Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Miksi GTS Vespaan JASO MA öljyä? (Ja muutakin juttua öljyistä)

Aloittaja Partanen, 27.03.11 - klo:14:03

« edellinen - seuraava »

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 12.05.18 - klo:22:11

Silti mun mielestä on vastuutonta, että maahantuoja muuttaa suosituksia itselleen sopivaksi.

Tuo on kyllä totta. Kai ne ovat sitten laskeneet, että keskimäärin noilla ajetaan vain pari tonnia vuodessa, jos sitäkään niin väärä öljy ei ehdi vaikuttaa mihinkään koko vehkeen elinaikana. Tiedä sitten. Mullekin tuli öljyt Sipistä muiden varaosien mukana. Halpaakin oli vielä.

Partanen

Kesälämpimällä se 10w-30 Hondan öljy saattaa jopa toimia, kunhan hetken lämmittelee konetta käynnistyksen jälkeen. Se vaan on skootterin ja vespan ajatus, että tuppia voi väännellä heti käynnistyksen jälkeen. Siinä olisi tärkeää, että öljy on heti kylmiltään juoksevaa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 12.05.18 - klo:23:34
Mullekin tuli öljyt Sipistä muiden varaosien mukana. Halpaakin oli vielä.

On kanssa semmoinen kauppa että! Kivasti saa menemään pari tuntia ilman että löytää mitään.
Kyllästyin etsimään sitä öljyä tosin jo puolessa tunnissa...

Palosella

Kieltämättä valikkorakenne ei ole selvimmästä päästä. Offtopicin puolelle menee taas, mutta ihan minuutin sisällä sivun avautumisesta löytyi tämä: https://www.sip-scootershop.com/en/products/4stroke+oil+sip+formula+_14405000

karabe

Näyttäis ainakin Kärkkäiseltä löytyvän ENI 5W-40 Piaggio 1l täyssynteettitä öljyä.

Partanen

Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003



Partanen

Ei noissakaan täsmää viskositeetti. Miksi sitten ostaa tommoisia öljyjä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Möhkis

Itse olen 4-t Hondan Scooteriin laittanut 0w-40 Shell Helix/Mobil 1 autonöljyä. Hyvin toimii.
Itse en ainakaan lämmittele sen enempää, start ja go.

15w ja 20w öljyt on harraste/museolaitteisiin.  ;)
5W-40 Scooter öljyt on varmasti toimiva, mut toi 0w-40 on parempi.
Delvac käytän B&S:n moottoreissa. Tosin ruohonleikkurissa on Italilainen lisennssimoottori ja se pyytää 5w öljyä, voi sinnekin 0w öljyä laittaa. Lähtee notkeasti käymään ;D

Partanen

Tervetuloa joukkoon.

Mistä tavallinen kuluttaja voi tietää mikä öljy on "parempaa" kuin toinen, tai "toimii hyvin"?

Ja se mikä yllätti mut, niin se että Volvon venedieseliin laitetaan 20w-öljyä. Ei välttämättä ole harraste-, eikä varsinkaan museolaite.

Kaikkiin laitteisiin voi varmasti laittaa mitä vaan öljyä. Heti ei ongelmia ilmene, mutta olisi parempi ettei ollenkaan. Tai ainakin itselläni tavoite käyttää mahdollisimman sopivaa öljyä laitteessa kuin laitteessa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Metusalem

Tuota olen omaan Aprilia Sportcity 250ie:hen tökännyt jo pari vuotta, kone siis sama kuin Vespa GTS 250:ssä.
Ajokausi huhti-syyskuu, ajan vain lämpimillä ilmoilla.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/593040/MP-Castrol-Power1-Racing-10W-50-tayssynteettinen-4-L

Partanen

Etkä ole yhtään huolissasi miten kylmä öljy läpäisee sen tiheäsilmäisen sihdin, tai miten se kylmänä roiskevoitelee nokat ja liukuvaa mallia olevat keinuvivut?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003


Partanen

Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003