Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Takavariaattorin akseli (vaihteisto) ja muutakin ongelmaa

Aloittaja Eki, 17.07.18 - klo:10:36

« edellinen - seuraava »

Eki

#165
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 07.08.18 - klo:05:48
joku kiinalaisten toleranssi heittää. mutta siis ymmärsinkö oikein että naulalaakeri on nyt väärä ja se estää kokoamista? eiku mietin jos tota mäntää pohtii niin, jos ei oo todella paha paikka asentaa mäntää niin asentaisi kokeilu mielessä sillä vanhalla neulalaakerilla ja sokilla. näkis että osuuko helma mäntään kiinni.
No se vanha skootterissa ollut neulalaakeri oli tuhannen nuuskana, jopa kehä katki ja kaikki neulaosat irti ja osa hävinnyt mikä mihinkin. Onhan se Nakkilasta jo tilattu varmasti oikea neulalaakeri (myyvät juurikin Apriliankin osia ja katsoivat taulukoistaan kerrottuani puhelimessa että minulla oleva on liian pieni kiertokankeen halkaisijaltaan ja taas liian leveä samaan paikkaan, miksi se ei myöskään mahtunut männän sisäpuolen välikköön. Sen mitat oli 12 x 16 x 16mm kun oikean koko  on 12 x 17 x 12.8mm mikä on tilattu. Ennen en pysty kokeilemaan enkä asentamaan kunnes saan tuon tilaamani, kaikki olisi ollut omassa tallissa, jos olisi, niin helpompaa, ottaa moottori irti, halkaista, vaihtaa saman tien koko kampiakseli kiertokankeineen sekä laakerit kaikkiin edellämainittuihin, myös muukin asennus olisi ollut helpompaa. Kuten olen kertonut, ei minulle ehdotettu olohuoneeseen vienti tai yleensä kerrostaloasuntooni noita öljyisiä ja asuntoon kuulumattomia moottoreita ym missään olosuhteissa tänne en olisi rahdannut, tämä on siisti, asumista varten oleva yksiö mihin ei kuulu mopon osia mäntää tai sylinteriä enempää. Taas kerrostaloissa asuu muitakin, meillä samassa osoitteessa liki 200 asukasta (kolme kerrostaloa), eihän täällä saa edes pihalla pestä ajoneuvoja, ei edes mopoa, likavedet valuvat sadevesiviemäreihin jne ja asukkaat eivät katselisi koko touhua. Tästä hyvä esimerkki tietystä Joresta Padasjoelta, jo sokeakin näkee ja tajuaa ettei kaikki ole "kotona" kaverilla, vaikka olikin pätevä näitten kiinalaisten ajopelien kanssa, mutta herranen aika sitä sotkua asunnossa, missä kolme-neljäkin laitetta kasattu alusta lähtien ja vuosikaudet myyntiä varten, nyttemmin muttunut toimenkuva päälaelleen, jokainen hiukankin YouTubesta seurannut näkee kyllä että miten ja miksi, ennen tykkäsin katsella kaverin asennuksia, enää en piittaa pöniköistä ja niitten tuotoista ja muusta ähertamisesta. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Joren filkoissa on siistiä vaikka harrasti mopoja sisällä. On miehestä kiinni minkä sotkun tekee. Kaksitahtisesta ei valu edes öljyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#167
Ruiskuapikan kampiakseli on erilainen, kun siinä on se kompressorin epäkesko,
johon kaasarimallin männän helma osuu.
Onko kiertokangen yläsilmä ehjä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.08.18 - klo:08:55
Joren filkoissa on siistiä vaikka harrasti mopoja sisällä. On miehestä kiinni minkä sotkun tekee. Kaksitahtisesta ei valu edes öljyä.
Vai siistiä, nelareissa öljyä koneissa vaikka muille jakaa, sohvat, matot ym todella "siistissä timmissä", häätöjen uhalla pyydetty poistamaan ajoneuvot asunnoista, saanut jopa ainakin yhden häädön moisten takia, mutta jos joku tykkää moisesta, niin eihän siinä mitään, meillä on järjestyssäännöt normaalia asumista varten eikä niissä sallita asunnon pitämistä moottoripajana missään olosuhteissa. Tämä meni nyt ulkopuolelle varsinaisen rempan, mutta mainitsin kun joku taannoin moista ehdotti minulle. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 07.08.18 - klo:09:10
Ruiskuapikan kampiakseli on erilainen, kun siinä on se kompressorin epäkesko,
johon kaasarimallin männän helma osuu.
Onko kiertokangen yläsilmä ehjä.
Kyllä se on ehyt, samoin alapään laakeritkin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.08.18 - klo:08:55
Joren filkoissa on siistiä vaikka harrasti mopoja sisällä. On miehestä kiinni minkä sotkun tekee. Kaksitahtisesta ei valu edes öljyä.
https://www.youtube.com/watch?v=GXQWXWMLWwU
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

