Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasareista kaikenlaista

Aloittaja kani, 16.05.11 - klo:16:55

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: pena - 23.07.11 - klo:19:56
ohjeissa on että sumutetta laitetaan kaasuttimen ilmanotto aukkoon 3sekuntia ,voiko ainetta sumuttaa suoraan tulpanreijästä ,että tehoaako se käynnistykseen?
Kaasarin(ilmanpuhdistimen) imuaukkoon sekuntti-pari ja sitten käynnistys tai annat startata ja käynnistyksen aikana(heti alussa) samaan paikkaan puoli sekuntia. Pieni annostus siksi että joissakin "starttipiloteissa" saattaa olla potkua( mm eetteriä) enemmän kuin kone kestää jos sitä sinne oikein holvaa.. Unohda se tulpanreikä. Sytytystulpan pitää olla kuiva.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

viisnelonen

#16
Laitetaan tää nyt sitte tänne kun en heti löytänyt parempaakaan paikkaa tälle linkille. Kyse siis kaasuttimen säädöistä, kylläkin lontooksi. :   http://scootrs.com/tech.cfm?tip=tunecarb#



EDIT: Ja tässä HYVÄ suomalainen saitti kaasuttimesta/säätämisestä:  http://www.mk-lehti.fi/jutut/kaasutin.asp


EDI: Kyllä tämä voidaan tässä pitää. T:Samppa
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

viisnelonen

#17
Näin talvella on monien skodujen käynnistäminen vaikeaa parinkin päivän seisonnan jälkeen,ainakin Fudea sai pyöritellä.. Tähän tuo helpotusta primeri, joita on kait useaa tyyppiä. Ideana kuiteski ruikata extra bensaa kaasuttimen kurkkuun ennen käynnistystä.
Kaasuttimiin missä on koho- eli uimurikammion tuuletus hoidettu niin että on putkennatsa tai peräti letkuliitin, on helppo lisätä primeri: ko nippaan vain pieni letkun pätkä mihin pystyy puhaltamaan pienen pössäyksen ja kas, kone käynnistyy huomattavasti nopeammin.  5-10 ml injektioruisku antaa tarkan annoksen kun on oppinut oikean annostelun.
Toiminta: puhallus tuo kohokammioon ylipaineen ja bensa tulvii pääsuuttimesta? kaasuttimen kurkkuun. Vähän niinku bingin painonappi pappatunturissa. Tuo letkun laittaminen on kyllä sitte ihan kaasutinkohtaista.. että onnistuuko.
Myös ns ylivuoto liitäntään voi tän primerihomman toteuttaa(kait)Tää jutska tuli esille kun lumilinko ei startannut kuin primerin avulla vaikka siinä on kunnon läppä ryyppynä. Pössäys primeriin ja heti käyntiin!
Edit: Tässä siis letkuun puhalletaan/ruiskaistaan vain ilmaa ja lisäbensa menee kohokammiosta.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Tuli mieleen että pilotillekin voisi tehdä letkuliitoksen imukaulaan ja  pullo niin että saa tujauksen sinne suoraan. Joissain pakumersuissa oli tuo huikkasysteemi kait vakiona? Imukauloja on useammallakin liittimellä eikä sen lisäyskään ole iso työ. Hifisteltynä siinä olisi suutin ja letkun paine syöttäisi kaasua aikansa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Kaiholla muistelemme aikaa :D jolloin mopossakin palavaa bensiiniä sai ostaa joka huoltoasemalta.
Nyt kirvistelemme >:( viinasekotteiden kanssa.
Tarkoitus kait oli, että saasteet vähenee ::).
Saattoi käydä päinvastoin, suomenniemi on nyt täynnään,
lisäaineistettua "bensiiniä" huonosti polttavia moottoreita :o.
Tohtoritason aásian ;D tuntija tarvitaan tutkimaan vähenikö saasteet vai ei.
Käytännön totta on ettei näy, nuo, :-\ nykymittalaitteilla.
Ehkä uudet mittalaitteet ;D ???
ja maksullinen testi jokaiselle moottoriajoneuvolle,
meitä maallikkoja valaisisi >:(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.01.12 - klo:17:06
Tuli mieleen että pilotillekin voisi tehdä letkuliitoksen imukaulaan ja  pullo niin että saa tujauksen sinne suoraan. Joissain pakumersuissa oli tuo huikkasysteemi kait vakiona? Imukauloja on useammallakin liittimellä eikä sen lisäyskään ole iso työ. Hifisteltynä siinä olisi suutin ja letkun paine syöttäisi kaasua aikansa.
Ainakin Ittecossa oli liitin imukaulassa tuoreöljyvoitelulle, eli eiköhän käyttökelpoisia kauloja saattaisi löytyä ihan etsimällä. Toisaalta, halkaisijaltaan vähän suurempi letkuliitin voisi olla parempi. Nopeastihan tuosta primerin tekisi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jalat

