Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR kaasutinongelmat

Aloittaja jarva, 20.08.12 - klo:17:38

« edellinen - seuraava »

mopo305

Tuntuu toi sun suutin aikas isolta?
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

jarva

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.09.12 - klo:17:36
Onko neulaputken sivulla olevat reiät puhtaita
ja onko myös neulaputken ulkopuolelle ilmaa toimittava kanava auki.
Messinkinen holkki on neulaputken ylä eli luistin puoleisesta
päästä neulaputkea, kupera puoli alaspäin.
Eti netistä ko kaasarin räjäytyskuva
ja kato ettei  siitä puutu mitään.
Kaasuttimen tarkoituksena on aikaansaada polttoainesumua
suhteessa n. kilo pensaa/13 kg ilmaa
pisaroiva kaasutin ei toimi.
Eikä saa kysyä miten se ilmamäärä punnitaan :o ;)
Toimiiko varmasti neulan lukitus luistiin.

http://www.mp-osat.fi/aprilia/index.php?page=category&category_id=1223 löytyy kyseinen kaasari isompana, ei tosta näytä mitään puuttuvan... Suutinputken puhaltelin paineilmalla ja kaikki kuusi reikää on auki, vieläkin räkii bensaa kaasarista. Mitä tarkotat neulan lukistemisella luistiin? :D

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: mopo305 - 03.09.12 - klo:18:52
Tuntuu toi sun suutin aikas isolta?
Jees, komppaan 62--82 tarjotaan varaosakuvassakin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jarva

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.09.12 - klo:20:03
Lainaus käyttäjältä: mopo305 - 03.09.12 - klo:18:52
Tuntuu toi sun suutin aikas isolta?
Jees, komppaan 62--82 tarjotaan varaosakuvassakin.

Viimeks kun koitin 90 suutin, kaasu pohjaan ja MOOOOO eli ei riitä alkuunkaan...

ramba

Mikä putsari kiinni? Jos on vakio niin onko otettu mitään ilmakuria pois?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

jarva

Lainaus käyttäjältä: ramba - 03.09.12 - klo:20:54
Mikä putsari kiinni? Jos on vakio niin onko otettu mitään ilmakuria pois?

Pipercrossi kiinni.

ramba

Siinä tapauksessa tuo suutin on ihan hyväksyttävä, niin ja oletko tarkistanut läpät että raottaako yhtään? Ne tuppaavat ruikkimaan bensaa raottaessa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

jarva

#52
Lainaus käyttäjältä: ramba - 04.09.12 - klo:10:50
Siinä tapauksessa tuo suutin on ihan hyväksyttävä, niin ja oletko tarkistanut läpät että raottaako yhtään? Ne tuppaavat ruikkimaan bensaa raottaessa.

Juu kyllähän mulla ne läpät oli kädessä, eikä niissä mun silmiin mitään raottelua näkynyt... :o oisko syytä tsekata uudestaan? Jos raottaa, mitä niille pitäisi tehdä? En tainnut mainita, mutta eilisen kaasarin puhdistamisen ja uudelleen säätämisen jälkeen kierrosten leijuminen loppui, mutta edelleen täydellä kaasulla tulee bensaa ulos... Koitin paikaltaan laittaa käden kaasarin eteen ilman ilmanputsaria ja painoin kaasun pohjaan, tuloksena bensasta kokonaan märkä käsi...(selvennyksenä vielä, että skoduhan oli siis käynnissä, kun tuon koitin)

EDIT: Kysäsin tossa enoltani, joka teki sen uuden tiivisteen viikonloppuna, oli kuulemma katsonut ne läpät kun vein ne hänelle, että ei näyttänyt raottavan... Oisko silti syytä tsekata vielä uudestaan?

jarva

#53
En viitsi uutta aihettakaan aloittaa, joten kysäsen tässä. Elikkä siis multa pimeni sitteni Apriliasta valot, edestä ja takaa... Jarruvalot, vilkut, töötti ja sähköstartti toimivat, mutta valot pimeänä... Mitä tässä nyt pitäisi ruveta tarkistelemaan? Valokatkaisijan otin pois käytöstä kun hajosi, eli johdot kolvattu yhteen ja kutistesukka päällä, tarkistin sen, ei vikaa. CDI-boxissa ja jännitteensäätäjässä kaikki johdot tukevasti kiinni. Ainoan sulakkeenkin katsoin ja koitin varmuuden vuoksi toisellakin, ei vaikutusta.

EDIT: Tuli tossa mieleen mitata akulta jännitteet, vaikka laittoi käymään, jännite pysyi samana.. Tosinsanoen voisikohan olla staattorista piuha poikki? Kerran aikaisemminkin vauhtipyörä syönyt johdon poikki, silloin ei lähtenyt edes käymään, mutta saattohan se olla toinenkin johto tällä kertaa? En viitsinyt sitä tossa enää ruveta availemaan, menee huomisen puolelle.

pekpel

Todennäköisesti sama vika kuin aikaisemminkin.. Jonka jo kuvasitkin ja kerroit miten korjaantui..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

jarva

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 11.09.12 - klo:23:36
Todennäköisesti sama vika kuin aikaisemminkin.. Jonka jo kuvasitkin ja kerroit miten korjaantui..

Mutta todennäköisesti eri johto tällä kertaa, kun käy ja kukkuu normaalisti? :D täytyypä sitten tänään tsekata, olis hyvä pimeellä olla ne valot, kun poliisikin pistänyt tehovalvonnan pystyyn. :)

Samppa

En minä ainakaan valoja pidä toiminnassa poliisin takia. Ihan jotakin muuta varten ne ovat.  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jarva

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 12.09.12 - klo:11:53
En minä ainakaan valoja pidä toiminnassa poliisin takia. Ihan jotakin muuta varten ne ovat.  ;)

Olisihan se ihan mukava kyllä nähdäkin juu. :D

ko2610

Lainaus käyttäjältä: jarva - 12.09.12 - klo:13:10
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 12.09.12 - klo:11:53
En minä ainakaan valoja pidä toiminnassa poliisin takia. Ihan jotakin muuta varten ne ovat.  ;)

Olisihan se ihan mukava kyllä nähdäkin juu. :D
Ja tulla nähdyksi.

jarva

#59
Ei taida vieläkään näkemisestä ja nähdyksi tulemisesta tulla mitään...  Staattorista oli kuin olikin yksi johto aika pahasti rispaantunut, mutta ei poikki. Vaihdoin siihen uuden pätkän, mutta ei vain auttanut, valot ei herää millään. Melkeenpä voisin olettaa, että todella yksinkertainen vika (liitin irti, johto poikki), mutta en vain keksi, mistä sitä lähtisi etsimään...

EDIT: Niinpä tietysti, etu- ja takavaloista molemmista kummatkin polttimot palaneet samassa rytäkässä... Edessä valomaskissa on kaksi halogen polttimoa, ja molemmissa vettä sisällä, voiskohan se olla syynä, vai lähteekö jännitteensäädin vaihtoon?