Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ditechin sytytyspuolan arvot?

Aloittaja jnd, 27.08.12 - klo:13:40

« edellinen - seuraava »

jnd

Voisko joku antaa ehjän ditechin sytytyspuolan arvot? Eli vastus liittimen navoilta sekä tulpanjohdon reijästä liittimen navoille
morini1: (tallin perällä) ditech
polini 65cc, full circle kampura, vakioputki (leovince zx-r:ää tehokkaampaa hankkimassa), malossi ecu, tai vakioecu polinin paineensäätimellä
morini2:(kiinni) vakio

konenikkari

#1
Vastusarvojen mittaaminen ei välttämättä kerro mitään sytytyspuolan kunnosta.
Tai ainakin mittaalaitteena pitäisi olla, laajasti alle 1 oomin vastuksia mittaava, ja käämiä kuormittava mittari.
Jos pätkii terävästi heti tai vähän lämmetyään,
puola pitäisi testata, puolan testauslaitteella.
Kannattaa matkata, puolan kanssa firmaan jossa ko. laite.
Noita on särkynyt, ja ikävän suolainen on hinta. :'(
Ja ECU hyväksyy vain vastusarvoiltaan alkuperäisen puolan
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jnd

#2
Jenkkiforumilla oli puhetta että pitäs olla 1ohm navoilta ja 5Mohm navoilta tulpan lähtöön, ja oma, sekä varaosakoneen puola anto 0,5 ja yli 20M. Ja en millään tahdo uskoa että mulla olis puola menny, sekä saanu varakoneen mukana myös risan puolan. Turhaan ei viittis päälle 60€ maksella.

Niin tuon oireet on semmoset että toimii osakaasulla ihan hyvin, mutta kun kääntää kaasun pohjaan niin kone alkaa pätkimään ja paukkumaan pahasti, eilen tutkittiin oskilloskoopilla, suuttimien sekä sytkän lähtö, ja siellä ei näkyny mitään ihmeellistä

Hgt sano muistaakseni että tarvikepuolissa ei olis riittävä toisiokäämitys tai jtn mitä huonolla englannilla luin
morini1: (tallin perällä) ditech
polini 65cc, full circle kampura, vakioputki (leovince zx-r:ää tehokkaampaa hankkimassa), malossi ecu, tai vakioecu polinin paineensäätimellä
morini2:(kiinni) vakio

konenikkari

#3
Olet siis jo varmaankin tulpan uusinut,useasti ;)
ja ostanut mallin jossa on se Rkirjain

"tutki tarkasti liitin joka sijaitsee n. 10cm päässä
akulta lähtevissä johdoissa sulakerasian läheisyydessä.
Liitin on työlästä saada näkyville, mutta työ saattaa joskus palkita tekijän
tai sitten ei. 
Ja jotta ei totuus unohtuisi...ne maadoitukset
Käytön puuttessa kaikki kapineet happanee "

Kerro vähän laitteen käyttöhistoriasta.
Ja yksi tärkeä maadoitus on siinä puolan yläpuolella, rungossa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jnd

#4
Mitä sen liittimen päässä pitäs olla? Barosensoria tuossa ei ole
Ostin ton viimetalvena ruttutukusta, mallia 03 ja ajettu 19tkm. Cpr8e:hän tuonne kuuluu?
On uusittu useampaankin kertaan, eilen kyllä ihmeteltiin sitä että miksi siihen kuuluu R-tulppa vaikka siinä vastusjohto.
Kokeiltiin myös toisella johtosarjalla, mutta ongelmat oli samat
morini1: (tallin perällä) ditech
polini 65cc, full circle kampura, vakioputki (leovince zx-r:ää tehokkaampaa hankkimassa), malossi ecu, tai vakioecu polinin paineensäätimellä
morini2:(kiinni) vakio

konenikkari

#5
R tulppa suojaa ECU:a piikeiltä, eli virhetiedoilta.
Taitaa olla syttypuolan osto edessä.
Tarkista nyt kuitenkin vielä SEmainitsemani liitin.
Se liitin toimittaa akun jännitettä kahden sulakkeen kautta,
erikseen esim. ECU:lle ja muille häristimille, ja on yleensä enemmän
tahi vähemmän hapettunut.
Mikä on barosensori?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jnd

#6
Pitää tarkistaa se tossa tänään illalla. Barosensori on ulkona olavan ilmanpaineen tunnistin, mikä löytyy muistaakseni vanhemmista ja fullpower ditecheistä. Piaggio koneisissa se on muistaakseni integroitu ecuun
morini1: (tallin perällä) ditech
polini 65cc, full circle kampura, vakioputki (leovince zx-r:ää tehokkaampaa hankkimassa), malossi ecu, tai vakioecu polinin paineensäätimellä
morini2:(kiinni) vakio

konenikkari

#7
Se on akun johdolta sulakerasian jälkeen n, 10 senttimetrin päässä johtosarjassa
liitin joka voi pätkiä ECU:n tai muiden apulaitteiden sähköjä.
Hyvin tavallinen vika, seisoneissa laitteissa, joissa ollut akku paikoillaan.

