Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 21.11.15 - klo:11:58
Bensahanakin voi olla jämähtänyt lähes kiinni tai olla suodatin tukossa. Jos jompi kumpi virtaa vähemmän mitä pääsuutin, bensa loppuu kohokammiosta ja matkanteko toppaa vähäksi aikaa kuten korvausilmankin kohdalla. Bensapuolelta lähtisin joka tapauksessa vikaa ensin etsimään.
Niimpä

Skegge

Tytön skootterissa on sellainen "ominaisuus" tällä hetkellä että lähtee kyllä hyvin käymään kylmänä, mutta kuumana kun esim. liikennevaloihin pysähtyy niin kierrokset jäävät hetkeksi aikaa melko korkeiksi ja sitten kun laskevat tyhjäkäynnin tasolle niin moottori sammuu ellei vähän käännä kaasukahvasta. Liikkeessä tehdyn huollon jälkeen ajettu vajaa tankillinen.

Säädin tyhjäkäyntiä isommalle mutta en viitsinyt vesisateessa lähteä ajamaan konetta kuumaksi ja kokeilemaan että jaksaako nyt pysyä käynnissä. Sellaisen huomion tein että kaasarista lähtevässä kumikurkussa oli pientä halkeamaa, se varmaan kannattaa ensi kesäksi vaihtaa.

jwalk

#1367
Lainaus käyttäjältä: Skegge - 21.11.15 - klo:12:29
Tytön skootterissa on sellainen "ominaisuus" tällä hetkellä että lähtee kyllä hyvin käymään kylmänä, mutta kuumana kun esim. liikennevaloihin pysähtyy niin kierrokset jäävät hetkeksi aikaa melko korkeiksi ja sitten kun laskevat tyhjäkäynnin tasolle niin moottori sammuu ellei vähän käännä kaasukahvasta. Liikkeessä tehdyn huollon jälkeen ajettu vajaa tankillinen.

Säädin tyhjäkäyntiä isommalle mutta en viitsinyt vesisateessa lähteä ajamaan konetta kuumaksi ja kokeilemaan että jaksaako nyt pysyä käynnissä. Sellaisen huomion tein että kaasarista lähtevässä kumikurkussa oli pientä halkeamaa, se varmaan kannattaa ensi kesäksi vaihtaa.
Kannattaa vaihtaa. Imuvuotoonhan oireet viittaisi
E: Niin, alkoi huollon jälkeen oireilemaan? Ehkäpä siellä liikkeessä hätäsesti ruuvailtiin jotain...

jwalk

Tuli sit kaupat tehtyä Helkamasta. Oli kaveri ehtinyt laittaa ajokuntoonkin, mutta ei oikein säädöissä. Satasella tehtiin kaupat sis. kuljetuksen.Kilpi konttorilla.
Naarmuja löytyy, mutta ei mitään irti/halki.
Talven mittaan käyn läpi hissukseen

Skegge

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 21.11.15 - klo:12:38
Kannattaa vaihtaa. Imuvuotoonhan oireet viittaisi
E: Niin, alkoi huollon jälkeen oireilemaan? Ehkäpä siellä liikkeessä hätäsesti ruuvailtiin jotain...

Vaikea sanoa, oliko oiretta ennen huoltoa. Skootteri tuli vasta äskettäin taloon ja myyjä oli sen juuri huollattanut ennen kuin tehtiin kaupat.
Mikä imukurkku tuohon Kisbeehen sopii, käykö tällainen? http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=299

-Zone-

Käy jos on normi 139qmb tai 139qma kone 2 venttiilisellä kannella. Neliventtiilimalliin ei käy.

Skegge

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 21.11.15 - klo:17:04
Käy jos on normi 139qmb tai 139qma kone 2 venttiilisellä kannella. Neliventtiilimalliin ei käy.

OK, normi 2-venanen on.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 21.11.15 - klo:17:04
Käy jos on normi 139qmb tai 139qma kone 2 venttiilisellä kannella. Neliventtiilimalliin ei käy.

12" renkaalla olevaan Solifer Speediin kun moisen laittoi, niin ilmanputsarikoteloa ei enää saanut kiinni, noin sentin putsarikotelo siirtyi eteenpäin tuolla imukurkulla, syystä tai toisesta.

joni_k

luulis ettei noita imukauloja ole kauhean montaa eri mallia, paitsi että nelivenaselle on omansa.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 21.11.15 - klo:21:38
luulis ettei noita imukauloja ole kauhean montaa eri mallia, paitsi että nelivenaselle on omansa.

