Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorin ml. kytkinrummun avaaminen

Aloittaja Coastside, 29.04.08 - klo:16:44

« edellinen - seuraava »

Coastside

Rullaako se ihme ilman moottorijarrutusta? Sellainen on toivelistallani.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

18mm hylsyjä kyllä saa irtotavarana, vaikka pillteemasta..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

GrandPa

Lainaus käyttäjältä: GrandPa - 26.08.08 - klo:09:20
Lainaus käyttäjältä: openflow - 25.08.08 - klo:23:46
Ihan sormituntumalla itse muttereita kiristelen ,en momentti avaimilla.

----
Kiinanihmeissä Etuvari on joissain mailleissa erilainen.  Iso ratas on lautasten takana. Bendixiä näíssä ei ole ollenkaan. Iso Ratas pyörii vain toiseen suuntaan,siinä on polkupyörästä tuttu mekanismi.

Kuvaus vaikuttaa osuvalta. Tiedä sitten miten toi pitäisi avata. Toinen mutka asiassa on, että mutteri on 18mm, kun pulttipyssyjä löytyy lähinnä kokoa 17 ja 19 mm. Jos ton pyörimisen saisi estettyä, niin 18mm hylsy jatkovarrella voisi toimia. Täytyy varmaan miettiä talven yli.

Ei tässä mitään talven yli -miettimisiä jaksanut. Hommasin Motonetistä sen 12V Einhellin ja hyvin aukesi. Virran sai kätevästi skoden akusta. Prikka pois ja takas kiinni (ilman konetta kuitenkin).

Uskalsin samalla tilata piristyssarjan, kun kerran paikat saa avattua. Rullat ainakin menee vaihtoon, koska kiihdytys vähän heikkeni. Kuristamattoman käyrän ja suuttimen laitan varmaan myöhemmin, koska haluan saada skoden suht helposti takuukuntoon huoltojen ajaksi. Eikö ole niin, että pelkkää käyrää ei kannata vaihtaa, ellei samalla vaihda suutinta? Kertokaas viisammat.

Kinkster

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.08.08 - klo:09:30
Rullaako se ihme ilman moottorijarrutusta? Sellainen on toivelistallani.

Ostin Bikenetin Teflon Racing variaattorin. Nyttemmin olen huomannut, että kone ei moottorijarruta enää kun päästää kaasun irti täydestä vauhdista. Tämä ei mielestäni ole huono asia.


A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: GrandPa - 04.09.08 - klo:13:46


Uskalsin samalla tilata piristyssarjan, kun kerran paikat saa avattua. Rullat ainakin menee vaihtoon, koska kiihdytys vähän heikkeni. Kuristamattoman käyrän ja suuttimen laitan varmaan myöhemmin, koska haluan saada skoden suht helposti takuukuntoon huoltojen ajaksi. Eikö ole niin, että pelkkää käyrää ei kannata vaihtaa, ellei samalla vaihda suutinta? Kertokaas viisammat.

Isompi alkukäyrää vaatii isomman suuttimen kaasariin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 09.09.08 - klo:20:20
Noniin. Hihna on loistava, variaattori(t) avattu ja ohjuripalat vaihdettu. Kiinalainen käy ja kukkuu, mutta.... Koitin huonolla menestyksellä lukita magneton kautta kampiakselia tuossa pari päivää sitten (todella varovasti vielä), ja käyttämäni lukitusruuvi lipsahti n. millin liian syvälle magnetoon. Tuo sitten rikkoi magneton yhden kelan käämityksen, jonka tuloksena ajovalot ei toimi, ja tyhjäkäynti on kohtuuttoman korkea kaasarin säädöistä huolimatta. Nyt täytyy kalastaa uusi magneto, tai ainakin staattori tuohon, jotta saa loputkin osat pelaamaan.