EDIT:

Ok koska se siis on integroitu ECU:uun ei se todennäköisesti ole syyllinen.
En siis edes tiedä minkä näköinen on ECU:n ulkopuoleinen barosensori.
Itse en juurikaan käytä ilmapuntaria, kompassia enkä vesivaakaa laitteita korjatessani.
Tässäkään tapauksessa en lähtisi merta edemmäs kalaan.
Laitteessa saattoi jo ennen ruttutukkuun päätymistä olla, sama vika.
Ja viat, varsinkaan sähkölaiteviat eivät seisomisen aikana korjaantuneet, päinvastoin.
Se on todennäköisesti seisonut, puolityhjä akku paikoillaan
"ja jotta ei totuus unohtuisi...ne maadoitukset
Käytön puuttessa kaikki kapineet happanee "
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jnd

#8
 On uus akku kiinni, tuossa ei ole barosensoria ollenkaan, ecu:ssa on semmonen pieni reikä jos siinä on barosensori integroituna

Tuo toimi vielä pari kuukautta sitten hyvin, sillon kun ostin tuon ni ei ollut mitään käyntihäiriötä
morini1: (tallin perällä) ditech
polini 65cc, full circle kampura, vakioputki (leovince zx-r:ää tehokkaampaa hankkimassa), malossi ecu, tai vakioecu polinin paineensäätimellä
morini2:(kiinni) vakio

konenikkari

#9
Uusi akku on hyvä, kunhan se on täysi.
Unohda jo nyt ne barosensorit ja oskilloskoopit, ja korjaa se mopo.
"Turha tarkkuus on usein teknistä tietämättömyyttä"
Pääsenkö teidän ryhmäänne opiskelemaan?
"eilen tutkittiin oskilloskoopilla, suuttimien sekä sytkän lähtö, ja siellä ei näkyny mitään ihmeellistä"

varsinkin tuon osan oppiminen kiinnostaisi minua.
Ja varsinkin se miksi pitää kysyä, jos ei ole kysymystä.

Nii´npäs ja seuraavaksi pakollinen vitsi.
Nooóoh: lähtiessäni muinoin töihin naapuri koetti käynnistää autoaan,
siinä se naapuri koetti käynnistää autoaan töistä tullessanikin.
Naapurini vaimokin, töistä tullessaan, polkupyörällä, kysyi "onkos autossa bensaa"
Kaikki oli vaihdettu naapurimiesten avustuksella
Bensapumppu, virranjakaja kansineen, sytytystulpat..jne..jne.
Kuka arvaa lopun.

Ne perusasiat...ne perusasiat :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: jnd - 27.08.12 - klo:18:38
On uus akku kiinni, tuossa ei ole barosensoria ollenkaan, ecu:ssa on semmonen pieni reikä jos siinä on barosensori integroituna

Tuo toimi vielä pari kuukautta sitten hyvin, sillon kun ostin tuon ni ei ollut mitään käyntihäiriötä

Onko tuon parin kuukauden aikana tullut muutoksia koneeseen, putkistoon tms. Ilmathan on kylmenny aikalailla..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jnd

Muutoksia alko sen jälkeen tulemaan kun ei ongelma tulpan vaihdolla korjaantunu ja se toimi viimetalvena ihan hyvin. Sen liittimen pinnit oli ihme kyllä kunnossa, ei hapettumia ja maadotukset oli myös ok
morini1: (tallin perällä) ditech
polini 65cc, full circle kampura, vakioputki (leovince zx-r:ää tehokkaampaa hankkimassa), malossi ecu, tai vakioecu polinin paineensäätimellä
morini2:(kiinni) vakio

jnd

Sain uuden puolan vihdoin kiinni, ja ei toimi vieläkään, tosin tulppa ei mennyt mustaksi. Pitää vaan ajaa osakaasulla ja purkaa taas atomeiksi, käydä joka liitin ja piuha läpi. Alkaa tuntumaan siltä että toi ei olisi vika, vaan ominaisuus, koska se tekee tuon tasan tarkkaan tietyillä kierroksilla ja vain kaasu pohjassa >:( . Haluaisin vaan jossain päästä varmistamaan että ecut on varmasti kunnossa
morini1: (tallin perällä) ditech
polini 65cc, full circle kampura, vakioputki (leovince zx-r:ää tehokkaampaa hankkimassa), malossi ecu, tai vakioecu polinin paineensäätimellä
morini2:(kiinni) vakio