Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasareista kaikenlaista

Aloittaja kani, 16.05.11 - klo:16:55

« edellinen - seuraava »

Coastside

#45
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=kjMCdg3pt20

Diesel-kaasutin testeissään.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zb2df72N3FU

Kaasarin voi korvata "vesipiipulla" vianhaussa. Tietenkin kokonaankin jos hakee sopivan mitoituksen. Jos kuumentaa dieseliä niin silläkin voi käydä? Tuossa ekassa filkassa keitetään dieseliä ja siten saadaan se seoksekseksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

robbeni

Mikäs tossa Weberin 12mm kaasarissa mahtaa olla, kun luisti jää jumittamaan (kierrokset siis ylhäällä itsestään heti kun skoban saa käyntiin)? Ongelma poistuu kun tyhjäkäyntiruuvin ruuvaa lähes irti. Kaasariin ei ole vaihettu mitään osia, käytin irti ja laitoin takas niin rupes tekemään tota. Voisko puuttua joku osa tuolta?

kani

Onkohan kaikki asennnettu ihan oikein? Kaasuvaijeri oikein paikallaan luistissa?? Kuulostaa siltä että se kaasuvaijeri on jotenkin sijoiltaan tai eri tavalla kuin pitäisi olla.

Ota kuva mitä osia sulla on siinä ja missä järjestyksessä.. muuten on vaikeampi arvailla :)

Takaveto

Motot.net WIKIN Guru nimeltä Shape  on kirjoittanut mm. Piaggio NRG.stä.
http://www.motot.net/wiki/Piaggio_NRG_Power
Ja itteeni viisaampia ja kokeneita kun seuraan kuin delfiini laivaa...
....niin tarkotus on toteuttaa kyseinen tehoprokkis, että ukko liikkuis liukkaammin NRG 1998 Sport Editionilla...

Mutta törmäsin tähän samaan ongelmaan kuin ketjun aloittaja.
Shape ohjaa vaihe vaiheelta, joten meigekin pystyy seuraamaan.
  Ilman saannin fiksauksen jälkeen hän neuvoo että:
Vaihda vielä kaasuttimeen pääsuutin kokoon 60,
jotta polttoaineseos pysyisi sopivana. Suutin on Dellorton 6mm.

Jep jep. Mutta kun mulla on Weberin kaasutin.
Dellorton suuttimet ei mahdu kierteille.

Jo kahdesta firmasta on sanottu ettei mulla voi olla Weberin kaasutinta.
Mistä Helvetinkolulta mä nyt löydän oikean Weber suuttimen  ???

Tähän ongelmaan on kaava=
Mun näkkäri on vanha + Minä olen vanhentunut + Myyjät on nuorentuneet
= Jos ei myyjän nettisivulta löydy jotain,
niin sitä ei etsitä, vaan se muuttuu sellaiseksi osaksi,
esineeksi tai asiaksi jota ei voi olla olemassa.

Riittääköhän voitelu nyt kun ilmaa pukkaa ja bensamäärä ja seos jää vajaaksi?
Autot tehdään Saksassa. Moottoripyörät tehdään Japanissa. Mopot tehtiin Suomessa. Skootterit tehtiin Italiassa. KUNNOLLISET KUSKIT JA AJAJAT TEHDÄÄN SUOMESSA. Muualla ruiskitaan alulle vain jonkin sortin kuljettajia.

tapiovuorent

Ei kai weberissä voi olla joku "erikoinen "suutin.
Kierrekokojahan on tyypillisesti 4 , 5 ,6 mm. Senhän voit selvittää katsomalla vanhaa suutinta.Itse suutinkokojahan löytyy "pilvin pimein"
Kuinka suuri suutin pitää olla , riippuu tietysti mitä kaikkea viritykseen on tehty. Isompi joka tapauksessa kuin vanha.
Onko weberissä yhtenäinen Suutin/suihkutusosa  vai yleisempi ,jossa ne ovat erilliset osat.
Jos tiedät weberin mallin , niin joku voisi tällä palstalla tietää , mistä suuttimia parhaiten löytää.

tapiovuorent

Vielä Weberistä.
Jos suutinetsintä käy työlääksi, niin mahdollisesti Piaggioon sopii joku muukin kaasutin , ilman suuria ponnistuksia.





Coastside

Suutin numero 60 0n 0,6 mm.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Täältä apuja suuttimen tunnistamiseen:  https://www.jetsrus.com/FAQs/FAQ_identify_that_jet.htm   ja paljon muutakin kaasutin asiaa..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250