Itse kulusta sitten, tuohan kiihtyy aivan toiseen tapaan, kuin ennen remonttia. Ohjuripalat oli ilmeisen kuluneet, ja muutenkin jokin oli ollut hassusti variaattorissa, sillä rullat oli kuluneet kulmikkaiksi hyvin pienessä ajassa. Liekö sitten vanhan hihnan luistin aiheuttaman kuumenemisen ansiota, vai mistä lie johtunut. Nyt pelaa, magnetoa odotellessa :)

Lainasin tähän ketjuun kun tuo avaamiskommellus kertoo vauriomahdollisuudesta, joita voi sattua kun kokeillaan uusia lukitustapoja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kenzy

Joo, magneton kautta ei kannata lukita, tuo jo mainittu puristinkikka ei toimi, ei millään riitä kitka tuon starttikehän kyljessä, eikä myöskään suodatinavain toimi, vaan sen runko vääntyi mutkalle, mutta mutteri pysyi kiinni :) Nyt on sitten magneto rikottu tuosta hyvästä, en vaan raaskinut ostaa pulttipyssyä... Toivottavasti tuo yksi sälli vastailee positiivisin viestein, joka mainosti tuossa toisessa ketjussa omistavan 5 toimivaa fudea :P Ei viitsi 70 euroa maksaa uudesta magnetosta, kun ne ei juuri käytössä kulu.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Coastside

Jos on hitsi käsillä, niin helppo lukitustyökalu syntyy siten että Kopan mukaan merkitään porausreijät lattaraudan pätkään ja porataan reijät, joista se kiinnitetään lohkoon. Viistetään toinen pätkä sopimaan hammaskehään. Hitsataan nämä yhteen varoen polttamasta sähköjä skodesta. Maadoitus suoraan lattarautaan. Tuetaan raudat vielä kestämään vääntöä.

Hitsauksen voi tietysti teettää erilläänkin kun merkkaa tarkkaan paikan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kodos

jos joku voisi tässä samalla antaa neuvoja miten saisi auki kytkinkellon jonka sisällä on vastapainejousi ja kytkinjouset. pitäisi nuokin osat tarkistaa. kuinka paljon noilla joisilla pääsee ilman vaihtoja.
En kiellä enkä myönnä, pikemminkin päinvastoin.


Kodos

kiitos nyt pitää keksiä jotain kivaa millä ton saisi pysymään kiinni--> ei mene muttteri soikioksi
En kiellä enkä myönnä, pikemminkin päinvastoin.

karkulainen

En saa sitä takavarin sisempää mutteria auki. on yritetty ruuvipenkin avulla ja raa'alla voimalla, mutta ei vaan aukea. rasittavaa. vaihtaisin malossin 82% jousen.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

kekra

No jo on kumma jos ei muka aukea. Yksi konsti millä varmasti lähtee on lyömällä. Lyöt pienen lovin jollain sopivalla työkalulla mutterin reunaan ja siihen täräytät sivusuunnassa vihaisesti vasaralla niin takuulla aukeaa. Eipä ole tullut vielä vastaan ruuvia/mutteria joka ei tuolla tavalla aukeaisi.

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: kekra - 17.09.08 - klo:19:18
No jo on kumma jos ei muka aukea. Yksi konsti millä varmasti lähtee on lyömällä. Lyöt pienen lovin jollain sopivalla työkalulla mutterin reunaan ja siihen täräytät sivusuunnassa vihaisesti vasaralla niin takuulla aukeaa. Eipä ole tullut vielä vastaan ruuvia/mutteria joka ei tuolla tavalla aukeaisi.
Tule ja koe se ihme. me kokeilimme ja arvaa auttoiko, ei.
Pitää lyödä TODELLA kovaa, tai sahata vanha pois ja ostaa uusi siihen tilalle.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

openflow

Eli se iso mutteri(>~40mm ) pistää hanttiin. Itse sain sen aukii ruuvipenkissä isolla hylsyllä ja ~1m varrella. Sai vääntää auki ihan tosissaan; kokeile pistää kunnon jatkovarsi.

Osa ihmeiden omistajista on ratkaissut ongelman leikkamalla dremelillä tms... mutterin halki; joidenkin kiinanihmeiden takavarin muttarit on järkyttävän tiukalla.  :o