Onhan se tavallista, jos laittaa rullakupin päälle tulevan vastalautasen huonosti paikoilleen. Ainakin omassa Piaggio 4t koneessa se oli tuhonnut niitä spooreja. Viilalla voi yrittää putsata ne spoorit kuntoon. Ikävin juttu on se, että mutterin väärin kiristämisen takia variaattorin sisäholkki jää löysälle jolloin öljypumppu ei pyöri ollenkaan. Ilmeisesti Sportcityni kone oli tämän takia leikannut lievästi. Sama virhe onnistuu kaikissa skoottereissa, mutta niissä ei ole Piaggion öljypumppu ongelmaa. Pitää laittaa variaattorin lukitustyökalu paikoilleen ja kiristää momenttiavaimella, kun on ensin varmistanut, ettei remmi ole liian syvällä edessä. Takavariaattorista saa remmin löysälle, kun puristaa sen kasaan. Jos surautttaa pulttipyssyllä, voi kiristys epäonnistua. Joissain "ammattilaisten" korjausvideoissakin pulttipyssy pärisee, mutta ei kannata langeta sen helppouteen.