Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR kaasutinongelmat

Aloittaja jarva, 20.08.12 - klo:17:38

« edellinen - seuraava »

ramba

Ei, vaan siitä että tankissa on roskia. Rikkoo nopeasti alipainehanat.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

jarva

Lainaus käyttäjältä: ramba - 31.08.12 - klo:14:54
Ei, vaan siitä että tankissa on roskia. Rikkoo nopeasti alipainehanat.

Pakko pistää vastaan sun teoriaan, viikko sitten vaihdoin hanan ja samalla huuhtelin koko tankin

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

mopo305

Ettei, vaan kampiakselin kierteet???? 8) ::)
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

Samppa

Miten ne roskat sen hanan rikkovat, kun siinä hanassa on suodatin sisäpuolella? Ei ne roskat siitä pääse.

Omakohtaista kokemusta on ainakin parista tarvikehanasta, jotka valuttivat heti uutena. Alkuperäisten osien kanssa ei ongelmia ole ollut.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jarva

#35
Miten kampiakselin kierteet liittyy mihinkään? Kampura on melkein uusi, n. 1000km ajettu. Paikalle pistäessä kokeilin sen hanan ja kyllähän se toimi niinkuin pitäs, kysehän ei oo valuttamisesta vaan sitä bensaa tulee täydellä paineella ulos. Voihan se ollakkin, että hajosi heti koska huono tarvikehana, pisti vaan miettimään, kun ilmeni täysin sama ongelma kuin alkuperäishanalla...

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: mopo305 - 01.09.12 - klo:17:58
Tuntuu, ettei sulle kelpaa mikään mitä ehdotellaan, niinhän se oli sen kampurankin kanssa. Kaikki olit tutkinu ja kunnossa, mutta kuinka ollakkaan. No kaippa saat kuntoon. :o

Tää kampurajuttu taisi nyt mennä vähän offtopicin puolelle? Eipähän täälläkään moni aluks osannut sanoa siitä kampurasta, että vois sen kierteet olla lopussa... Myönnän kyllä, että en halunnut pelätä pahinta eli kampiakselin vaihtoa, joten koitin kysellä kokoajan mikä muu voisi olla vialla, kun mihinkään ei projektin kanssa ollut kiire.

mopo305

Ok, poistun takavasemmalle, jatketaan.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

jarva

Bensahana oli näemmä itsekseen sulkeutunut ajan kanssa, eli ei ollut rikki... Imukaulan tiivisteen vaihdoin, mutta eipähän auttanut... Lämpimänä tyhjäkäynti kasvaa ihan järjettömän korkeaksi, jos silloin säädän sen sopivaksi, kylmällä koneella ei enää lähde käyntiin. Ilmanputsariin ruikkii vieläkin bensaa, voisiko kyse olla liian isosta suuttimesta? (115)

Samppa

Irrota se kaasari ja pura osiin. Sitten kunnon puhdistelut paineilmalla. Tarkista neulaventtiilin kunto ennen kokoeamista eli että on tiivis kohon ollessa yläasennossa.

Koskien suuttimen kokoa, kuulostaa kyllä isolta tai riippuu siitä, mitä virityksiä sulla tossa on?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jarva

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 03.09.12 - klo:14:36
Irrota se kaasari ja pura osiin. Sitten kunnon puhdistelut paineilmalla. Tarkista neulaventtiilin kunto ennen kokoeamista eli että on tiivis kohon ollessa yläasennossa.

Koskien suuttimen kokoa, kuulostaa kyllä isolta tai riippuu siitä, mitä virityksiä sulla tossa on?

Eli eikös neulaventtiili tarkisteta niin, että kipataan kaasariin sisään bensaa ja pidetään kohoa ylhäällä? Käykö testituloksena se, että suuttimen vaihdon yhteydessä kun alipainehana ei ole toiminut ja kohon ollessa ala-asennossa bensaa tullut jatkuvalla syötöllä, mutta kun pidin kohoa ylhäällä suuttimen vaihdon aikana, ei sieltä valunut mitään?

Justiinsa kaverin kanssa purettiin koko kaasari ihan täysin osiin ja putsattiin Würthin puhdistusspraylla ja paineilmalla läpikotasin, vieläkin kastelee ilmanputsarin ja ei vaan pysty ajamaan täydellä kaasulla, silloin ilmenee jonkin asteista röpötystä/pätkimistä... Ihan kokeilumielessä pistettiin kiinni kaverin 21mm Dellorto PHBG ja se ei kastellut ilmanputsaria... Ei tullut sitä yritettyä säätää niin, että ei röpöttelis kaasu pohjassa...

Ne viritykset löytyy ekalta sivulta kolmen ekan viestin sisällöstä.

konenikkari

Voisko kaasuttimestasi puuttua, esim neulaputken yläosa
tai onko kenties neulaputken ilmareiät tai koko ilmasuutin tukossa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jarva

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.09.12 - klo:17:12
Voisko kaasuttimestasi puuttua, esim neulaputken yläosa
tai onko kenties neulaputken ilmareiät tai koko ilmasuutin tukossa.

Jaa... minkä näkönen neulaputken yläosa on ja miten se ois voinut irrota/missä tilanteessa? Luulisin ainakin avanneeni kaasuttimen aina sen verran maltillisesti, ettei olis mitään ylimäärästä tippunut, mutta kaikki on mahdollista... :o Ei ainakaan pitäisi olla mitään tukossa, niinkuin äskeisessä viestissä luki, kävin koko kaasarin läpi paineilmalla, puhaltelin kaikki mahdolliset reiät läpi ja puhdistussprayta perään ja uudestaan paineilmaa. Neulaputkesta ainakin näkyi läpi...

konenikkari

#42
Neulaputken käteen ottamalla voi löytää lisää puhdistettavaa,
myös neulaputken sivussa on reikiä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jarva

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.09.12 - klo:17:23
Neulaputken käteen ottamalla voi löytää lisää puhdistettavaa,
Kun pääsuutin on irti neulaputki irtoaa yläkautta, luistin suuntaan.

Neulaputki tulee ulos alakautta näemmä, eikä ole tukossa. Pitäskö siinä joku erillinen yläosa viellä olla? vai tarkotitko vaan tota messinkistä holkkia kun tulee ulos pääsuuttimen alta?

konenikkari

#44
Onko neulaputken sivulla olevat reiät puhtaita
ja onko myös neulaputken ulkopuolelle ilmaa toimittava kanava auki.
Messinkinen holkki on neulaputken ylä eli luistin puoleisesta
päästä neulaputkea, kupera puoli alaspäin.
Eti netistä ko kaasarin räjäytyskuva
ja kato ettei  siitä puutu mitään.
Kaasuttimen tarkoituksena on aikaansaada polttoainesumua
suhteessa n. kilo pensaa/13 kg ilmaa
pisaroiva kaasutin ei toimi.
Eikä saa kysyä miten se ilmamäärä punnitaan :o ;)
Toimiiko varmasti neulan lukitus luistiin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)