYT!!


Coastside

#287
Yksisylinterinen jarrumalli teettää paljon työtä. Outoa on että se on yamaha kopio? Ainakin tarvikepaloissa luki yhteen_sopivuus. Palat kuluvat erittäin nopeasti js niiden vaihto on tuskaa, koska ne eivät pysy koloissaan. Keksin käyttää puutikkua jonka väliin sas tarkistusreijästä ja levy työntää sen edeltään pois. Eri vannemalleissa levyn paikka heittää millin pari ja vaatii sovittaa keskittämällä levy jarruun. Siihen käy rakotulkki millä soviteprikan paikka ja paksuus selviää. Koko holkin teko ja muokkaus ei onnistu helposti koska holkkeja ei ole kaupan. Prikat taas hankaloittavat pyörän asennusta. Siinä auttaa tappi mikä pitää osia paikoillaan akselin asennuksen ajan jolla se työnnetään ulos. Akselin pään viistoaminen auttaa sen asennusta. Pyöränlaakereihin kannattaa vaihtaa merivaseliini ja täyttää niiden kolotkin sillä. Laakeririkon varalta akseli on hyvä rasvata että se toimii laakerina. . Olen kahtena keväänä löytänyt jumineen pyöränlaakerin jonka pesulla ja voitelulla saa kuntoon. Laakereiden väliholkki voi olla hento ja antaa periksi kovaa kiristettäessä ja laakeri kuormittuu liikaa. Se on usein tehty jo tehtaalla. Laakerin ulkokehän ja vanteen väliin akselin suuntaan on hyvä jäädä välys jotta se asettuu holkin mukaan. Holkki pari milliä pitemmäksi kuin laakerien kolojen väli. Laakerit saa ulos  12 mm tapilla jossa kiilalle halkio päässä jolla sen voi levittää.

Pyörienvaihdon jälkeen jarru laahasi päälle toiselta sivultaan. Kun en viitsinyt sitä alkaa sovittelemaan, jätin pultit löysälle. Jottei ne irtoa, porasin kantoihin reijät js yhdistin ne rautalangalla. Uusien palojen tultua sovitan paremmin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#288
Ebaystä yms. saa liittimiä joilla korvaa kiinanihmeen liittimet.http://www.ebay.com/itm/10-Kit-2-Pin-Way-Car-Waterproof-Electrical-Connector-Plug-with-Wire-AWG-/400964081015  useampipinnisiä saa. Laatu voi pompsahtaa uusiin sfääreihin. Tosin niitä myydään osina ja johdoilla joista osina saatu vaatii erityistä näppäryyttä koota. Muuten rakenne tuntuu toimivalta ja kuratiiviiltä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

tänään ihmettelin kilinää ja kolinaa. siis pakoputkessa on semmonen ilmeisesti alumiininen pönttö sen metallisen putken päällä. tosta alumiini masiinasta kaikki pop niitit löystynyt tärinän takia. milläköhän noi sais kirittyä takasin vai onko se vaan vanhojen poraus ja uusia tilalle?harmi ku en omista pop niitti vehkeitä tiedä paljonko tulee pari niittiä maksamaan.

-Zone-

#290
Vanhoja ei saa kiristettyä. Uudet vaan tilalle. Popniittipihdit maksaa motonetissä 6,90€ ja läjä niittejä muutaman euron. Peltiruuvejakin voisi niiden tilalle pistää. Toki nekin tuppaa ajanmittaan löystymään.

joni_k

nonniin. oli helpompi jättää vanhat niitit ja porata uudet reiät viereen. toivottavasti vähän aikaa kestää  ;D

lazioo

Olisiko jollain ideaa viasta??? ostin tuossa viikko sitten linhai 550efi:n vm 2013 ajettu 780km. Ajattelin siinä että kampe pelaisi kun kilometrejäkin "vain" ton verran. no eilen aamulla pistin möngäreen käyntiin ja toimi norm. ajoin 3km tankille..tankkauksen jälkeen ei meinannu millää lähteä käyntiin ja sit ku lähti niin käynti aaltoilevaa ja jossakin vaiheessa tasoittuu sinne 3000rpm nurkille. hetken aikaa kun käynnissä niin käynti tippuu sinne kahden tonnin nurkille ja moottorin vikavalo välkkyy.

