Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

MP3 ei käynnisty

Aloittaja zaafrane, 12.04.20 - klo:19:32

« edellinen - seuraava »

zaafrane

MP3 250 ei käynnisty,  näytössä  "LO".   Käynnistyi vielä syksyllä, mutta ei  totellut kaasua ?
Onko satulassa joku anturi kuljettajan tunnistamiseksi  (paineanturi),  johto  ainakin menee,  mihinkä se vaikuttaa ?

Coastside

Tuo tarkoittaa yleensä matalaa jännitettä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#2
Voi olla myös matala jonkun nestepinnan korkeus.
Onkohan tuossakin mittaristossa erillinen patteri.
Penkissä on ns.kuljettajan läsnäolo tunnistin (rider presense sensor)kuolleen mie...eiku henkilön kytkin
joka voi toimia esim siten että kone käy vain tyhjäkäuntiä, tai ei käy ollenkaan, jos ei joku istu.
Ko. kapineen netistä löytyvistä omistajan käsikirjasta eikä myöskään korjaamomanuaalista löydy koko asiasta mitään mainintaa  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

akku lataukseen ja sitten uusi yritys... voi olla kyllä akku jo niin ryytynyt että joutuu uuden hankkimaan. Akun säilyttäminen vajaavarauksella (sitä ne yleensä on näissä vehkeissä jotka on lähinnä pätkäajossa) hyydyttää akun virranottokyvyn (levyt sulfatoituu)
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

zaafrane

Akussa ei ole vikaa, kokeiltu myös uudella akulla. Startti pyörii hyvin.

zaafrane

Myös polttoainepumppu on vaihdettu uuteen,  entinen ei lähtenyt aina pyörimään.
Tulppakin on uusittu.

Coastside

#6
Hyvä ehdokas on sen asentolukko keulassa. Se pitää jaloilla tukien saada aukeamaan. Siinä on keltainen merkkivalo jossa kaksi vinoviivaa ja ympyrä? Tappokytkin "ON" ja istu satulassa. Se keulalukko syö akkua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Tutki myös kaikki moottorin ja rungon maadoitukset,
tuleeko tulpan johdosta kipinää,
kaikissa ruiskuissa on ns. kaatumisanturi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Maadoituksen voi tuplata vaikka apukaapeleilla, kokeilun ajaksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

zaafrane

Kone käynnistyy pitkällä startilla ja käy tyhjäkäyntiä, mutta ei kestä kaasua, vaan sammuu.  Akun jännite on riittävä, starttaa hyvin.
Epäilin satulan anturia, kun satulaa painaa, tulee satulan piiriin  1000 ohmin vastus, muuloin piiri auki. Näyttäisi toimivan, jos 1000 ohmia on oikea vastus.  Laitoin satulan tilalle 1000 ohmin vastuksen , ei ollut apua.  Johdossa voisi olla vikaa, mutta johto on paksussa nipussa  hankalassa paikassa. Pitäisi tietää, mihin anturin johto menee ja mihin napoihin, niin voisi mitata johdon kunnon.
Koska kipinää tulee ja kone pyörii, niin taitaa polttoaineen saanti olla liian pieni ?   Mutta miksi ?

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 11.02.21 - klo:21:05
Hyvä ehdokas on sen asentolukko keulassa. Se pitää jaloilla tukien saada aukeamaan. Siinä on keltainen merkkivalo jossa kaksi vinoviivaa ja ympyrä? Tappokytkin "ON" ja istu satulassa. Se keulalukko syö akkua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

zaafrane

Se "LO" tarkoittaa että lämpömittarinanturi on irti,  laitoin liittimen kiinni ja "LO " hävisi.
Taitaakin polttoainetta tulla liikaa,  voi ajaa kun kaasua "pumppaa" edestakaisin , kulkee huonosti , bensa haisee ja  löysätessä "polttaa putkessa".
Kylmänä ei tyhjäkäyntiä ja lämpimänäkin tahtoo sammua risteyksissä. Kulutus on nyt kaksinkertainen. 

Coastside

Katso ettei ole hiirenpesää missään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

zaafrane

Nyt asia selvisi, sain lainaksi PIAGGION TESTERIN  ja se näytti "LAMBDA PROPE".   TILASIN UUDEN ANTURIN JA ASENSIN SEN,  Vika hävisi testerin mukaan, mutta muutosta käyntiin ei tullut.    Pitäisiköhän skooterin  "aivoille" antaa käsky , että uusi osa toimisi ?  Jos pitää,  onnistuukohan se tällä samalla testerillä ?

Mömmö

Varmaan tankkasit myös tuoretta bensaa ettet niillä vanhoilla suhaile?