Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

indian

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 08.06.22 - klo:09:03
Lainaus käyttäjältä: indian - 07.06.22 - klo:21:00
Mistähän vois olla kyse, kun uudessa moottorissa vaihteet saa päälle ilman kytkinkahvan painamista?
Onko tuollanen korjattavissa kytkintä säätämällä vai mistä vois olla kyse? Voiko tuosta olla jotain haittaa,
jos asia ei korjaannu?

Kertoisitko moottorin mallin? Am6, rabasa, vai monkeytype..

Monkeytype, lifan 125cc ja ihan täysmanuaalikone sen pitäis olla. Olen yrittänyt säätää kytkintä, mutta tulokset on ollu lähinnä sitä, että vaihteet ei mene päälle tai sitten menee ilman kahvan vääntämistä. Jos sillä on merkitystä, en ole kokeillut vielä käyttäytymistä moottorin ollessa käynnissä.

viisnelonen

#3136
Yleensä niitä vaihteita ei rumppasta eestaas kuin moottorin käydessä koska mahdollinen synkronointi perustuu kytkinakselin pyörimiseen. Kytkinvaijeriin pitää jäädä 2-3 millin vapaaliike. Toivottavasti olet säätänyt vain kytkinVAIJERIA etkä ole muuta yrittänyt..

Edit:   Jos se on tuon näköinen niin siinäpä sitte on ohjeetkin..   https://www.youtube.com/watch?v=uMphl8Z8cg0
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Kari69

Jos se kytkinkahva onkin jarrukahva ja kyseessä on ns. puoliautomaatti ;).

Kyllähän vaihteet menee ilman kytkintä, kun kierrosluku on sopivasti kohdallaan. Jouduin kerran ajamaan autoakin jonkin matkaa ilman kytkintä, kun kytkinvaijeri meni poikki. Valoista piti lähteä siten, että sammutti moottorin, laittoi ykkösvaihteen päälle ja starttasi koneen vaihde päällä.

Kvaere

Piaggio Liberty 07, nelari ,ajettu pian 13 tuhatta .
1.Onko tavallista että etuvariaattorin rullakupin kansi jää jumiin , tarkoitus vaihtaa rullat myös, ja miksi se oli jumissa olisko eka huolto? Ja oli ihan kunnolla jumissa, huh huh.
2.Mikä aine käytän ettei jumittuu uudestaan?
3. Voiko käyttää jarrukliineriä kun putsaan paikat siellä?
4. Onko etuvariaattori silti toiminut vaikka toi kansi ollut jumissa? :(

Kvaere

Voiko kopan putsata Brake cleanerilla tai olisko lamppuöljy parempi sisäpuoli aika mustan näköinen.

mopotinx3

#3140
Onhan se tavallista, jos laittaa rullakupin päälle tulevan vastalautasen huonosti paikoilleen.  Ainakin omassa Piaggio 4t koneessa se oli tuhonnut niitä spooreja. Viilalla voi yrittää putsata ne spoorit kuntoon. Ikävin juttu on se, että mutterin väärin kiristämisen takia variaattorin sisäholkki jää löysälle jolloin öljypumppu ei pyöri ollenkaan. Ilmeisesti Sportcityni kone oli tämän takia leikannut lievästi. Sama virhe onnistuu kaikissa skoottereissa, mutta niissä ei ole Piaggion öljypumppu ongelmaa.  Pitää laittaa variaattorin lukitustyökalu paikoilleen ja kiristää momenttiavaimella, kun on ensin varmistanut, ettei remmi ole liian syvällä edessä.  Takavariaattorista saa remmin löysälle, kun puristaa sen kasaan. Jos surautttaa pulttipyssyllä, voi kiristys epäonnistua. Joissain "ammattilaisten" korjausvideoissakin pulttipyssy pärisee, mutta ei kannata langeta sen helppouteen.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Kvaere

