Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio NRG (kaasaripeli)

Aloittaja Samppa, 11.11.07 - klo:23:27

« edellinen - seuraava »

Samppa

Ja viikonloppuna hajosi NRG:n automaattiryyppy (kaasutin Dellorton PHVA), itse asiassa jo toinen kerta, onneksi oli varastossa yksi ylimääräinen. Ei taida tuo Dellorton automaattiryyppy olevan mikään maailman kestävin kapine.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Baotian

Paljonkos on ajokilometrejä takana NRG:ssä ? Entä kuinka muuten olet tyytyväinen laatuun ja toimivuuteen?

Samppa

#2
Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 12.11.07 - klo:00:08
Paljonkos on ajokilometrejä takana NRG:ssä ? Entä kuinka muuten olet tyytyväinen laatuun ja toimivuuteen?
Nyt on hieman päälle 9000 km. Ostin aikoinaan NRG:n AVK:n erään diilerin kautta ja purin ja kunnostin vehkeen lähes uusiksi. Mitään isompaa ongelmaa ei ole koskaan ollut. Toki kulutusosia on vaihdettu myös tuon kunnostuksen jälkeen jonkin verran (hihna, rullat, renkaat). Kaasutin (Dellorto) ja lähinnä sen automaattiryyppy tuntuu olevan suht. herkkä vikaantumaan. Niin ja tuossa jokin aika sitten polttoainemittari ei toiminut, mutta alkoi toimimaan anturin irrottamisella ja liitinten puhdistamisella. Myös muutaman mittarivalon olen uusinut ja polttoainehanan.

Käytössä on myös saman valmistajan Typhooni, jossa ei myöskään mitään ihmeellistä ole koskaan ollut. Johtunee siitä, että ovat jo sen verran vanhoja molemmat, että pysyvät "kasassa"  ;D

Laatuun olen ollut tyytyväinen, mutta joskus jotain Sumekolta kysyttäessä palvelu on ollut kehnoa. Lähinnä sen vuoksi, että esim. sähköposteihin vastataan hirveällä viiveellä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kaboxi

mullon 03 NRg nii semmone kysymys että mite siinä saa pitkät ja lyhyet? oon tullu siihen tulokseeen ettei siinä oo lyhyitä tai pitkiä xD mistää ei katkasiaa löydy.

Samppa

Eipä ole taas kokemusta noin uudesta. Kyllä mulla ihan katkaisija löytyy...  :)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pugt200

Onko kenelläkään kokemusta vuoden 2008 mallista. Pojalle pitäisi hankkia myös mopo ja tämä kiinnostaisi minua kovasti.

NRG Power Special Serie

Upside-down-etuhaarukka
Analoginen/digitaalinen mittaristo
Halogeenivalot
Moottori: 1 syl, 2 taht,Piaggio Hi-PER2 Pro
Teho: 4,5 hv / 7.250 rpm
Vääntö: 4,7 Nm / 6.000 rpm
Käynnistys: sähkö/poljin
Jäähdytys: neste
Kuivapaino: 99 kg
Polttoainesäiliö: 6,5 l
Eturengas: Tubeless 120/70-13”
Takarengas: Tubeless 140/60-13”
Kampanjahinta: 2 395 â,¬


/pugt

Pommi

Tehosta ei ainakaan tule puutetta, noitten tietojen perusteella  ;)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jurzi

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 11.11.07 - klo:23:27
Ja viikonloppuna hajosi NRG:n automaattiryyppy (kaasutin Dellorton PHVA), itse asiassa jo toinen kerta, onneksi oli varastossa yksi ylimääräinen. Ei taida tuo Dellorton automaattiryyppy olevan mikään maailman kestävin kapine.

Paan tyttären 2008 NRG Power DD:tä myyntiin muttei käynnistynyt. Hörähtää ja/tai käynnistyy muutamaksi sekunniksi jos käynnistää pitkän odottelun (yön yli) jälkeen. Sitten sammuu melkein heti eikä enää edes lupaile, vaikka kaasari putsattu. Antaa kipunaa hyvin ja tuntuu kuin tulppa kuitenkin kastuisi (märkä). Yritin kuivata muttei silti käynnistynyt. Voisiko olla ryyppyvika? Mitens se testataan?

Coastside

Ilmeisesti kaasari tulvii jos kipinää tulee ja tulppa kastuu. Ryyppy ei anna niin paljoa bensaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

http://www.skootterini.com/web/vianhaku-ja-korjaus/94-automaattiryypyssae-vikaa.html

Automaattiryypystä.

Ja tuoreilla bensoilla (98) tietyisti kokeilu.

Seosta voi testimielessä pakkorikastaa tukkimalla ilmansuodatinta. Jos skode on pihalla, niin näillä keleillä vaatii jo omat Piaggiot isomman pääsuuttimen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

megaman

Mulla toi ryyppy on varmaan rikki?
Vaikka 5 minsaa lämmittää ennen ajoonlähtöä ja lämpömittari nousee 2-3 pykälää ja lähtee pihasta, pitää ekat 200 metriä pudottaa sitä ryyppyä pois täyskaasulla. Eikä luonnollisesti kulje tuolloin mihinkään, sininen savupilvi perässä. Ekassa risteyksessäkin koittaa vielä ahistaa uudestaan, eli käytännössä ekat 300-400 metriä on tuskaa. 
Ei voi jouhevasti liittyä liikennevirtaan taajamassa, ennenkuin ryyppy on pois päältä.

Vastaavasti ilman lämmitystä, jos koneella lähtee samantien ajoon, ryyppy ei vaivaa ollenkaan, vaan lähtee heti iloisesti kiihtymään. Ei vaan ole kovin terveellistä lähteä kylmiltään nupit kaakossa... :)

Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

Samppa

Otappa ryyppy irti ja voitele vaikka ohuella CRC:llä / aseöljyllä hyvin lävitse (varsinkin ryyppymäntä). Tietysti puhdistus sitä ennen. Mikäli itse kaasaripuolellakin näkyy likaa (kohtan mihin ryyppy tulee), olisi koko kaasutin hyvä irrottaa ja puhdistaa.

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

megaman

^ Joo, joskus sitä käytin irti senverran että laitoin jotain wd-40:stä siihen mötikään, mutta vois vielä vähän kylvettää sitä uudemman kerran.
Mulla on muuten ihan sama kaasari tossa NRG:ssä, mikä esiintyy sun kaasuttimen puhdistus ohjeissa... Kiitokset niistä! :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

megaman

Koklasin vielä kerran käyttäää tota ryyppyä irti. Kontakti-sprayta ja paineilmaa tarjosin alkupaloiksi ja lopuksi kevyt voitelu - Ei muuttunut miksikään.
Mitään ylim. likaa yms. ei havaittavissa. Mutta kaitpa sen ryypyn takuisiin voi talvella naukua... :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->