Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorin ml. kytkinrummun avaaminen

Aloittaja Coastside, 29.04.08 - klo:16:44

« edellinen - seuraava »

Coastside

Sitä kannattaa voidella ettei se tappi jumita kiinni. Eiköhän tuon mitoitukset ole muuten kohdallaan. Minun ei ole oikunnut kuin liittimestään pari kertaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-


hannu8619

K-Raudassa näin verkkovirtakäyttöisen pulttipyssyn, tekeeköhän niillä mitään. Einhell taisi olla ja hinta 49â,¬
Baotian bt49qt-11

Kenzy

Pirun hyviä vehkeitä ne virtajohdolliset vehkeet. Itsellä on motonetin 39 euron kapistus ollut pari vuotta, ja pois en antaisi :) Sillä vaihtaa autoon renkaat, eikä 60cm jatkovarrella ja omalla painolla saanut muttereihin yhtään lisäkireyttä aikaiseksi. Varin mutteri lähtee yhdellä iskulla auki.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 01.04.10 - klo:15:56
Sillä vaihtaa autoon renkaat, eikä 60cm jatkovarrella ja omalla painolla saanut muttereihin yhtään lisäkireyttä aikaiseksi. Varin mutteri lähtee yhdellä iskulla auki.
Et kai autonrenkaita noin kiristele, muistetaan se 120Nm kiristysmomentti. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

jalat

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 01.04.10 - klo:16:32
Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 01.04.10 - klo:15:56
Sillä vaihtaa autoon renkaat, eikä 60cm jatkovarrella ja omalla painolla saanut muttereihin yhtään lisäkireyttä aikaiseksi. Varin mutteri lähtee yhdellä iskulla auki.
Et kai autonrenkaita noin kiristele, muistetaan se 120Nm kiristysmomentti. ;D

ikinä en ole momenttiin vääntänyt. Eikä isä kymmeniin vuosiin. Eikä ole ongelmia ollut. Hieman ylipuhuttua koko momentti autoissa. Sopivasti käsin kunnolla kireälle ja EI potkua perään ja varmasti pysyy.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

karkulainen

En me kotona niitä momenttiin väännetä kun on vain ristikkoavain, mutta koululla aina oikeaan momentiin (joka selviää autodatan kautta).

Vähän OT:ta.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Tuula

Hyvin aukes vari ja takavari bochin iskevällä akkukoneella :)

Tuula

Kiristäminen tapahtuukin sit eri vehkeillä. Järjen käyttö sallittu ;D

Kenzy

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 01.04.10 - klo:16:32
Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 01.04.10 - klo:15:56
Sillä vaihtaa autoon renkaat, eikä 60cm jatkovarrella ja omalla painolla saanut muttereihin yhtään lisäkireyttä aikaiseksi. Varin mutteri lähtee yhdellä iskulla auki.
Et kai autonrenkaita noin kiristele, muistetaan se 120Nm kiristysmomentti. ;D

Enpä ole auton renkaita vääntänyt momenttiavaimella sitten armeijan, siellä tuli kuorma-autojen renkaat väännettyä tarkkaan momenttiin, henkilöautoilla ei niin väliä. Aluvanteet varren kanssa sopivaan kireyteen, 100km ajoa ja jälkikiristys... kyllä se tuntuma tässä kymmenen vuoden aikana on jo syntynyt hommaan.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

CvekS

Mitä haittapuolia olisi jos etuvariaattorin mutterin vaihtasi nyloc mutteriin? Pysyisi ainakin paremmin kiinni. Tervaa vähän vielä kierteelle takuuksi.  :P

Taitaa olla hihna vähän kulunut? En kammennut toisiovariaattoria yhtään ja hihna lähti irti kun vähän pyöräytti. Pitää vielä tarkastella paremmin manuaalia, jossei jollakin ole valmiiksi korvantakana kymco agilityn hihna leveyttä. Toisiovariaattoriinkin ajattelin vaihtaa nyloc mutterin...
...

Coastside

#176
En yllytä kokeilemaan. Palstalla on joillakin irronut vareja ja tahtoo jopa rikkoa pooreja tai kierteitä tai koppia.
Kun hammaskehän saa lukittua, ei mutterit ole vaiva kuin vain saada ne tehtaan runttaamat auki. Aina sitten momenttiin ellei ole tosi rutiinia vääntää muttereita. "Työkaluja" on minun ohjeitani tehdä työkaluja itse. Se on tärkeä tehtävä koska varsin simppeleitä työkaluja ei ole myynnissä missään suomalaisessa nettikaupassa. Yhteinen sopimus varmaan, koska niiden tuotanto kannattaa myös suomessa.

Kun lukitustyökalut on käytössä, ei tiukankaan mutterin avaaminen vaadi kuin pitkän jatkovaren tai massavasaralla avaimen varteen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kalleppi3

Miten ihmeessä saan aukeamaan nuo variaattorin pultit kun pyörähtää ympäri se 8mm avain. derbi atlantis 04 kyseessä. crctä ja wd-40 suihkutettu mutta ei silti... hylsyllä ei ole kokeiltu. kertokaas vinkkejä. :-\

Coastside

#178
1. Älä koskaan käytä kiintoavainta jos voi käyttää hylsyä tai lenkkiavainta.
2. Jos kanta tai avain alkaa pettää, lopeta heti. Mitä enemmän kantaa jää, sitä varmemmin saa auki.
3. Kannattoman pultin (ohje lähinnä koteloiden ruuveille) saa pois vain erikoisvälinein:
* Poraten reijän ja vastakierretapilla kiertäen. Vain kohtuutiukat noin koska tapit ovat herkkiä katkeamaan.
* Katkaisten tai poraten (parempi tapa) kannan pois
* Sahaten halkion ruuvaria varten, jos siihen on tilaa.

On myös kiinni hapettuneitä ruuveja, jotka vaativat irroitusöljyä ja kuumentamista lievimmillään. Jos kanta kestää muttei aukea kohtuuvoimalla kannattaa kuumentaa lohkoa ja käyttää irroitusöljyä ettei ruuvi katkea sisään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#179
klik

Ei tuon kummempi avaamisen järjestely, mutta ilman pulttipyssyä haastavaa. Viisi iskua silläkin. Otin auki mitoituksen malliksi kun teen ZTR kopiota hieman paranneltuna. Vinkojen ruuveihin kannattaa jättää löysäysvaraa jotta voi päästää jousen jännityksen niillä.

Jousi on niin hento että ehkä 15 kg kuormalla painuu alas. Tuo on se hihnasyöppö, jossa oli akseliklappia paljon. Jousi ei tunnu normaalia heikommalta kun vertasin toiseen kiinalaiseen.

*******************************************************
klik
Uuden työkalun yksinkertaisuus näkyy hyvin tuosta. Poiketen esikuvastaan, tuon saa penkkiin kiinni ja se kierto-lukitsee varin paikoilleen. Tosin yli 200 Nm käsin vääntöä kaipaavan pitoon tuokaan ei riitä, vaan vaatii jo oman laitteen. On jo suunnitteilla.

Tein uuden päädyn jossa on tarkka tappijako. "Työkaluja" ketjussa on tarkemmin.

Jos ei omista kolmea kättä suositan puristimen hankkimista, niin helppoa työ sillä on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04