Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia Sr Ditech -01 käynnistys- ym.ongelmat

Aloittaja Termari, 14.08.12 - klo:16:01

« edellinen - seuraava »

Termari

Oiskohan tällä foorumilla tietäjiä mikä mahtais tuota vanhaa skootteria vaivata, eli:

- Kylmänä ei tahdo lähteä millään käyntiin. Kun viimein saa käyntiin, niin kulkee hienosti ja lämpimänä starttaakin hyvin.
- Jos öljyä hintsusti tankissa ja öljyvalo vilkahtaa ajaessa, niin starttimoottori pyörähtää !?

Mopo aikoinaan ostettu avk:sta, jonne oli joutunut kaatumisen seurauksena ja pienellä pintaremontilla piti saada kuntoon.
Jotain tälle on kuitenkin ennen avk:lle joutumista tai avk:ssa tehty. Oli mm. jokin hässäkkä, että ruiskusta letkut lähti väärin päin ja kampikammio oli täynnä bensaa. Letkut pitäisi nyt kuitenkin olla oikein.  :)

Aikoinaan vaihdettiin mopoon kompressori ja mäntä.
Voisiko vika olla ruiskussa, keskusyksiksikössä tai kummassakin?

Viimeksi viitisen vuotta sitten rassannut tätä ja nyt olisi taas hieman aikaa koittaa päästä eroon kun tarvetta mopolle ei enää ole.

Halukkaalle myös myyn mopon porjektiksi tässä kunnossa. :)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Termari

N. 11 000km. Uudella männällä n. 10km :)

konenikkari

#3
Ei AVK:ssa mitään mopoille tehdä.
Niitä vain myydään siellä.
Kuullostaa johtosarjavialta, tai aikaisempi omistaja on suorittanut omatoimisia kytkentämuutoksia.
Johtosarja saattaa olla kolarin tms. seurauksena jostain rikki.
Tuo käynnissä starttaaminen viittaa siihen
Rikastus startatessa ei ilmeisesti toimi.
Kannessa olevaan lämmönmittausanturiin, ja sen johtimiin
kiinnittäisin erityistä huomiota.
Koska mopo on pääosin seisonut, akku paikoillaan, ja käyttämättömänä,
tutki tarkasti liitin joka sijaitsee n. 10cm päässä
akulta lähtevissä johdoissa sulakerasian läheisyydessä.
Liitin on työlästä saada näkyville, mutta työ saattaa joskus palkita tekijän
tai sitten ei. ;) :o
Ja jotta ei totuus unohtuisi...ne maadoitukset :)
Käytön puuttessa kaikki kapineet happanee  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Termari

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.08.12 - klo:18:37
Ei AVK:ssa mitään mopoille tehdä.
Niitä vain myydään siellä.
Kuullostaa johtosarjavialta, tai aikaisempi omistaja on suorittanut omatoimisia kytkentämuutoksia.
Johtosarja saattaa olla kolarin tms. seurauksena jostain rikki.
Tuo käynnissä starttaaminen viittaa siihen
Rikastus startatessa ei ilmeisesti toimi.
Kannessa olevaan lämmönmittausanturiin, ja sen johtimiin
kiinnittäisin erityistä huomiota.
Koska mopo on pääosin seisonut, akku paikoillaan, ja käyttämättömänä,
tutki tarkasti liitin joka sijaitsee n. 10cm päässä
akulta lähtevissä johdoissa sulakerasian läheisyydessä.
Liitin on työlästä saada näkyville, mutta työ saattaa joskus palkita tekijän
tai sitten ei. ;) :o
Ja jotta ei totuus unohtuisi...ne maadoitukset :)
Käytön puuttessa kaikki kapineet happanee  ;)

Niin, eihän niille ainakaan pitäisi tehdä :)

Täytyy johtosarjaa tutkia vielä tarkemmin.
Itselläkin kävi kanssa tuo rikastus mielessä, mutta kun kylmänä yrittää käynnistää, niin tulppa on märkä hetken starttailun jälkeen??
Bensaa tuntuisi kyllä saavan..?

Kurkkaan myös mainitsemasi liittimen!
Kiitos vinkeistä!