Coastside

#293
http://www.bikez.com/motorcycles/linhai_550_efi_2010.php

Tuollainen. Jos se noin vaeltelee kierrokset niin sen ilmaläpän asento voi olla mikä sattuu eli kaasuvaijeri poikki? Kiinalaisissa on sähkökaapeloinnit kuraa, joten sillä suunnalla monta vikaa odottaa tuloaan. Tuossakin voi olla vika siellä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: lazioo - 12.03.16 - klo:09:03
Olisiko jollain ideaa viasta??? ostin tuossa viikko sitten linhai 550efi:n vm 2013 ajettu 780km. Ajattelin siinä että kampe pelaisi kun kilometrejäkin "vain" ton verran. no eilen aamulla pistin möngäreen käyntiin ja toimi norm. ajoin 3km tankille..tankkauksen jälkeen ei meinannu millää lähteä käyntiin ja sit ku lähti niin käynti aaltoilevaa ja jossakin vaiheessa tasoittuu sinne 3000rpm nurkille. hetken aikaa kun käynnissä niin käynti tippuu sinne kahden tonnin nurkille ja moottorin vikavalo välkkyy.

Mistä ostit ? jos liikkeestä niin palauta sinne ja vetoa kuluttajasuojaan jos ei muu auta.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250


pera8x

kait tämä tänne kuuluu. tuosta moniventtiili kiinanihmeestä lakkasi menohalut ja koko mopo hyyty. no, kärryllä mopo kotia ja tutkiin. imukurkku n. puleen väliin saakka halki. ei ihme, ettei mopo enää käynyt. jotain 2300km mittarissa. aika heikkoa tekoa.

no sittenpä se vasta harmituksen pisti, kun piti uutta alkaa haeskelemaan. eipä löytynyt ainakaan suomi kaupoista ihan heittämällä. on kiinnitysreijät "vinossa", eikä samalla lailla linjassa, kun normaalisti. sitä kiinnityslaippaa pitäisi ikäänkuin kääntää 45 astetta, mutta eihän tollasesta valetusta mötistä, missä on kumit ja alumiinit sekasin, niin pääse mitään järkevästi sitä kääntämään. aikani tuskailin ja kävin ostaan vesijohtomutkan. siitä sitten rautanen kurkku, niin lakkaa murtuilemasta.

yamaha

Tosiaan tuo hapetin järjestelmä aiheuttaa näissä ongelmia,skooterissani poistui käynti ongelmat tuon sac järjestelmän poistattaessa.virtauksetkin parani koska skoden meno muuttui täysin. :)

pera8x

jees. tänään sain tuon kiinanihmeen kaasarinkurkun valmiiksi ja koko paketin kasaan ja mopon taas tienpäälle. taas käy ja kukkuu, kunnes jostain laukee seuraavaksi.. ;D

jäi vähän mysteeriksi, että miksi noita 4 venttiilikoneita moititaan paskoiksi. paitis tietenkin tuo varaosien saanti kyllä jo itsessään riittää tekeen tuotteesta paskan, jos niitä varaosia ei saa mistään. tuo ainakin on ihan vakio, paitsi kuristimet ja rajottimet vaan poistettu ja on 50cc nelitahdiksi todella pirtsakka.

ultravga81

#299
Lainaus käyttäjältä: pera8x - 25.04.16 - klo:12:33

jäi vähän mysteeriksi, että miksi noita 4 venttiilikoneita moititaan paskoiksi. paitis tietenkin tuo varaosien saanti kyllä jo itsessään riittää tekeen tuotteesta paskan, jos niitä varaosia ei saa mistään. tuo ainakin on ihan vakio, paitsi kuristimet ja rajottimet vaan poistettu ja on 50cc nelitahdiksi todella pirtsakka.

Juu, mitä sitä pääsi viime syksynä sen muutaman kymmenen kilsaa ajamaan oman pyörän ollessa sun pajalla, niin kyllä oli pirteä kulkemaan. Uskallus siinä loppui kuskilta ennenkuin mopolta menohalut.Aluksi kuvittelin että siellä on joku ysikymppinen pytty laitettu kiinni kun oli niin ketterä :D

Huomenna hakemaan Helkamaa talvisäilöstä, uudet polkimen jouset laitettu ja bendixit hommattu.Saa nähdä starttaako 5kk jälkeen kuinka helposti/vaikeasti.400km ehti ajaan "koneremontin" jälkeen, öljyt tarttee vaihtaa kyllä kun ei viime kauden lopussa ehtinyt :)