Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

Partanen

Vasemman polvityynyn takaa löytyy pistoke, joka on tarkoitettu hälyttimen kytkentää varten. Sieltä olen ottanut virrat navigaattorin laturiin ja usb-pistorasiaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Pienen etsikkoajan jälkeen pääkuskikin uskaltautui Vespan päällle. Hieman korkeampi kuin Kymco, muttei ongelmallisen, jalalta nosto vaikutti hieman hankalalta. Mutta harjoitus tekee nestorin!




pugt200

Punaisessa GTS:ssä on sitä jotakin...

Nimimerkillä Miksi menin myymään.

Vespister

Minun suosikkivärijärjestykseni GTS:ssä:
Titaaninharmaa
Beige
Musta kirkas
Musta matta
Valkoinen ja punainen tasavahvoina.

Asialla tosin ei minulle kovin paljon merkitystä ole, vaan kaikki värit sopivat kyllä. Punaista väriä sanotaan nopeimmaksi, tiedä sitten.

PUGT200:n nimimerkki sopisi minullekin..ehkä tulevaisuudessa taas tulee Vespan hankintakin eteen joskus, kunhan jalka ei enää heilahda moottoripyörän satulan yli.

Wanhapappa

#769
Lainaus käyttäjältä: Vespister - 19.06.14 - klo:17:04
Minun suosikkivärijärjestykseni GTS:ssä:
Titaaninharmaa
Beige
Musta kirkas
Musta matta
Valkoinen ja punainen tasavahvoina.

Asialla tosin ei minulle kovin paljon merkitystä ole, vaan kaikki värit sopivat kyllä. Punaista väriä sanotaan nopeimmaksi, tiedä sitten.

PUGT200:n nimimerkki sopisi minullekin..ehkä tulevaisuudessa taas tulee Vespan hankintakin eteen joskus, kunhan jalka ei enää heilahda moottoripyörän satulan yli.

Mulla oli Vespani värinä beige. Hyvä väri, ei kovinkaan herkkä paljastamaan pölyjä.... Nykyisen Peugeot Sateliksen väri on metallinhohto musta. Puhtaana ihan nätti, vaan kaikki lika paljastuu heti, pienimmätkin tahrat...

Partanen

Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

sip-scootershop.com hieman halvempi kuin easyparts.nl.

Onko noista faco, cuppini, f.a, yms. harkittaviksi? Näkyy löytyvän telinettä, joka asennetaan ilman porauksia, ja siis myös poistettavissa -mutta tukevuus tuolloin kysymysmerkki, ja tietenkin myös yleinen laatu kromauksien ja sen räminänkin osalta ;-)

Partanen

Se penkin alla oleva kaukalo on aika tärkeä, se kun tukee penkkiä.

Mulla oli ostohetkellä PX:ssä jokin ns. tarvike tavarateline. Saattoi olla Cuppini, sen perusteella että Cuppinilta löytyy samannäköinen teline. Sivuposkia ei voinut laittaa oikealla tavalla paikalleen, ja siksi historian aikana oli ollut ongelmia takavilkkujen kanssa. Jopa niin paljon että oli jossain vaiheessa laitettu vilkkuja varten ylimääräiset maadoituspiuhat sivuposkien ja korin väliin. Normaalisti maadoitus hoidetaan eräänlaisten jousikuormitteisten koukkujen kautta, mutta ne koukut eivät yltäneet paikalleen tarviketelineen takia. Vuosien mittaan oli tavaratelineeseen ilmaantunut venäläistä kromia, jota ruosteeksikin kutsutaan.

Ja kun olen kahta erilaista Vespa tuotemerkillä myytävää tuulisuojaa katsellut ja käyttänyt, niin en ihan helposti ostaisi muuta kuin Vespa tuotemerkillä myytävää lisävarustetta. Olisi eri juttu, jos voisi käsin hypistellä tuotetta ennen ostopäätöstä. Mutta kun netin kautta ulkomailta asti jotain tilaa, niin pettymyksen riski on suurehko, jos jotain muuta kuin Vespa varustetta tilaa. Onhan ne Vespa romppeet hinnakkaita, mutta ei se koko raha ole pelkästään katetta, uskoisin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Kaatuu se näköjään keskitueltakin. Hiekkapihalla kun pesee, niin vesi pehmensi maata niin, että keskituen oikea jalka painuu maahan sen verran, että Vespa meni pötkölleen.  :-\

Pienet naarmut tuovat vaan luonnetta sanovat. Taidan silti jossain vaiheessa hankkia uuden sivuposken alareunaan tulevan muovin, valmiiksi maalattuna. Vähän vajaan satasen maksaa Hollannissa näköjään. Eli säikähdyksellä selvittiin tällä kertaa.

*************

Melkein olin jo unohtanut miten mukava tolla on matkaa taittaa. Varsinkin PX:n jälkeen. :) Kohta sitä herkkua saa lisää, kun kotiinpäin suunnistan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 13.07.14 - klo:14:05
Kaatuu se näköjään keskitueltakin. Hiekkapihalla kun pesee, niin vesi pehmensi maata niin, että keskituen oikea jalka painuu maahan sen verran, että Vespa meni pötkölleen.  :-\

Pienet naarmut tuovat vaan luonnetta sanovat. Taidan silti jossain vaiheessa hankkia uuden sivuposken alareunaan tulevan muovin, valmiiksi maalattuna. Vähän vajaan satasen maksaa Hollannissa näköjään. Eli säikähdyksellä selvittiin tällä kertaa.

*************

Melkein olin jo unohtanut miten mukava tolla on matkaa taittaa. Varsinkin PX:n jälkeen. :) Kohta sitä herkkua saa lisää, kun kotiinpäin suunnistan.

Vaikka mulla ei Vespaa vielä olekaan, silti aina kun pesen skodea, laitan keskijalan alle vanerilevyn tms. vastaavan levyn ettei vahingossakaan kippaa :)

Partanen

Sehän se varmin ratkaisu olisi. Tämä oli seissyt samalla pihalla kolme päivää tukevasti. Pystyssä pysyi myös pesun ajan. Jätin Vespan niille sijoilleen ja lähdin mopedilla paitaa kuivattelemaan. Kun palasin lyhyehköltä ajolta, oli Vespa syrjällään. Mieheltä pääsi perkele.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Palosella

Täällä tais joskus olla puhetta sen tiivisteen tarpeellisuudesta alkukäyrän ja vaimentimen välissä. Ehkä tarvikeputki poistaa tiivisteongelmat mutta tilalle tulee tämä:

https://www.youtube.com/watch?v=ZPWzy6Oga1s

Eli putki menee poikki just sen tiivisteen kohdalta, nyt siitä on todiste ;)

Partanen

Toihan on päässyt helpolla siihen nähden, että jos katkeaa alkukäyrän pinnapultti kannesta. Se on kone ilmeisesti irroitettava, ja sitten poraamista ja vastakierretappia pinnapultin tynkään, jos katkeaa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Kone

Käy nyt samantien Kuopiossa, kun oot liikkeellä. Kyl mä kahvit keitän. :D