#171
kyl mä ainaki yks talvi tein olkkkarin lattialla kiinalaiseen kampiakselin vaihdoksen ja mitään häätöjä tullu. hyvät suojaukset vaan ettei mee sotkuun paikat, mutta ymmärrän ekin pointin tässä. ylipäätänsä jossaki kerrostalon pihalla remontointi ei ole herkkua siitä on kokemusta. nyt kun on toi oma puoliks romuttunu hökkeli tossa niin melkein juhlaa tehdä hommia. valotki löytyy jopa ja pistorasioita.

Coastside

#172
Olen korjannut aamuyöllä pihalla pakkasessa kun pihakyylät ovat olleet unten mailla. Kesällä ei luulisi olevan valittamista pihatöissä.

Ymmärrän Ekin pointin. Jossain aiemmassa vaiheessa varoittelin  liiasta ajosta männällä ja nyt se todentui ja pelkkä pyttyremppa ei riitä. Minuakin vituttaisi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 07.08.18 - klo:09:27
kyl mä ainaki yks talvi tein olkkkarin lattialla kiinalaiseen kampiakselin vaihdoksen ja mitään häätöjä tullu. hyvät suojaukset vaan ettei mee sotkuun paikat, mutta ymmärrän ekin pointin tässä. ylipäätänsä jossaki kerrostalon pihalla remontointi ei ole herkkua siitä on kokemusta. nyt kun on toi oma puoliks romuttunu hökkeli tossa niin melkein juhlaa tehdä hommia. valotki löytyy jopa ja pistorasioita.
Enstenäkin asun viidennessä elikä ylimmässä kerroksessa, kaikki uusittu juuri linjaremontissa, lattiat, katot, seinäpinnat, kylppärit, keittiöt, sinnekö veisin likaisen, öljyisen ajopelin, ajattele vähän, siis asuinhuoneistoon minkä olen tottunut pitämään aina siistinä asumiseen, en ole tämä kyseinen Jore. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#174
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.08.18 - klo:09:52
Olen korjannut aamuyöllä pihalla pakkasessa kun pihakyylät ovat olleet unten mailla. Kesällä ei luulisi olevan valittamista pihatöissä.

Ymmärrän Ekin pointin. Jossain aiemmassa vaiheessa varoittelin  liiasta ajosta männällä ja nyt se todentui ja pelkkä pyttyremppa ei riitä. Minuakin vituttaisi.
Saattaa olla ettei pelkkä pyttyremppa riitä, onhan sillä ajettu 44.400km mikä on suhteellisen paljon, mäntä yleisesti ottaen poissulkien tuo vaurio on ihmeen vähän helmoistaan jne kulunut, samaten sylinterin seinämät liki virheettömät. Arvelisin että ekä osasyynä on saattanut olla ruiskunpuhdistusaineen liiallinen käyttö, jos se kerosiini esti hyvän tuorevoitelun ja kone teki tiltin, koska vetoa ja kulkua oli todella paljon kuten liki uutena. Jos on kovin väljä moottori niin kuluttaa paljon (2.2-2.7L/100km oli viimeaikainen kulutus, riippuen ajaako pitkiä vetoja vai jauhaako kaupungeissa), kulku ripeää ja kiihtyvyys huippuluokkaa mopoksi.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