Muistappa se kiinan toleranssi, vähän sama kuin Viri ja Varan voimansiirtolevy, ei se käy mihinkään mun takavareista, kun on liian pieni se reikä, toleranssi taas, osat ovat halpoja ja toleranssi on suurta.

joni_k


Rific

#1376
Saanen pyytää suosituksia herrasväeltä skootterista työmatka/huvi ajoon. Tuolla tallissa seisoo Piaggio NRG, joka on koonsa puolesta erinomainen, eli ei sieltä pienemmästä päästä. Siinä lähinnä häiritsee 2-tahti kone (vaatteet käryää, ja se ei sovi työnkuvaan) ja laitteen ikä joka käy jo toistakymmentä. 4-tahti laite siis haussa, samassa kokoluokassa kuin NRG. Hinta saa olla siinä ~500e nurkilla, käännänkö katseen edullisiin kiinalaisiin, kertokaa kokemuksianne. Tehoa ja viritettävyyttä en hae, riittää että kulkee sen 45km/h  :)

-Zone-

Remonttitaidottoman kannattaa musta kiertää kiinalaiset 4T kaukaa. Hyvät yksilöt toimii jotakuinkin ok, mutta huonoja saa rempata alvariinsa. Kumpiakin siis jo kaupassa uutena. Jälkimmäisiä on määrällisesti enempi. Laatu on huonoa ja heikkoa. Vakiolle 139QMA/B kiinanmoottorille jyrkät ylämäet on aikuisen alla melkoisia vauhtisurmia. Hyvä ettei työntäen tarvitse auttaa. Hyvin nopeasti mieli halajaa virityspalikoihin niilläkin jotka jyrkästi virittämistä vastaan ovat. 72cc sylinterillä nämä on jo lähempänä 50cc 2T moottoria. Yli 10 vuotta oon kiinanromulla kulkenut ja niitä rempannut. Nykyään en paljoa kauemmaksi lähde kuin mihin kotikylän kirkontorni näkyy, syynä luotettavuus. Ei nyt ihan kirjaimellisesti kannata ottaa, mutta suurin piirtein noin. Työntään kun olen joutunut sen verran yhteensä. Siinä oppii.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 14.01.16 - klo:19:44
Remonttitaidottoman kannattaa musta kiertää kiinalaiset 4T kaukaa. Hyvät yksilöt toimii jotakuinkin ok, mutta huonoja saa rempata alvariinsa. Kumpiakin siis jo kaupassa uutena. Jälkimmäisiä on määrällisesti enempi. Laatu on huonoa ja heikkoa. Vakiolle 139QMA/B kiinanmoottorille jyrkät ylämäet on aikuisen alla melkoisia vauhtisurmia. Hyvä ettei työntäen tarvitse auttaa. Hyvin nopeasti mieli halajaa virityspalikoihin niilläkin jotka jyrkästi virittämistä vastaan ovat. 72cc sylinterillä nämä on jo lähempänä 50cc 2T moottoria. Yli 10 vuotta oon kiinanromulla kulkenut ja niitä rempannut. Nykyään en paljoa kauemmaksi lähde kuin mihin kotikylän kirkontorni näkyy, syynä luotettavuus. Ei nyt ihan kirjaimellisesti kannata ottaa, mutta suurin piirtein noin. Työntään kun olen joutunut sen verran yhteensä. Siinä oppii.

Samaa mieltä Zonen kanssa, Kiinalainen antaa ihan kohtalaisen hinta/laatusuhteen, mutta vain jos asennoituu siten, että sen purkaa osiksi ja kasaa uudelleen suhteellisen säännöllisen usein, se on vähän skootteria muistuttava esine joka jotenkuten toimii, mutta voisi olla niin paljon parempi vähän paremmilla materiaaleilla ja valmistuksen tarkkuudella.

Menee se Kiinalainen harrastuksena, mutta jos haluaa sellaisen joka toimii, niin jotain muuta kannattaa katsella, 500 euron budjetilla en tosin tiedä saako kummoista mitään, tuplat kai pitäisi olla tuon budjetin?

2T öljyjäkin joidenkin mukaan on sellaisia nykyään etteivät niin käryäisi, en tiedä onko noin?

Coastside

Kiinalaiseen 4T kannattaa ostaa moottori kokonaisena. Saa vastinetta rahalle ja välttää harjoittelumokat korjausyrityksissä. Vanhan koneen_ voi myydä ja vähentää niin kustannuksia. Ajomääristä riippuen joka tai joka toinen vuosi. Hyvin kokeneenkin on vaikea päästä koneen oikuista perille, siis oikeasti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04