Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ruiskun luotettavuus

Aloittaja latromster, 13.08.12 - klo:19:40

« edellinen - seuraava »

latromster

Kiinannelarin hajottua mielenkiinto siirtyi 2T ruiskupeleihin. Ominaisuudet kuulostavat hyvältä mutta miten on luotettavuus? Kaasarin saa putsattua vaikka tien päällä mutta miten usein ruisku tukkeutuu? Onko merkeillä eroa?

konenikkari

#1
Ruiskut ovat lähtökohtaisesti hyvinkin luotettavia.
Tankatessa pitää vaan aina huolehtia, polttoaineen ehdottomasta puhtaudesta.
Öljynä saa käyttää vain ja ainoastaan, suositeltuja.
Huollot, omatoimisetkin on suoritettava säännöllisesti.
Esim. ilmansuodatin on syytä aina pitää erityisen puhtaana.
Hyvin huollettuna ja säännöllisesti käytettynä
on todella uskollinen palvelija.
Hanki mopo uutena, ja huolehdi siitä, se huolehtii sinun kulkemisesi ;D
Merkeissä ei juurikaan ole eroa.
Hanki laite luottamuksella myyjältä, jolla myös toimiva huolto on lähellä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Akut niissä ei tahdo riittää kylmillä ilmoilla ja siinä on suurin paikka tehdä virheitä vaikkapa irroittaa akku käydessä, joka voi rikkoa latausvirtapiirin ja väärin korjattuna ylijännite voi polttaa systeemin hirmukalliiksi remontiksi kun ECU hajoaa.

Harrastajan täytyisi ostaa tai tehdä paineita mittaavat välineet ja diagnostiikkalaite, eli game boy pelikonsoli ja ohjelmakasetti/liitin.

Ruisku itse on Siemens ja autoissa testattu ja mopokilometrejäkin on paljon takana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Talvellahan nuo ei toimi yhtään, ellei akku ole isompi , voi toki olla että uudet ruiskut on jo lähtökohtaisesti tuotu suomeen isommalla akulla. Vanhemmat oli pienellä 4ah,n akulla eivätkä toimineet pakkasilla yhtään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Peros

mulla on 09 gilera runner purejet ja akku on 9ah. mistähän sellaisen diagnostiikkalaitteen sais hommattua? tai siis sen pelin ja johdon ko

gameboy kyllä löytyy jostain?

Coastside

#5
http://www.speed-sports.com/motorscooters/scooter_models/aprilia_scooters/ditech.html
Hyvä seli ruiskun toiminnoista mainoskehuilla.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?212506-Ecu

Juttelua diagnostiikan saatavuudesta eli vaikeaa.

Malossi tekee ruiskusarjaa Morini koneelle, eikä se ole yhteensopiva piaggion kanssa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: latromster - 13.08.12 - klo:19:40
Kiinannelarin hajottua mielenkiinto siirtyi 2T ruiskupeleihin. Ominaisuudet kuulostavat hyvältä
Miksi nimen omaan ruisku? Pienen kulutuksen vuoksiko?

Kyllä ruisku on huomattavasti monimutkaisempi TI-miehen huoltojen osalta, kun peruskaasari. Tälläkin foorumilla noiden ruiskuongelmisten vikojen arvuuttelu on enemmän sitä arvuuttelu, johtunee tietysti osittain siitä, että diagnostikkalaitteita ei ole. Ja vaikka laitteet olisikin, niin eivät nekään aina kerro sitä ongelmaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Yksi diagnostiikka onboard laite voisi olla lambda-anturi, jolla seuraisi onko seokset oikea vai pyrkiikö muuttumaan jotenkin. Autoissa se on kytketty ECU:n mutta itsenäisenäkin se kertoisi missä mennään. Anturin liittimen joutuisi hitsaamaan putkeen niin ettei se aiheuta vastusta ja on kuumalla osalla putkea.

http://www.hessumobiili.fi/tiedostot/Happianturi(lambda).pdf

http://www.kolumbus.fi/mikko.esala/lambdasimpple.pdf
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

megaman

Minä olisin halunnut nimenomaan ruiskun, mutta kun likka ei kelpuuttanut Yamaha Neosia ulkonäköseikkojen vuoksi, jäi ruisku haaveeksi. :P
Italian ruiskua en halunnut hommata sattuneesta syystä, juurikin luotettavuusongelmien ja niistä poikivien kustannussyiden takia.
Neosissa olisi ollut Mikunin ruisku ja käynnistyspoljin. Ja vesipeli sekin. :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.08.12 - klo:11:07
Yksi diagnostiikka onboard laite voisi olla lambda-anturi, jolla seuraisi onko seokset oikea vai pyrkiikö muuttumaan jotenkin. Autoissa se on kytketty ECU:n mutta itsenäisenäkin se kertoisi missä mennään. Anturin liittimen joutuisi hitsaamaan putkeen niin ettei se aiheuta vastusta ja on kuumalla osalla putkea.

http://www.hessumobiili.fi/tiedostot/Happianturi(lambda).pdf

http://www.kolumbus.fi/mikko.esala/lambdasimpple.pdf
Todella käyttökelpoinen menetelmä.
Entäs sitten jos joku on pielessä.
Menetelmä toimii siis vianhaussa,
vian korjaaminen liennee erillinen tapahtuma
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

leze223

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 14.08.12 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: latromster - 13.08.12 - klo:19:40
Kiinannelarin hajottua mielenkiinto siirtyi 2T ruiskupeleihin. Ominaisuudet kuulostavat hyvältä
Miksi nimen omaan ruisku? Pienen kulutuksen vuoksiko?

Kyllä ruisku on huomattavasti monimutkaisempi TI-miehen huoltojen osalta, kun peruskaasari. Tälläkin foorumilla noiden ruiskuongelmisten vikojen arvuuttelu on enemmän sitä arvuuttelu, johtunee tietysti osittain siitä, että diagnostikkalaitteita ei ole. Ja vaikka laitteet olisikin, niin eivät nekään aina kerro sitä ongelmaa.

Vielä pientä jatkoa: Ruiskussa on paaljon enempi osia jotka voivat mennä rikki. Esim. Polttoainepumppu, ecu, ruisku yleensä ym.

Kaasarivekoitin on kaikelta osalta paaaljon yksinkertaisempi. :)
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.