Lainaus käyttäjältä: Eki - 07.08.18 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 07.08.18 - klo:09:27
kyl mä ainaki yks talvi tein olkkkarin lattialla kiinalaiseen kampiakselin vaihdoksen ja mitään häätöjä tullu. hyvät suojaukset vaan ettei mee sotkuun paikat, mutta ymmärrän ekin pointin tässä. ylipäätänsä jossaki kerrostalon pihalla remontointi ei ole herkkua siitä on kokemusta. nyt kun on toi oma puoliks romuttunu hökkeli tossa niin melkein juhlaa tehdä hommia. valotki löytyy jopa ja pistorasioita.
Enstenäkin asun viidennessä elikä ylimmässä kerroksessa, kaikki uusittu juuri linjaremontissa, lattiat, katot, seinäpinnat, kylppärit, keittiöt, sinnekö veisin likaisen, öljyisen ajopelin, ajattele vähän, siis asuinhuoneistoon minkä olen tottunut pitämään aina siistinä asumiseen, en ole tämä kyseinen Jore. :)

ei helkkarissa en mä nyt koko mopoa oo sisään ajanu.. ;D siis pelkkä moottori oli olkkarissa.

Eki

#176
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 07.08.18 - klo:11:58
Lainaus käyttäjältä: Eki - 07.08.18 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 07.08.18 - klo:09:27
kyl mä ainaki yks talvi tein olkkkarin lattialla kiinalaiseen kampiakselin vaihdoksen ja mitään häätöjä tullu. hyvät suojaukset vaan ettei mee sotkuun paikat, mutta ymmärrän ekin pointin tässä. ylipäätänsä jossaki kerrostalon pihalla remontointi ei ole herkkua siitä on kokemusta. nyt kun on toi oma puoliks romuttunu hökkeli tossa niin melkein juhlaa tehdä hommia. valotki löytyy jopa ja pistorasioita.
Enstenäkin asun viidennessä elikä ylimmässä kerroksessa, kaikki uusittu juuri linjaremontissa, lattiat, katot, seinäpinnat, kylppärit, keittiöt, sinnekö veisin likaisen, öljyisen ajopelin, ajattele vähän, siis asuinhuoneistoon minkä olen tottunut pitämään aina siistinä asumiseen, en ole tämä kyseinen Jore. :)

ei helkkarissa en mä nyt koko mopoa oo sisään ajanu.. ;D siis pelkkä moottori oli olkkarissa.
Heh heh ... sen vielä ymmärrän kun laittaa ja suojaa mm lattian, mutta että koko mopo olohuoneeseen ainakaan kaupungin kerrostalossa on jo mielestäni asia mitä en itse lähtisi tekemään. :-X
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Noin 40km ajettu sisäänajoa vaihtelevalla nopeudella eikä kertaakaan hana kaakossa, käy hienosti ja vetoa olisi kiihdyttää. Olipahan homma mutta tehty mikä tehty, myös uusi takavari, uusi tulppa sekä tarkistettu vielä ettei tiivisteet vuoda. Pieni pelko kuitenkin kalvaa että mikä pettää seuraavaksi, tuon takavaihteiston tsekkaan jossain vaiheessa ja uusin tarvittavat osat/laakerit mikäli ei tilttaa koko kone ennen sitä? Joutilaana kytkinkello, ei käynyt mutta entinen kävi uuden varin kanssa, ilmaisesti eri porrastus niillä urilla?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

hieno homma!  :D en usko että perästä menee mikään rikki, kunhan vaihdat öljyjä tarpeeksi usein ja ei mitään kuraöljyjä. korkeintaan stefat voi alkaa vuotamaan kun akseli tarpeeksi kauan niitä sorvannu.

Eki

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, kiertokangen neulalaakeri tuli tänään Nakkilan pyörä ja mopo puotista, siitä alkoi tuntien remppa. Vaikeissa paikoissa väklääminen aiheutti sen että suonenveto sormissa kova, heittelin parit napit magnesiumia. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.