Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Takaisinkutsu: Vespan ja Piaggion skoottereissa vikaa

Aloittaja Mr X, 21.02.15 - klo:10:35

« edellinen - seuraava »

pugt200

Mikähän oli syynä? He ovat hoitaneet minulle mm Derbin ja Vespan takuukorjauksia. Ja yhden ison koneremontin kun GTS osui kiveen, joka putosi kuorma-auton lavalta suoraan eteeni.

Partanen

Mä arvaan, että Piaggio-konsernin laitteiden takuukorjaukset on enemmän hyväntekeväisyyttä, kuin järkevää liiketoimintaa. Siksi ehkä joku liike voi ohjata ongelmat maahantuojan vaivaksi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pekpel

Komento takaisin !!

Soitti kaveri MP Controllista..
Eivät olleet tienneet mitään takasinkutsusta !! Kaveri oli kilauttanut Sumekolle ja saanut uudet ohjeet hommaa varten  ;D
Sumeko ei näköjään välitä tiedottaa muita valtuutettuja huoltofirmoja  :o
Kävin kuitenkin paikanpäällä ja sovittiin että vaihtavat mulle sen bensapumpun.
Päivä menee kuulemma hommassa, tuo Xevo on senverta hankala tapaus, kone pitää ottaa irti jotta saa tankin käsiin..

Eli homma eteni siten että menin paikanpäälle (ei olisi ollu pakko) ja ne kattoivat vin numeron perusteella onko takuuseen jo vaihdettu pumppu.
Ei ollut, joten tilaavat pumpun pajalle ja kun se on tullut, vien skopan sinne päiväksi saamaan uuden osan.
Mulle ei pitäisi tulla mitään muita kustannuksia kuin skopan toimittaminen paikalle ja pois sieltä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

viisnelonen

#33
No onpa hjuva juttu että saat takuuna. Tiesin tuon työn suuruuden kun näin juutuubissa kun kaveri tekee sen ja siihen menee kait joku 3 timmaa normin mukaan. Äijä oli vaihtanut noin puolensataa pumppua ja teki sen parhaimmillaan alle tunnissa. Ei irroittanut konetta kokonaan vaan tuki skodun pystyyn ja löysäsi koneen pudottaen sitä reilusti että pääsi poistaan tankin jne.. on kyllä ihan huisi jobi 1. kertalaiselle harrastajalle, ainakin useimmille. Laitan tänne linkin ko tuupiin jahka sen vielä löydän, vaikka se olikin kyllä vepsaan .
Ed:   https://www.youtube.com/watch?v=4Xlh8ywzTLA    ,  onneksi on runtattu kuuteen minsaan koko homma.
     Ai että on vielä työläämpi kuin tuo.. Sittenhän se ilmainen vaihto on jo paljon parempi kuin pieni lottovoitto  ;)
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pekpel

Tuo kaveri sanoi että vespaan homma on helppo..
Johtuu ihan tankin paikasta joka on vespassa ylhäällä takana ja xevossa jalkojen välissä..
Eli vespassa riittää kun nostaa perää ilmaan ja löysää konetta sen verran että tankki mahtuu putoomaan alas.
Xevossa ei tankki mahdu tulemaan rungon välistä pois jos kone on edessä..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

PappaSkootteri

Mahtaako tuossa takaisinkutsu/takuukorjauksessa olla "takarajaa?
Vai vaihdetaanko ihan kaikkiin kunhan tulee korjattavaksi vaikka ikää olisi jo 10-11vuotta?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T