#3141
Aij ai

:(

EDIT:

No olen ajanut pari tuhatta sillä, luulis että pumppu on toiminut?!

kluput

Potilas: Vespa LX 50 4T (vm 2014). Ajettu 19t km. Mistä mahtaa johtua että venttiilien säädöt eivät pysy? Viimes syksyllä ja tänä keväänä käyty säädättämässä venttiilit A. Laanteella ja nyt taas ongelmaa erityisesti kun kone on kylmänä (ei jaksa nousta mäkiä yms., kierrokset ei nouse). Kun kone lämpiää ongelmat katoavat.

Coastside

Oiko ne venttiilien seetit liian meltoja kun tuntuu vespoja vaivaavan?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Ukkeli

Yiying Mtx2 skootterissa on kipinä hukassa. Kokeilin ensin vaihtaa CDI-boksia, ja toisella boksilla se toimi vähän aikaa. Tulppa, tulpanhattu- ja johto tai sytytyspuolan vaihto ei auttanut.
Odotan tässä lisää osia rehti Alilta. Tilasin jokaista osaa kaksi kappaletta, sensorcoilista lähtien.
Nyt otan arvauksia vastaan, millä osanvaihdolla kipinä löytyy.

Coastside

#3145
Sivujalan kytkin? Johtosarja katkeilee. Koeta suori vetoja. Nuppineuloilla saa pikakytkentöjä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kari69

Lainaus käyttäjältä: Kvaere - 06.08.22 - klo:07:50
Voiko kopan putsata Brake cleanerilla tai olisko lamppuöljy parempi sisäpuoli aika mustan näköinen.
Minä putsaan näin.
Moottorin puoli. Ensin puhallus paineilmalla jolloin suuri osa mustasta töhnästä lähtee. Sen jälkeen harjaan pyöreällä maalipensselillä irti sen töhnän, mikä ei pelkällä puhalluksella irronnut ja taas puhallusta.
Kansi. Aluksi puhallus paineilmalla ja sen jälkeen pesu painepesurilla.

Olen käyttänyt myös cleaneriä ja polttoöljyä. Ne sopivat hyvin öljyiseen/rasvaiseen likaan. Lamppuöljy on paljon halvempaa. Molemmat toimii.

Ukkeli

Lainaus käyttäjältä: Ukkeli - 23.08.22 - klo:15:37
Yiying Mtx2 skootterissa on kipinä hukassa. Kokeilin ensin vaihtaa CDI-boksia, ja toisella boksilla se toimi vähän aikaa. Tulppa, tulpanhattu- ja johto tai sytytyspuolan vaihto ei auttanut.
Odotan tässä lisää osia rehti Alilta. Tilasin jokaista osaa kaksi kappaletta, sensorcoilista lähtien.
Nyt otan arvauksia vastaan, millä osanvaihdolla kipinä löytyy.
Vaihdoin CDI-boksi, sytytyspuola ja sensorikäämi. Veikkaan että molemmat vanhat CDI-boksit oli rikki - kondensaattori tai jotain niissä hajoaa jos on ollut pitkään käyttämättä. Skootteri ei edelleenkään lähtenyt käyntiin. Katsoin tulppaa ja se oli märkä. Tuuletin sylinteriä tulpanreiän kautta ja kokeilin uudestaan. Ei lähtenyt. Sitten irrotin alipaineletkua bensahanasta - lähti käyntiin.
Kaasutin siis tulvi. Löysin varastosta joku vanha kaasutin, siirsin mun suuttimet sekä kalvo siihen. Laitoin kiinni. Skootteri lähti käyntiin heti.
Vaihdoin öljyt siinä samassa. Vanhat öljyt haisi bensalle.
Nyt taas toimii. Pitää tilata uusi CVK kaasari kiinasta.

Coastside

101-OCTANE kaasari ja männät on sököjä. Sattui peräjlkeen nuo.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04