Ameriikassa äijät teki noihin 250cc jonway skoottereihin tällaisia primer rikastimia ja lähtee heittämällä sen jälkeen käyntiin.

Kytkentä imukaulan alipaineletkuun Y-haaralla.

(itse ottaisin rikastinbensan filtterin, eli suodattimen jälkeen vasta, mutta toimii näinkin)

Primer rikastin ihan tällainen veto-työntö mallinen


Näitä löytyy erilaisia netistä kun etsii vain primer sanalla


tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Samppa

Siinähän on sitten valmis ratkaisu kylmäkäynnistysihmettelyihin. Periaatteessa tuon voi toteuttaa ihan nuusk siis lääkeruiskullakin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pettynyt

Moottorikelkoissa ennen hyvinkin yleinen värkki!

leze223

Tämmönen astetta tyhmempi kysymys, että miten muut puhdistaa kaasarin? Ite puhdistan näin: kaikki hilut pois kaasarista, myös tiivisteet. Tuon jälkeen kevyt hammasharjalla pesu ulkoa päin. Tämän jålkeen laitan kaasarin rungon lillumaan 80% alkoholiin yöksi. Seuraavaksi kaasarin  kaikki hilut puhdistetaan huolellisesti ja laitetaan takas kiinni.

Onko väärä tapa? :o
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

InsOmnia

Tuon lisäksi kannattaa paineilmalla "vaikka ihan sprypullosta, jos ei kompuraa löydy" puhaltaa kaikki suuttimet, suutinrungot ja kanavat puhtaiksi.

Coastside

Sille voi nikkaroida vanhasta imukaulasta pukin missä käsitellä sitä niin että saa pystyasennossakin kammion irti ja pullosta tenttua testata tiiviys ja imurilla testata luistin toimintaa.

Pesu kannattaa tehdä ennen purkamista tukkien aukot. Vaikkapa muovilla jonka kiinnittää nippusiteellä.

Purkaminen kannattaa tehdä pyykeen päällä, johon voi piirtää tussilla osien paikat niin että ne pysyy järjestyksessä ja huomaa jos jotain menee väärin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

Oon pitkään ihmetellyt että miten perkeleessä tuo voi kuluttaa noin paljon bensaa ja nyt taisi syy selvitä.. Elikkäs ylivuotoletkusta tiputtaa välillä bensaa ja ilmanputsari on aina märkänä bensasta, neulaventtiiliä ja kohoa olen räplännyt ja puhdistellut mutta ei tunnu auttavan, ideoita?

Elikkäs kaasari tulvii muttei paljoa..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

Kyse on siis perkeleessä merkkisestä skotusta.
Koeta säätää bensanpintaa alemmas
tai ota korokepalat pois, iskarista
jotta ei mopo ole ihan kyljellään parkissa ;D ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

ramba

Ei ole koropalaa, mites säädän bensapintaa alemmas..?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.