Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mystinen käynnistysongelma?

Aloittaja Eki, 14.12.11 - klo:22:42

« edellinen - seuraava »

Eki

Olet oikeassa, sitäpä tuossa eilen yritin todistella kun kaveri taas tyrkytti omaa vaihtoehtoaan ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Eki - 15.12.11 - klo:09:18
Joo, nyt selvisi että olen tehnyt täysin oikein tuon asennuksen, ainoa mikä on ehkäpä pielessä on race nokkaakselin hammasmäärä, kun skootterini on ollut nelivena Titan t4, niin siinä saattaa olla toisessa päässä ketjua siis siellä moottorin sisällä eri määrä hammastuksia elikä joko 16 tai 22, niin nyt ei taida hammastuksiltaan käydä tuo race nokka-akseli koneeseen? Edellinen tieto saatu juuri äsken Virijavarasta mistä myös tilasin vakionokka akselin, elikä olisi siten käyttämätön racenokka, ettei sillä ole ajettu metriäkään, kun ei kone jostakin syystä lähde edes käyntiin, käy kaikkiin 2 venttiili Kiinan skoottereihin!
Kyllä hammasmäärä neliventtiili skoden nokka-akselissa on sama kuin 2-venttiilisenkin, elikä 34 hammasta nokka-akseleissa. Otin tuosta selvää kun löytyi poisviskattu nelivenan hammasratas ja taas kuvia baotian nokka-akselista netistä, suurensin kuvan ja laskin täsmälleen saman määrän! Elikä vika ei sitten ollut siinäkään, mystistä on kovasti että mikä se nyt sitten näissä käynnistysjutuissa oikein mättää?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

VariJari

Olin kuvitellut että 2v ja 4v kannessa olisi hieman eri mitotus ja siten tarvitsisivat eri nokkaketjunkin mutta näin ei taida tässä tapausessa olla.
Sitten tulee mieleen että onko eri kokoinen palotila kansissa, vaihtuuko puristussuhde paljonkin kannen vaihdolla?

Noin muuten, kaikki tarkastukset vaan uudestaan, kyl se siitä :) ( + startti spraytä kaveriksi ;) )
Harrastelussa: bt49qt-12

Eki

#18
Puristussuhde heikkenee koska nelivenakannen palotila oli pienempi ja nelivenalle luvattiin 3.2kw, nyt sitten lähti kuin lähtikin käyntiin polkemalla ja käy hienosti, täytyy vaan säädellä seosruuvilla seokset kohdilleen ja vaihtaa suutin sekä uusi imukaula sekä lämpötiiviste.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.